Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Zie hierboven, heb me idd vergist. Zou je jou auto niet beter allrisk kunnen doen?

Heb ik overwogen. Zou me dan incl. inzittenden verzekering ipv 28 euro (WA + beperkt casco) 50,18 kosten. Nja, aangezien de auto toch al 11 jaar oud is en de total loss waarde toch niet zo hoog zal zijn is het misschien beter om die 22 euro per maand te sparen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zie hierboven, heb me idd vergist. Zou je jou auto niet beter allrisk kunnen doen?

Heb ik overwogen. Zou me dan incl. inzittenden verzekering ipv 28 euro (WA + beperkt casco) 50,18 kosten. Nja, aangezien de auto toch al 11 jaar oud is en de total loss waarde toch niet zo hoog zal zijn is het misschien beter om die 22 euro per maand te sparen puh2.gif

Zo moet je het eigenlijk niet bekijken

Als jij morgen die auto tegen een boom parkeert of tegen iemand anders aanrijdt en je auto is total loss of je heb veel schade, kan je dan de schade of een nieuwe auto betalen?

Bij ja, auto WA+beperkt casco verzekeren

Bij nee, auto Allrisk verzekeren

De auto is de eerste 3 jaar waarschijnlijk voor de aanschaf prijs verzekerd, zo is het in ieder geval bij mij geregeld

Als het zo is dat jij die 22 euro per maand nodig hebt om te sparen heb je de verkeerde auto gekocht ;)

Ik heb de auto allrisk verzekerd omdat ik weet dat ik er op het moment niet eentje voor terug kan kopen, met een verbouwing van een huis vliegt het geld de deur uit :$

De 106 en 206 had ik gewoon WA verzekerd, die hokken kostten me 800 en 1600 euro dus als die kapot gingen, mhoa, so be it

Link to comment
Delen op andere websites

Zo moet je het eigenlijk niet bekijken

Als jij morgen die auto tegen een boom parkeert of tegen iemand anders aanrijdt en je auto is total loss of je heb veel schade, kan je dan de schade of een nieuwe auto betalen?

Bij ja, auto WA+beperkt casco verzekeren

Bij nee, auto Allrisk verzekeren

Die 2 jaar regeling waar je het over hebt is enkel voor nieuwe auto's + 1e eigenaar. En dan nog zit er tal van addertjes onder het gras.

Edit:

Blijkt dat mijn auto toch nog een aanzienlijke total loss waarde heeft: 6650 euro volgens de ANWB. In dat geval is de 20 euro extra zo slecht nog niet. Alhoewel het risico dat ik met mijn schuld, ook al heb ik nog niet zolang mijn rijbewijs, de auto total loss krijg enigzins verwaarloosbaar is.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Die 2 jaar regeling waar je het over hebt is enkel voor nieuwe auto's + 1e eigenaar. En dan nog zit er tal van addertjes onder het gras.

Hmm, dat is bij jullie kennelijk anders, hier maakt het niet uit hoe oud de auto is of hoeveel eigenaren die al heeft gehad

Alhoewel het risico dat ik met mijn schuld, ook al heb ik nog niet zolang mijn rijbewijs, de auto total loss krijg enigzins verwaarloosbaar is.

Wait whut?! Jij denkt dat je nu al goed kan rijden? Of rijdt je maar amper? Ongeluk zit in een klein hoekje
Link to comment
Delen op andere websites

Wait whut?! Jij denkt dat je nu al goed kan rijden? Of rijdt je maar amper? Ongeluk zit in een klein hoekje

Nou dat zeg ik niet. Jij snapt gewoon niets van kansberekeningen (en verzekeringen volgens mij :7). Maar dat terzijde ;) Laten we er maar over ophouden.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien nu nog niet, maar binnenkort merk je dat af en toe hem zijwaarts een bochtje door rijden best leuk is.

Op werk kwam ook iemand van ong. 25 jaar die zijn C-klasse zijwaarts een bochtje nam en deze te laat of verkeerd corrigeerde en zo tegen een boom reed.

Niet zo heel hard, maar toch had ie al een hele poos ervaring met zijn Mercedes en de route die ie reed.

Ik heb mijn rijbewijs ongeveer 2 jaar, en iets van 10.000km jaar ervaring, ook heel wat uurtjes ervaring met simulators en een G27.

Heb mijn blauwe Corrado ondertussen ook al anderhalf jaar en ongeveer 3000km ervaring, en nog niet zo lang geleden reed ik hem ook bijna plankgas de stoep op.

Reed op een route waar je best hard kan rijden, overzichtelijk, brede weg maar veel vrachtverkeer dus spoorvorming die je eigenlijk te laat zag.

Gevolg is dat ik ondersturend bijna de stoep op reed, ja, ik reed te hard maar misschien net 15 km te hard, in dit geval hebben goede banden, ABS en wat ervaring van veel schade gered.

Tijdje terug reed ik met de Golf, het had erg hard geregend waardoor er veel water op de buiten baan van de rotonde bleef staan, dit had ik niet verwacht.

Reed sneller dan de banden/wagen aan kon, eerste bocht naar rechts ging nog, maar zodra ik moest tegen sturen ging ik rechtuit, door mijn ervaring in simulators heb ik onderstuur weten te corrigeren.

Vervolgens moest ik weer naar rechts en kwam ik in overstuur terecht, dit heb ik ook weten te corrigeren waardoor ik mijn route naar huis kon vervolgen.

Als ik de eerste correctie niet had gedaan, zou ik met Golf en al zo het kanaal in zijn gereden, en als ik de andere correctie niet juist had gedaan was ik tegen een lantaarnpaal of vangrail op gereden.

In beide gevallen was het grotendeels aquaplaning de schuld, en een beetje mijn eigen omdat ik daar te weinig rekening ermee had gehouden.

In jouw geval met een RWD en veel hoger gewicht is het lastiger corrigeren, ook weet ik niet welke ervaring jij ermee hebt.

Maar in jouw geval zou ik de 22 euro extra wel ophoesten, want de kans dat je zijwaarts gaat is groot, de vraag is alleen of je daarbij iets gaat raken of niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Wait whut?! Jij denkt dat je nu al goed kan rijden? Of rijdt je maar amper? Ongeluk zit in een klein hoekje

Nou dat zeg ik niet. Jij snapt gewoon niets van kansberekeningen (en verzekeringen volgens mij emo.gif). Maar dat terzijde knipoog.gif Laten we er maar over ophouden.

Dat is wel een dooddoener natuurlijk, ik stel gewoon een vraag en jij komt meteen met zo'n (kansloos) antwoord

Je hoeft mij niets over verzekeringen te vertellen, maar volgens mij woon jij in België en daar kunnen inderdaad de regels anders zijn

Bij mijn verzekering krijg ik gewoon de aanschaf weer terug, tenzij ik met drank op achter het stuur zat of wanneer er opzet in het spel is

Daarnaast is Allrisk ook handig bij een aanrijding door iemand anders zijn schuld, bij een beperkt casco moet je namelijk de schade voorschieten en daarna verhalen op de verzekering van de tegenpartij, bij Allrisk geef je het aan bij je eigen verzekering die het voor je voorschieten

Meteen zeggen dat iemand er niets van zou snappen terwijl je zelf net in de autowereld komt kijken lijkt me dan ook niet handig ;)

Ik heb zelf enkele keren de verzekering nodig gehad, ook wel in dit topic te vinden dus ik heb wel ervaring helaas

Daarnaast kom je als hulpverlener (brandweer) natuurlijk ook wel dingen tegen, zoals vanochtend nog, 1 moment van niet opletten en frontaal op een boom geklapt, bestuurder kon het gelukkig navertellen maar de auto niet

Link to comment
Delen op andere websites

Over ongelukken gesproken, ik was vanmorgen nog niet goed en wel thuis of meneer de pool die hier in de straat woont (gelukkig maar, anders had die zich nooit gemeld) besluit achteruit tegen mijn auto te rijden, dat terwijl hij zo vooruit over het stoepje (daarvoor is een uitrit van een garage) weg had kunnen rijden, achteruit rijden was dus geeneens echt nodig geweest..

Over kansberekeningen, inderdaad een wat kansloos argument, dat terzijde hoeft het nog niet eens aan jou te liggen, als er iemand al tegen jou auto rijdt al is die geparkeerd en hij meld zich nooit ben je dus al de sjaak als je geen allrisk verzekering hebt, en geloof me, die paar duizend euro schade zit je zo op, dan heb je dus een vet probleem als je dat uit eigen zak kunt gaan betalen, want dan is je auto ineens heel erg duur ;).

Link to comment
Delen op andere websites

Nee Rusty heeft gelijk. Ik ga hem all risk verzekeren mét nieuwwaarde regeling! Ik hoop dat ik hem zo snel mogelijk total loss rijd en daarna mooi de € 53.575 (wat dat is de nieuwwaarde) te cashen! Kan ik meteen het nieuwe model 5 serie kopen :7

Zelfs de verzekeraar zelf raad het af.

Laten we er maar ook gewoon over ophouden. Wat iedereen verzekerd moet diegene lekker zelf weten :) Voorlopig maak ik er geen enkele brokken mee. Hij staat namelijk al bij de garage :7

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is zo, al zie ik een strenge winter niet meer gebeuren. :puh:

Dat niet, maar mocht het toch nog beginnen vriezen en ze beginnen te strooien, zit je met je mooie zomerwielen in het zout te rijden.

Ik moet men zomerwielen nog steeds bestellen :7

Het is nog steeds winter, en voor het zomer is wordt het nog lente. Dus eerst je lentebanden eronder, en daarna pas je zomerbanden.

Toen ik jou de eerste keer zag, dacht ik dat je een lenteband was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...