Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Nee Rusty heeft gelijk. Ik ga hem all risk verzekeren mét nieuwwaarde regeling! Ik hoop dat ik hem zo snel mogelijk total loss rijd en daarna mooi de € 53.575 (wat dat is de nieuwwaarde) te cashen! Kan ik meteen het nieuwe model 5 serie kopen emo.gif

Zelfs de verzekeraar zelf raad het af:

Roy:
Bedankt voor het wachten meneer.
Roy:
Ik heb voor u gekeken op de ANWB koerslijst. Deze website bepaalde als dagwaarde € 7.500,-.
Roy:
Dan is het niet verstandig om voor een Allrisk autoverzekering te gaan.
Roy:
De premie wordt namelijk gebaseerd op de nieuwwaarde ( ongeveer € 58.000,-) en mocht uw auto totallos verklaard worden, dan wordt er € 7.500.- uitgekeerd.

Laten we er maar ook gewoon over ophouden. Wat iedereen verzekerd moet diegene lekker zelf weten smile3.gif Voorlopig maak ik er geen enkele brokken mee. Hij staat namelijk al bij de garage emo.gif

Dat mensen je advies geven wil niet zeggen dat je iets moet of niet moet doen, het is dus helemaal niet nodig om je direct zo aangevallen te voelen, kom op zeg.

Ik weet niet wat je premie dan zou zijn met allrisk (beetje raar dat dat met de nieuwwaarde berekend wordt) maar denk er wel aan dat als je brokken maakt en voor een paar duizend euro schade hebt (daar zit je zo aan, bumpertje en spatbordje kapot, motorkap verborgen om maar wat voorbeelden te noemen) dan ben je dus wel direct 7500 euro kwijt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik voel me niet aangevallen hoor. Ik ben gewoon niet bereid om 20 euro per maand meer te gaan betalen.

Bijkomende punt is dat de auto op mijn pa's naam staat. Zodra ik claim gaan we beiden omhoog qua premie, en kost het hem zijn jaren. Als dat het geval zou zijn, kost het opeens wat meer dan 20 euro extra elke maand. De drempel zou dan al zó hoog moeten zijn voor mij om te gaan claimen dat hij daadwerkelijk in de prak gereden is. En ja, dan is een all risk verzekering rendabel. Maar dat is de gok die ik neem :) Dat is eigenlijk de gok die je bij elke verzekering neemt.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Bijkomende punt is dat de auto op mijn pa's naam staat. Zodra ik claim gaan we beiden omhoog qua premie, en kost het hem zijn jaren. Als dat het geval zou zijn, kost het opeens wat meer dan 20 euro extra elke maand. De drempel zou dan al zó hoog moeten zijn voor mij om te gaan claimen dat hij daadwerkelijk in de prak gereden is. En ja, dan is een all risk verzekering rendabel. Maar dat is de gok die ik neem smile3.gif Dat is eigenlijk de gok die je bij elke verzekering neemt.

Vraag anders eens via je hotline of je zo wel goed verzekerd bent

Zomaar op iemand anders zijn naam verzekeren mag namelijk niet, dan moet jij als hoofdbestuurder opgegeven worden bij de verzekering

Zou nogal lullig zijn als je niet verzekerd blijkt te zijn ;)

Dat is zo, al zie ik een strenge winter niet meer gebeuren. :puh:

Zolang de temperaturen onder de 7graden gaan kan je beter je winterbanden eronder laten zitten btw.

Zo precies komt het gelukkig niet, maar ik hou ze er ook nog een paar weekjes onder

Mijn zomerbanden zijn niet meer op en top dus mocht het weer een keer koud worden, wil ik dat risico niet nemen :puh:

Nog even een jaartje op de huidige banden en velgen en dan volgend jaar een setje Style 193M eronder zetten

Link to comment
Delen op andere websites

Zomaar op iemand anders zijn naam verzekeren mag namelijk niet, dan moet jij als hoofdbestuurder opgegeven worden bij de verzekering

Ja. Ik ben verzekerd ;) En gaan we het vanaf nu blijven hebben over verzekeringen of over auto's? :7

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Zolang de temperaturen onder de 7graden gaan kan je beter je winterbanden eronder laten zitten btw.

Zo precies komt het gelukkig niet, maar ik hou ze er ook nog een paar weekjes onder

Mijn zomerbanden zijn niet meer op en top dus mocht het weer een keer koud worden, wil ik dat risico niet nemen :puh:

Nog even een jaartje op de huidige banden en velgen en dan volgend jaar een setje Style 193M eronder zetten

Daarom zeg ik ook rond 7graden. Vanaf 10graden beginnen ze te smeren en zijn ze eigenlijk buiten hun ideale werkgebied.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou net de rekening gekregen voor de reparatie van de Bimmer nopompom.gifIk durf het bedrag geeneens te noemen. frown.gif Lekt dat ding op 5 plekken. Wel toevallig dat die onderplaat helemaal schoon was op het moment toen ik hem ben gaan bekijken. Volgens de monteurs zou die namelijk al een hele tijd moeten lekken.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Nou net de rekening gekregen voor de reparatie van de Bimmer nopompom.gifIk durf het bedrag geeneens te noemen. frown.gif Lekt dat ding op 5 plekken. Wel toevallig dat die onderplaat helemaal schoon was op het moment toen ik hem ben gaan bekijken. Volgens de monteurs zou die namelijk al een hele tijd moeten lekken.

Ja die hebben ze dus expres schoon gemaakt denk je niet? :7 :7 :7 'Toevallig' :7

Link to comment
Delen op andere websites

Wat lekte ie dan?

Geen idee wat die monteur allemaal opnoemde, wat me nog bij zit waren een tweetal pakkingen en een of andere slang met druk (waardoor de olie letterlijk eruit spoot onder het rijden). Totaal waren het 5 plekken. En wat me ook bij is gebleven is de prijs emo.gif

Dat een auto kapot kan gaan is logisch, maar het is gewoon jammer dat de verkoper dit vrij zeker heeft geweten en met een staal gezicht heeft gezegd dat 'ie niet lekt. Achja, gebeurd is gebeurd en het zal toch gemaakt moeten worden.

Ja die hebben ze dus expres schoon gemaakt denk je niet? emo.gifemo.gifemo.gif 'Toevallig' emo.gif

0a077a3d903901d10f1e150a34accbdddeecc18537c4ee7122bf683df446287d.jpg

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Wat lekte ie dan?

Geen idee wat die monteur allemaal opnoemde, wat me nog bij zit waren een tweetal pakkingen en een of andere slang met druk (waardoor de olie letterlijk eruit spoot onder het rijden). Totaal waren het 5 plekken. En wat me ook bij is gebleven is de prijs emo.gif

Dat een auto kapot kan gaan is logisch, maar het is gewoon jammer dat de verkoper dit vrij zeker heeft geweten en met een staal gezicht heeft gezegd dat 'ie niet lekt. Achja, gebeurd is gebeurd en het zal toch gemaakt moeten worden.

Ja die hebben ze dus expres schoon gemaakt denk je niet? :7 :7 :7 'Toevallig' :7

0a077a3d903901d10f1e150a34accbdddeecc18537c4ee7122bf683df446287d.jpg

Darm van de intercooler en de bijhorende pakkingen van de turbo waarschijnlijk, er van uitgaande dat het een olielek was.

Hebben turbodiesel wel vaker last van, alleszinds die 1.5DCI's van renault (die in veel nissan's liggen) zijn daar toch gevoelig aan.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft een atmosferische 6 cilinder benzine he knipoog.gif

En ook niet zo'n stokbroden motor van Renault.

Sorry ben niet thuis in de motoren van BMW en heb het blijkbaar gemist dat het een benzine was :7.

Klopt ik ben absoluut geen fan van de 1.5DCi maar we mogen renault dankbaar zijn, anders had Nissan er 9/10 niet meer geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Buh, net bijna achter iemand op geknald op de snelweg.. Reed op een driebaans snelweg aan de linkerkant, wat ritst naar 2 baans. Auto's voor me stonden vrijwel al stil en had daar niet op geanticipeerd en moest dus uitwijken naar rechts met 100 en dan vol in de ankers.. Hart klopte me wel even in de keel damn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...