Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik zat er aan te denken om een auto te kopen om mee naar het werk te rijden. Ik ben niet zo van de auto's, dus weet niet echt waar ik naar moet zoeken.

Aan welk budget moet ik denken voor een tweedehands auto, puur om mee naar het werk te rijden en terug?

Link to comment
Delen op andere websites

Om alleen naar je werk te gaan zou ik niets duurder dan 2000 euro kopen. Verder iets kleins, wat niets weegt, met een kleine motorinhoud, zodat je niet teveel uit hoeft te geven aan brandstof, wegenbelasting en verzekering. Voorbeelden: Suzuki alto, suzuki swift, Daihatsu cuore, ford ka, ford fiesta, opel corsa, peugeot 106/107, citroen saxo, citroen c1, fiat panda, fiat cinquecento, fiat seicento, Renault clio, Nissan micra, Toyota yaris, Toyota aygo, etc.

Link to comment
Delen op andere websites

As promised

Moet toegeven dat het resultaat nog best netjes is geworden, zo zwart valt het extra rubber niet echt op en lijken de wielen al groter wat het wel mooi maakt.

Ik zat er aan te denken om een auto te kopen om mee naar het werk te rijden. Ik ben niet zo van de auto's, dus weet niet echt waar ik naar moet zoeken.

Aan welk budget moet ik denken voor een tweedehands auto, puur om mee naar het werk te rijden en terug?

Veel snelweg of stad?

Goedkoop in maandelijkse lasten of gaat comfort voor?

Snelweg zou ik iets pakken formaat Golf, stad eerder Polo, stad en weinig ruimte dan Lupo.

Lijstje van Sir_Ballas is een goed voorbeeld voor veel stad rijden, al zou ik alles schrappen behalve de Suzuki's, Peug's, Citroen's, Nissan en de Toyota's.

En dan zou ik de Polo's en Lupo's erbij zetten, Mitsubishi Colt, Nissan Sunny.

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag is me zomerset onder de Passat gegaan. Van de week moeten we alleen nog slotbouten halen die hadden ze niet op voorraad liggen bij de Volkswagen.

Het zijn zijn originele Audi A8 stars met een net nieuwe coating erop.

710411.jpg

Bewerkt: door Isic
Link to comment
Delen op andere websites

@golfg60: ze zijn lager en breder dan standaard dus enkel in de breedte is er extra rubber.

Standaard : 215/55-17

Nu: 235/45-18

Mijn standaard(wintervelgen) komen ook nog in het matzwart. Black on black :D

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, vandaag mijn zomerwielen opgehaald voor beide Corrado's, het is een setje 17" RH ZW1's geworden voor de G60, momenteel 8J rondom met ET60.

Andere set zijn Artec ML's, ook bekend als RH ZW5's, ook 17", 8J en ET60.

Binnenkort een schroefset onder de VR6 zetten, en kijken wat ik met de maten kan doen, wil achter eigenlijk rond de 9J gaan zitten en voor 8J of 8,5J, maar het belangrijkste is dat het niet mag aanlopen of dat ik de wielkasten met gaan rollen.

Niet mijn foto's maar als voorbeeld:

De ZW1's:

11.JPG

De Artec ML's:

62137464.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Handig, zo'n nummerbord! :o

Velgen staan 'm goed!

Ja hé :7

Vind em wel lekker breed staan nu.

Nu is het wachten op de uitlaat en dan kan ie de testbank op.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Wellicht is wrappen een idee? Het is een redelijk klein oppervlak dus heel erg duur lijkt het me niet.

Edit; icm met arbeidsloon zal het waarschijnlijk toch wel wat duurder uitvallen. :v

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...