Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Vergeet je wel dat LPG je motor sneller doet slijten en dat je geregeld wel eens op benzine moet rijden.

Benzine smeert je verbrandingskamer ook, LPG niet echt.

Wel is het zo dat je met LPG meer verbruikt dan met benzine.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hoeveel kilometer krijg je nou doorgaans per liter LPG? Een beetje normale wagen en niet zo'n Amerikaanse zuipbak bedoel ik dan.

Ik raad altijd LPG af, mag het niet teveel kosten, pak dan een diesel als je veel km's maakt, anders benzine.

Enige voordeel van LPG is dat de brandstof goedkoop is, voor de rest alleen nadelen.

Toevallig heb ik momenteel op werk een klus staan, een of andere Daihatsu met een Toyota motor(EJ-VE) die op gas loopt.

Motortje heeft pas 60k gelopen en heeft al een verbrande klep, motor verbruikt gigantisch olie en alle kleppen zijn vervuilt en moeten opnieuw gesteld worden.

Ze kunnen al van geluk spreken dat de kop niet is gescheurd, wilt met LPG ook geregeld gebeuren.

LPG motoren worden aardig heet, en de kleppen krijgen geen smering, hoe vreemd dat het klinkt maar benzine zorgt ook voor smering en verkoeling van de kleppen.

Voordeel van LPG, brandstof kost geen klote, nadeel van LPG, het verschil betaal je aan motorrevisies.

Link to comment
Delen op andere websites

Is een benzine/LPG combinatie ook zo slecht dan?

Ja en nee, als je zeg maar om de dag of tijdens de rit wisselt van brandstof, dan is er weinig mis, kleppen krijgen weer smering en de verbranding is koeler.

Probleem is dat mensen die op LPG rijden vies zijn van de duurdere brandstof genaamd benzine en dus alleen maar op LPG gaan rijden, en daar gaat het fout.

Link to comment
Delen op andere websites

Yo boys, voor diegene die hun halogeen lampen graag willen verfraaien/vernieuwen voor betere/wittere lampen: http://www.powerbulbs.com/eu code: spring 20% korting

Kwam ze tegen toen ik op was naar wittere H15 lampen (drl en grootlicht bij golf 6), aangezien deze lampen 30 euro per stuk zijn in Nederland, heb ik ze nu voor 40 incl gratis w5w lampjes bij powerbulbs kunnen krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had de mijne van Xenonlamp.be

Van het merk GP-thunder, geven meer licht dan originele en zelfs dan die Philips'en.

Je hebt ze ook in verschillende K-waarden.

Ja kwam ze tegen, maar ik wil toch liever een bekend merk zoals Philips/Osram dan zo'n Japans merk met veel te blauw glas, hoe blauwer het glas, hoe minder licht het ook doorlaat. Niet dat ik zovaak grootlicht gebruik maar toch.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had de mijne van Xenonlamp.be

Van het merk GP-thunder, geven meer licht dan originele en zelfs dan die Philips'en.

Je hebt ze ook in verschillende K-waarden.

Ja kwam ze tegen, maar ik wil toch liever een bekend merk zoals Philips/Osram dan zo'n Japans merk met veel te blauw glas, hoe blauwer het glas, hoe minder licht het ook doorlaat. Niet dat ik zovaak grootlicht gebruik maar toch.

Zoals ik al aangaf, men lichtsterkte is hoger dan bij die philipsen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had de mijne van Xenonlamp.be

Van het merk GP-thunder, geven meer licht dan originele en zelfs dan die Philips'en.

Je hebt ze ook in verschillende K-waarden.

Ja kwam ze tegen, maar ik wil toch liever een bekend merk zoals Philips/Osram dan zo'n Japans merk met veel te blauw glas, hoe blauwer het glas, hoe minder licht het ook doorlaat. Niet dat ik zovaak grootlicht gebruik maar toch.

Zoals ik al aangaf, men lichtsterkte is hoger dan bij die philipsen. :)

Maar ik heb het over H15, die hebben ze niet van Philips. Buiten dat heb je ze vergeleken? Die imitatiemerken met vaak heel erg blauw glas laten juist minder licht door, hoe blauwer het glas hoe meer licht er gefilterd wordt en dus 'tegengehouden'.

Maar goed, het is meer voor het gevoel.

Ik heb overigens als normaal licht H7 bluevision ultra van philips, die in de actie waren bij mijn bijbaantje ivm de opvolging door de Philips whitevision serie, 17,50 of iets voor betaald :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, lichtsterkte zegt niet alles van lampen he, hoe lang ze mee gaan is ook nog een factor.

Zelf gebruik ik alleen maar Osram Nightbreakers, goeie lampen voor een mooie prijs, betaalde incl. verzenden toen iets van 20 per set.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had de mijne van Xenonlamp.be

Van het merk GP-thunder, geven meer licht dan originele en zelfs dan die Philips'en.

Je hebt ze ook in verschillende K-waarden.

Ja kwam ze tegen, maar ik wil toch liever een bekend merk zoals Philips/Osram dan zo'n Japans merk met veel te blauw glas, hoe blauwer het glas, hoe minder licht het ook doorlaat. Niet dat ik zovaak grootlicht gebruik maar toch.

Zoals ik al aangaf, men lichtsterkte is hoger dan bij die philipsen. :)

Maar ik heb het over H15, die hebben ze niet van Philips. Buiten dat heb je ze vergeleken? Die imitatiemerken met vaak heel erg blauw glas laten juist minder licht door, hoe blauwer het glas hoe meer licht er gefilterd wordt en dus 'tegengehouden'.

Maar goed, het is meer voor het gevoel.

Ik heb overigens als normaal licht H7 bluevision ultra van philips, die in de actie waren bij mijn bijbaantje ivm de opvolging door de Philips whitevision serie, 17,50 of iets voor betaald :puh:

Ik heb H4's in de juke.

Nja, lichtsterkte zegt niet alles van lampen he, hoe lang ze mee gaan is ook nog een factor.

Zelf gebruik ik alleen maar Osram Nightbreakers, goeie lampen voor een mooie prijs, betaalde incl. verzenden toen iets van 20 per set.

Heb ze momenteel van November gemonteerd zitten, dus moet nog afwachten hoe lang ze meegaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, lichtsterkte zegt niet alles van lampen he, hoe lang ze mee gaan is ook nog een factor.

Zelf gebruik ik alleen maar Osram Nightbreakers, goeie lampen voor een mooie prijs, betaalde incl. verzenden toen iets van 20 per set.

Hoe wit of juist geel zijn die eigelijk?

Ik heb mijn h7 bluevision's nu denk ik dik een jaar erin zitten, voorheen in de golf 5 en nu in de golf 6, doen het nog altijd perfect, maar ik rij dan ook maar 10k per jaar :puh:

Ben wel benieuwd hoe de h15's zijn als ze binnenkomen, erger me dood aan die gele dagrijverlichting.

Link to comment
Delen op andere websites

10k maar per jaar?

Kocht de VR6 met 278400km op de klokt en staat nu 284200km op, en heb hem vanaf nov maar ben pas rond december/januari ermee gaan rijden.

Maar ach, de Golf reed in het eerste jaar ook maar 1200km en de G60 had vanaf kerst tot augustus ook maar iets van 300km gereden.

De Nightbreakers zijn licht geel, niet wit maar ook niet zo geel als je bij normale lampen hebt.

Lampen hebben hiervoor wel een blauw filter erover zitten, als je in de koplampen kijkt zie je ook een blauwe gloed erin zitten.

Naar mijn mening zijn ze beter dan de Phillipsen die ik voorheen in de wagens had, moet nog een setje Nightbreakers bestellen voor de VR6.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

10k maar per jaar?

Kocht de VR6 met 278400km op de klokt en staat nu 284200km op, en heb hem vanaf nov maar ben pas rond december/januari ermee gaan rijden.

Maar ach, de Golf reed in het eerste jaar ook maar 1200km en de G60 had vanaf kerst tot augustus ook maar iets van 300km gereden.

De Nightbreakers zijn licht geel, niet wit maar ook niet zo geel als je bij normale lampen hebt.

Lampen hebben hiervoor wel een blauw filter erover zitten, als je in de koplampen kijkt zie je ook een blauwe gloed erin zitten.

Naar mijn mening zijn ze beter dan de Phillipsen die ik voorheen in de wagens had, moet nog een setje Nightbreakers bestellen voor de VR6.

Ja studeer in Eindhoven, dus pak bijna dagelijks de trein, heel af en toe de auto maar de a67 is niet echt een plezier om op te rijden, ik rijd namelijk het liefst stevig door altijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...