Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Je kan ook kijken voor een ULF module, krijg je bluetooth functies voor je iDrive.

Dat is wel een optie. Op BMW fora heeft iedereen het maar over (nieuwe) dension module's. Lijkt me dat zo'n ULF module net zo handig is. En als ik dat dan toch al in moet bouwen: meteen een AUX input maken.

Oh, en leuk dat ik deze uitleg van jou een paar maanden terug ook in de praktijk merk icon_mrgreen.gif Je hoort hem ook bijna niet lopen stationair :puh: Echt heerlijk rustig.

Over het algemeen geldt dat een 6 cilinder velen malen rustiger loopt, vooral stationair merkbaar.

Bij de 6 in lijn(BMW) is het zelfs zo dat je een munt op het kleppendeksel kan zetten zonder dat ie eraf valt, tenzij ie niet goed loopt.

Ontstekingsvolgorde is voor een 4 cilinder 1-3-4-2, eerst ontsteekt de 1ste cilinder, dan 3de cilinder etc.

De motor doet alsware eerst naar voren kantelen, daarna naar achter, daarna nog verder naar achter, en dan weer naar voor.

Kortom, je motor is net een wipkip(je weet wel, zo'n ding dat je in speeltuinen ziet), en dat veroorzaakt trilling welke veelal worden opgevangen door de motorsteunen.

BMW doet op 1-5-3-6-2-4 ontsteken, de motor krijgt hierdoor minder kans om ver te kantelen in de steunen en zorgt daardoor voor minder resonantie.

Ultieme 6 cilinder is eigenlijk gewoon de in lijn, Mercedes gaat niet voor niks terug naar in-lijn motoren.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo die zie je niet zo veel meer rondrijden, zo'n rover.

Delen die geen motor met een MG? Of ben ik nu zo mis?

Klopt, volgens mij is het MG geworden na 2002 ofzo iets.

Het was kl*te weer gister toen ik de foto heb gemaakt. Heb nog stage dus ben pas laat thuis wanneer het dus te donker is voor nog meer foto's te kunnen maken.

Afwachten tot het weekend dus..

Hij rijdt al een stuk beter als de Golf.

Optie's wat ie meer heeft als de Golf is mistlampen voor en airco. En die airco miste ik toch wel in de Golf...

En de motor natuurlijk, Golf 1.6 75PK, en de Rover een 1.4 met 103PK zonder turbo en weegt maar 975KG.

Sta er van te kijken dat die zoveel pit heeft..

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Zo die zie je niet zo veel meer rondrijden, zo'n rover.

Delen die geen motor met een MG? Of ben ik nu zo mis?

Klopt, volgens mij is het MG geworden na 2002 ofzo iets.

Het was kl*te weer gister toen ik de foto heb gemaakt. Heb nog stage dus ben pas laat thuis wanneer het dus te donker is voor nog meer foto's te kunnen maken.

Afwachten tot het weekend dus..

Hij rijdt al een stuk beter als de Golf.

Optie's wat ie meer heeft als de Golf is mistlampen voor en airco. En die airco miste ik toch wel in de Golf...

En de motor natuurlijk, Golf 1.6 75PK, en de Rover een 1.4 met 103PK zonder turbo en weegt maar 975KG.

Sta er van te kijken dat die zoveel pit heeft..

Ja dat kan ik geloven :D.

de juke heeft een 1.6i erin liggen met standaard een 117pk en hij weegt maar 1300kg :D.

Binnekort met de stillen eronder zou ie (volgens stillen en de amerikaanse juke fora) een 15pk bij moeten krijgen..

Ik ga hem sowieso na al men aanpassingen eens op de testbank zetten en kijken hoeveel winst ik heb :) (gelijk het motormanagement laten aanpassen op men aanpassingen)

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat kan ik geloven icon_mrgreen.gif.

de juke heeft een 1.6i erin liggen met standaard een 117pk en hij weegt maar 1300kg icon_mrgreen.gif.

Binnekort met de stillen eronder zou ie (volgens stillen en de amerikaanse juke fora) een 15pk bij moeten krijgen..

Ik ga hem sowieso na al men aanpassingen eens op de testbank zetten en kijken hoeveel winst ik heb smile3.gif (gelijk het motormanagement laten aanpassen op men aanpassingen)

Weegt maar 1300kg?

Dat is loeizwaar voor een fwd wagen, zelfs mijn VR6 weegt niet eens 1200kg puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat kan ik geloven :D.

de juke heeft een 1.6i erin liggen met standaard een 117pk en hij weegt maar 1300kg :D.

Binnekort met de stillen eronder zou ie (volgens stillen en de amerikaanse juke fora) een 15pk bij moeten krijgen..

Ik ga hem sowieso na al men aanpassingen eens op de testbank zetten en kijken hoeveel winst ik heb :) (gelijk het motormanagement laten aanpassen op men aanpassingen)

Weegt maar 1300kg?

Dat is loeizwaar voor een fwd wagen, zelfs mijn VR6 weegt niet eens 1200kg puh2.gif

Je moet er rekening mee houden dat het een cross-over is en geen laag bij de grond Coupe'tje :puh:.

Als je vergelijkt een Qashqai met dezelfde motor in, weegt om en bij de 1900kg.

Anyways, vandaag men koffer met akoestische matten geïsoleerd en morgen men subwoofer plaatsen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet er rekening mee houden dat het een cross-over is en geen laag bij de grond Coupe'tje puh2.gif.

Als je vergelijkt een Qashqai met dezelfde motor in, weegt om en bij de 1900kg.

Anyways, vandaag men koffer met akoestische matten geïsoleerd en morgen men subwoofer plaatsen smile3.gif

Dat ie lager ligt qua daklijn is geen garantie voor lager gewicht he, Golf 3 VR6 weegt namelijk 1177kg en mijn Corrado 1161 en de Corrado heeft een 70 liter tank ipv. 55 liter zoals in de Golf.

Maar ik denk dat je bron van gewicht niet klopt, een Quashqai weegt namelijk geen 1900 kg maar 1390kg met een 2 liter en 4wd ;)

Beter gezegd, 1115kg is ledig gewicht voor een Juke 1.6, mijn Corrado G60 weegt 1118kg.

Hier wordt 100kg erbij geteld voor rijklaar, dus met alle vloeistoffen erop, wat opties en reserveband etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Het nieuwe model qashqai is inderdaad afgeslankt, het oude model daarentegen weegt wel degelijk rond de 1900kg :)

Ach als ik ff snel reken zou ik met men aanpassingen op een 140pk moeten komen (testbank zal uiteindelijk uitsluitsel geven)

Ik vind dit zeker niet slecht voor een 1300kg en een ongeblazen 1.6i.

Link to comment
Delen op andere websites

Nope, eerste model 2.0 liter diesel met 4wd en meest luxe uitvoering kom je niet aan de 1600kg.

Kijk zelf maar: http://www.autoweek....d-tekna-premium

Hmm dan heb ik waarschijnlijk verkeerd gekeken laatst, vergissen is menselijk :puh:

Maar nu ben ik wel het punt van de discussie uit het oog verloren? :7

Hoe staat het btw met de VR6, golf?

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Discussie was dat een Quashqai geen 1900 kg weegt :puh:

Nee, maar vergissen kan idd altijd, maar vond het al vreemd want een W140 S-klasse weegt in zijn lichtste vorm al 1900kg en zijn niet te vergelijken.

Met de VR6 gaat het opzicht goed, ondertussen heb ik al ongeveer 3000km ermee gereden sinds ik hem heb(vanaf november)

Tuurlijk her en der wat puntjes en kwaaltjes, maar ach, ik heb hem eigenlijk gekocht voor te rijden en dat doe ik momenteel ook met alle plezier, behalve bij de pomp.

Ik haal op een tank zo'n 500km, maar ik gooi er wel effe 70 liter in, hij loopt in noodloop dus binnenkort maar eens uitlezen en kijken waarom ie ziek is.

Ach, binnenkort maar eens kijken voor een Lupo of Arosa, met het verbruik van de VR6 kan ik zelfs gratis een Lupo/Arosa tanken en rijden en nog geld overhouden ook dusja.

En als je altijd met pakweg 190 pk rond tuft, dan raakt het vermogen gewend en is de kick er ook redelijk snel af.

Eigenlijk is het zo geworden:

Golf, reserve auto die het altijd doet en zeer lekker rijd.

Corrado G60, op en top hobby wagen, die uiteindelijk alleen bij goed weer eruit komt.

Corrado VR6, hobby wagen die ik wat meer wil gebruiken dan enkel in het weekend of goed weer.

Lupo of Arosa voor dagelijks.

Maar goed, deze maand nog even doorrijden met de VR6 of ik moet iets leuks qua Lupo of Arosa vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...