Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Het licht helemaal aan je eigen houding of het verstandig is om de ring op te gaan. Ik ben binnen een maand dat ik me rijbewijs heb gehaald naar de ring geweest en heb zo'n 5 rondjes gedaan. Als ik de filmpjes terug kijk lach ik mezelf uit hoe voorzichtig ik er heb gereden, want 4 jaar later gaat het er toch wat serieuzer aan toe, maar het belangrijkste is dat je weet wat je grens is en leer wat de auto doet in welke omstandigheden.

En de goudentip: Ga door de weeks en niet in het weekend, dan vliegen de Porsches en de BMW's je niet om de oren en kan je gewoon op je eigen tempo ideale lijnen rijden zonder dat je achter iedere auto aan gaat jagen. ;)

Thanks voor je reactie! Ik ga er zeker een keer heen, wanneer weet ik nog niet. :)

Bewerkt: door RUBENN
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Waar the fuck krijgen jullie het geld bij elkaar voor zulke wagens? emo.gif

Nou jah, zo'n 520i hoeft niet veel te kosten, dat zijn auto's die niet bepaald 'warm over de toonbank' gaan, het enorme gewicht van de auto in combinatie met een te kleine motor zorgt voor een redelijk langzame auto die zuipt als een ketter

Als dan de kilometerstand bijvoorbeeld ook nog eens hoog is en je koopt de auto bij een handelaar, kan je redelijk goedkoop aan zo'n auto komen ;)

Maar toch zijn het hele mooie auto's

Die 325i van mij is van de 3e eigenaar en komt bij de BMW dealer weg, prijs is dan meteen hoger helaas :puh:

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Waar the fuck krijgen jullie het geld bij elkaar voor zulke wagens? emo.gif

Nou jah, zo'n 520i hoeft niet veel te kosten, dat zijn auto's die niet bepaald 'warm over de toonbank' gaan

Dat klopt toch niet. Die auto's gaan als de tering op MP en de Duitse varianten. Zet er eentje op MP en je bent hem in enkele dagen kwijt puh2.gif Deze heb ik gevonden enkele uren nadat die op MP stond. Volgende dag meteen wezen kijken en ik had meneer de verkoper nog maar net de hand gegeven en de volgende belangstellende reed het terrein op emo.gif Heb in mijn zoektocht al 3 keer eerder een auto moeten laten gaan omdat iemand anders me voor was, terwijl die advertenties er nog geen twee dagen op stonden crazy.gif

En nja, een te lichte motor valt wel mee. Een 2,2l 6 cilinder die 170 pk produceert. Vind het snel genoeg, het is tenslotte geen sportauto. Ik moet toegeven dat ik het verschil (in de proefritten) met deze 520 en een 525 wel merkte, maar niet dat het me stoorde. De prijs valt van specifiek een 5 serie ook best tegen, voor verschillende auto's van 200K+ op de teller betaal je al snel tegen of over de 10K. Voor een beetje 'redelijke' KM-stand betaal je net wat meer. Die van mij zit net over de 150K NAP, en wat ik volgens de boekjes (snel) kon checken klopte dat ook ongeveer. Zeker weten doe je toch nooit.

Anyhoe. Ik heb een mooie auto kunnen kopen en ga hem vanaf zaterdag met plezier rijden icon_mrgreen.gif

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Dave mooie eerste auto hoor. Je kan het beste ook geen al te snelle auto nemen als je net begint met rijden.

Ga zelf waarschijnlijk maandag ook voor een auto kijken. Heb momenteel alleen de Golf 1 heb in november me Alfa goed kunnen verkopen dus nu maar eens vervanger. Kwa formaat is het wel wat groter wat ik ga bekijken. Ben aan het kijken naar een VW Passat B6 dus maandag zien of het wat is.

Link to comment
Delen op andere websites

Kleine update van mijn kant.

We hadden nog een setje lichten van het nieuwe model juke liggen, die mochten weg dus heb ik ze maar genomen :D

Vind het zelf een hele verbetering. (sorry voor de slechte kwaliteit)

Voor:

Juke_lichten_oud.jpg

Na:

Juke_lichten_nieuw.jpgIIn het donker:

Juke_lichten_nieuw_donker.jpg

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

@moechy, Staat dik hoor !

Sinds afgelopen donderdag ben ik de eigenaar geworden van deze bolide :)

Een Rover 214Si uit 1999. Ben er erg blij mee, rijdt erg fijn.

Tja het weer is niet erg best vandaar maar één foto..

uwrs.jpg

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Gister de 5-serie opgehaald static.gif Helemaal leuk enzo, alleen nu blijkt 'ie geen AUX te hebben nopompom.gif Nu geeft mijn Chinese FM-transmitter geen wonderbaarlijke kwaliteit geluid, iemand enig idee hoe ik het beste zo'n AUX aansluiting kan inbouwen? Op de BMW fora hebben ze het steeds over 'coderen', als ik dat zo lees is dat niet de moeilijkste klus, enkel wat waardes van 'niet ingebouwd' naar 'ingebouwd' zetten in de software (al moet ik wel alle kabels kopen die daarvoor nodig zijn).

Link to comment
Delen op andere websites

Mocht je er een cassettespeler in hebben zitten, daar kun je simpele adapters voor krijgen. Is gewoon een cassettebandje met een kabeltje voor aan je telefoon, heb het zelf ook in de Seat en werkt prima!

EDIT: Zie net de foto's van de Beamer op de vorige pagina... :fp: Zal vast geen cassettespeler inzitten. :sst:

Bewerkt: door Bossinkje
Link to comment
Delen op andere websites

Gister de 5-serie opgehaald static.gif Helemaal leuk enzo, alleen nu blijkt 'ie geen AUX te hebben nopompom.gif Nu geeft mijn Chinese FM-transmitter geen wonderbaarlijke kwaliteit geluid, iemand enig idee hoe ik het beste zo'n AUX aansluiting kan inbouwen? Op de BMW fora hebben ze het steeds over 'coderen', als ik dat zo lees is dat niet de moeilijkste klus, enkel wat waardes van 'niet ingebouwd' naar 'ingebouwd' zetten in de software (al moet ik wel alle kabels kopen die daarvoor nodig zijn).

Heeft ie zelfs geen usb?

Link to comment
Delen op andere websites

Niet dat ik kan vinden althans. Als oplossing heb ik nu maar bedacht een Parrot in te bouwen die audio kan streamen. Heb ik meteen handsfree Bluetooth wat 'ie ook niet heeft :7 Dat en stoelverwarming is het enige wat die niet heeft eigenlijk.

Er zit overigens wel een rond gaatje in het opbergvakje bij de armleuning in het midden, op de plek waar de aux normaal gesproken zit. Aux kabeltje zelf past er echter niet in, wat het dan wel is? Zal morgen eens een fototje er van maken.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...