Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ligt aan je leeftijd en hoeveel schadevrije jaren, ik betaal voor de Golf 43,91 per maand, VR6 47,81 en voor de G60 46,21.

Lupo zal ongeveer 40 euro per maand kosten en zo'n 25 euro aan wegenbelasting.

Wat kost een auto verzekeren dan ongeveer in België?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Volgens mij kosten de verzekeringen en dergelijke bij jullie een appel en een ei. :7

Ligt er inderdaad maar net aan wat je zelf wil, hoe oud je bent en hoeveel schadevrije jaren je hebt

Ik betaal gewoon ik 96 euro p/mnd All-Risk, en 64 euro wegenbelasting per maand

Mijn auto weegt trouwens 1405 kg leeg, met alle opties etc zal hij wel rond de 1550 kg wegen :7

Als m'n huis klaar is wil ik nog een (houten) garage in de tuin bouwen, misschien dat ik dan nog weer eens een hobby auto koop

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt aan je leeftijd en hoeveel schadevrije jaren, ik betaal voor de Golf 43,91 per maand, VR6 47,81 en voor de G60 46,21.

Lupo zal ongeveer 40 euro per maand kosten en zo'n 25 euro aan wegenbelasting.

Ik vind persoonlijk dat je beter kunt verzekeren op naam van een familielid (bij verzekeraars die dan bestuurders onder de 24 meeverzekeren althans). Een kleine berekening via Independer wees mij uit dat tot mijn 24e geen jaren opbouwen voordeliger is dan wél jaren opbouwen. Maarja dat zal ook wel per auto verschillen.

Een auto in belgie onder de 25 verzekeren is bijna onmogelijk. Ik ben als hoofdbestuurder op men ouders hun naam verzekerd en ik betaal rond de 900euro verzekering per jaar (volledige omnium) smile3.gif

Reken het verschil in kosten eens uit als je de wegenbelasting meetelt :puh:

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Wegenbelasting is apart bij ons, dus dat weet ik niet uit men hoofd hoeveel het is.

Wel is het zo dat wij als bonus-malus op -3 staan (aangezien we al x-aantal jaren schadevrij rijden) dus dat heeft ook een factor. En het is idd ook bij ons dat je onder de 25 geen schadevrije jaren opbouwt.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier is het ook apart hoor puh2.gif Maar ik betaal voor de 5 serie toch zo'n 71 euro per maand waar een Duitser +/-200 euro zou betalen... Per jaar boos.gif

Als je dat al oneerlijk vindt, kijk dan maar niet wat zij aan wegenbelasting betalen.

Gaat echt nergens over hier in Nederland, wegenbelasting is hier ongeveer 4 keer zo duur.

Brandstof is ongeveer 25 cent duurder per liter, en de verzekering is velen malen hoger.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dat al oneerlijk vindt, kijk dan maar niet wat zij aan wegenbelasting betalen.

Gaat echt nergens over hier in Nederland, wegenbelasting is hier ongeveer 4 keer zo duur.

Brandstof is ongeveer 25 cent duurder per liter, en de verzekering is velen malen hoger.

Klopt. Toegegeven, onze wegen in NL zijn absoluut superieur. Maar die kwaliteit van de Duitsers vind ik anders ook prima in ruil voor hun tarief van wegenbelasting puh2.gif

En ook al de eerste kostenposten van de 5 serie zijn binnen overigens nopompom.gif Banden achter waren waardeloos, zojuist twee nieuwe erop gegooid. Gelukkig inkoopsprijs kunnen krijgen maar toch. Daarnaast lekt 'ie ergens motorolie, geen idee waar maar daarvoor kan ik hem ook weer naar de garage sturen (en dan maar hopen dat het niets ernstigs is sad2.gif ). En als dat nog niet genoeg is kwam ik bij het uitbalanceren van de banden er ook achter dat een van de velgen een 'slag' erin heeft. Die moet ik ook weer recht laten maken.

Je moet er toch wat voor over hebben emo.gif Maarja dat wist ik van te voren. puh2.gif

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Als je dat al oneerlijk vindt, kijk dan maar niet wat zij aan wegenbelasting betalen.

Gaat echt nergens over hier in Nederland, wegenbelasting is hier ongeveer 4 keer zo duur.

Brandstof is ongeveer 25 cent duurder per liter, en de verzekering is velen malen hoger.

Die wegenbelasting slaat in Nederland sowieso nergens meer op..

Wegenbelasting betalen voor het onderhoud aan de wegen, het gaat immers op gewicht maarrr...

*Zo'n eco hok hoeft geen wegenbelasting te betalen, kennelijk wegen die niets..?!

*LPG G3 is een erg schone brandstof dus die zal ook wel lekker goedkoop zijn in de wegenbelasting, maar nee, daarvoor betaal je weer evenveel als een diesel..

En als klap op de vuurpijl mag je met een oudere auto niet eens meer in alle steden komen, aangezien de uitstoot altijd keurig binnen de grenzen blijft, maar je betaalt uiteraard wel wegenbelasting voor heel Nederland ;)

Auto's, de grootste melkkoe van Nederland

Maar ach, denk dat iedereen het er wel mee eens is dat ze in Den Haag een beetje de realiteit zijn verloren

Link to comment
Delen op andere websites

Hier is het ook apart hoor puh2.gif Maar ik betaal voor de 5 serie toch zo'n 71 euro per maand waar een Duitser +/-200 euro zou betalen... Per jaar boos.gif

Werk je eigenlijk of ben je nog student? Zeker mooi hoor zo'n 5 serie, mijn neef heeft een 550i, knettergek..

Enigste nadeel van zo'n motorblokken is dat je zo veel belasting en verzekering moet betalen.

Mijn Golf VI staat op naam van mn pa, kost het me 40 euro allrisk per maand, zou op mijn naam alleen al 100 euro zijn voor WA ( 5 schadevrije jaren )

Toch jeukt het me wel eens om een golf VI gti te kopen, maar beetje zuinig rijden als student zijnde is ook wel lekker aan het einde vd maand ^^

Als je dat al oneerlijk vindt, kijk dan maar niet wat zij aan wegenbelasting betalen. Gaat echt nergens over hier in Nederland, wegenbelasting is hier ongeveer 4 keer zo duur. Brandstof is ongeveer 25 cent duurder per liter, en de verzekering is velen malen hoger.
Die wegenbelasting slaat in Nederland sowieso nergens meer op.. Wegenbelasting betalen voor het onderhoud aan de wegen, het gaat immers op gewicht maarrr... *Zo'n eco hok hoeft geen wegenbelasting te betalen, kennelijk wegen die niets..?! *LPG G3 is een erg schone brandstof dus die zal ook wel lekker goedkoop zijn in de wegenbelasting, maar nee, daarvoor betaal je weer evenveel als een diesel.. En als klap op de vuurpijl mag je met een oudere auto niet eens meer in alle steden komen, aangezien de uitstoot altijd keurig binnen de grenzen blijft, maar je betaalt uiteraard wel wegenbelasting voor heel Nederland ;) Auto's, de grootste melkkoe van Nederland Maar ach, denk dat iedereen het er wel mee eens is dat ze in Den Haag een beetje de realiteit zijn verloren

Ja echt kansloos is het gewoon, zeker als je net als 18 jarige je eerste auto koopt voor rond de 1000-2000 euro, dan betaal je 60-70 euro alleen aan WA, oftewel na 2-3 jaar heb je die hele auto nog eens betaald alleen al aan verzekering, kansloos.

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Golf VI staat op naam van mn pa, kost het me 40 euro allrisk per maand, zou op mijn naam alleen al 100 euro zijn voor WA ( 5 schadevrije jaren )

Heuh, als ik jou was zou ik dan toch eens goed kijken

Als ik bijvoorbeeld een Golf 6 1.2 TSI Highline bij Centraal Beheer zou verzekeren met 5 schadevrije jaren kom ik op 67 euro p/maand all risk :?

Ik zou er toch voor kiezen om de auto dan op mijn eigen naam te zetten, bouw je meteen schadevrije jaren op en je kan geen gezeur krijgen bij een eventuele aanrijding

Link to comment
Delen op andere websites

Hier is het ook apart hoor puh2.gif Maar ik betaal voor de 5 serie toch zo'n 71 euro per maand waar een Duitser +/-200 euro zou betalen... Per jaar boos.gif

Werk je eigenlijk of ben je nog student? Zeker mooi hoor zo'n 5 serie, mijn neef heeft een 550i, knettergek..

Enigste nadeel van zo'n motorblokken is dat je zo veel belasting en verzekering moet betalen.

Mijn Golf VI staat op naam van mn pa, kost het me 40 euro allrisk per maand, zou op mijn naam alleen al 100 euro zijn voor WA ( 5 schadevrije jaren )

Ik ben nog student. Uiteraard werk ik ernaast nog + maak ik nog steeds dankbaar gebruik van de studiebeurzen worshippy.gif 40 euro is inderdaad niets van te zeggen. Ik zit atm op 28 euro de maand voor WA + beperkt casco. Maar goed je hebt blijkbaar dus wel al schadevrije jaren? Betaal je dan nog altijd 100 euro WA crazy.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Auto's, de grootste melkkoe van Nederland

Maar ach, denk dat iedereen het er wel mee eens is dat ze in Den Haag een beetje de realiteit zijn verloren

Jep, oldtimer wet is ook zoiets leuks, EU heeft vastgesteld dat een auto oldtimer is vanaf 30 jaar, maar Nederland zet het even op 40 jaar...

Doen ze eens tegen de haren in strijken, naaien ze er hun eigen mensen mee thumbsdown.gif

Ja echt kansloos is het gewoon, zeker als je net als 18 jarige je eerste auto koopt voor rond de 1000-2000 euro, dan betaal je 60-70 euro alleen aan WA, oftewel na 2-3 jaar heb je die hele auto nog eens betaald alleen al aan verzekering, kansloos.

Nja, zo kan je het niet beredeneren, WA betaal je enkel voor aansprakelijkheid, en als je iemand een rolstoel in jaagt hoef je niet gelijk een paar ton te storten.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Golf VI staat op naam van mn pa, kost het me 40 euro allrisk per maand, zou op mijn naam alleen al 100 euro zijn voor WA ( 5 schadevrije jaren )

Heuh, als ik jou was zou ik dan toch eens goed kijken

Als ik bijvoorbeeld een Golf 6 1.2 TSI Highline bij Centraal Beheer zou verzekeren met 5 schadevrije jaren kom ik op 67 euro p/maand all risk :?

Ik zou er toch voor kiezen om de auto dan op mijn eigen naam te zetten, bouw je meteen schadevrije jaren op en je kan geen gezeur krijgen bij een eventuele aanrijding

Sorry, je hebt gelijk inderdaad, ik had dat toen eens opgezocht maar toen was ik nog een paar jaar jonger, kom inderdaad met ook 5 schadevrije jaren op hetzelfde uit als jou, ben nu sinds kort 24. Ik heb nog een scooter waarmee ik schadevrije jaren opbouw en die jaren kan ik via Unive overzetten op de auto. Misschien de auto toch idd maar op mijn naam zetten, dan kan ik namelijk dubbel schadevrije jaren opbouwen.

Hier is het ook apart hoor puh2.gif Maar ik betaal voor de 5 serie toch zo'n 71 euro per maand waar een Duitser +/-200 euro zou betalen... Per jaar boos.gif

Werk je eigenlijk of ben je nog student? Zeker mooi hoor zo'n 5 serie, mijn neef heeft een 550i, knettergek..

Enigste nadeel van zo'n motorblokken is dat je zo veel belasting en verzekering moet betalen.

Mijn Golf VI staat op naam van mn pa, kost het me 40 euro allrisk per maand, zou op mijn naam alleen al 100 euro zijn voor WA ( 5 schadevrije jaren )

Ik ben nog student. Uiteraard werk ik ernaast nog + maak ik nog steeds dankbaar gebruik van de studiebeurzen worshippy.gif 40 euro is inderdaad niets van te zeggen. Ik zit atm op 28 euro de maand voor WA + beperkt casco. Maar goed je hebt blijkbaar dus wel al schadevrije jaren? Betaal je dan nog altijd 100 euro WA crazy.gif

Zie hierboven, heb me idd vergist. Zou je jou auto niet beter allrisk kunnen doen?

Auto's, de grootste melkkoe van Nederland

Maar ach, denk dat iedereen het er wel mee eens is dat ze in Den Haag een beetje de realiteit zijn verloren

Jep, oldtimer wet is ook zoiets leuks, EU heeft vastgesteld dat een auto oldtimer is vanaf 30 jaar, maar Nederland zet het even op 40 jaar...

Doen ze eens tegen de haren in strijken, naaien ze er hun eigen mensen mee thumbsdown.gif

Ja echt kansloos is het gewoon, zeker als je net als 18 jarige je eerste auto koopt voor rond de 1000-2000 euro, dan betaal je 60-70 euro alleen aan WA, oftewel na 2-3 jaar heb je die hele auto nog eens betaald alleen al aan verzekering, kansloos.

Nja, zo kan je het niet beredeneren, WA betaal je enkel voor aansprakelijkheid, en als je iemand een rolstoel in jaagt hoef je niet gelijk een paar ton te storten.

Klopt enkel WA, maar het is wel verrekte duur als 18 jarige om allemaal op te brengen en maak je een ongeluk en het is jou schuld, dan ben je die paar duizend euro ook nog eens kwijt, blijft toch sneu en fouten maakt iedereen wel eens.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...