Sentasi Geplaatst: 4 januari 2011 Rapport Geplaatst: 4 januari 2011 (bewerkt) Met dit weer heb ik alleen geen klap zin om wat aan die problemen of andere dingen aan de auto te doen. Haha, kan ik me voorstellen, zeker als je geen toegang heb tot een verwarmde garage o.i.d Heb ik helaas ook niet. Als ik mijn auto opgehaald heb, moet ik ook al m'n apparatuur weer inbouwen, gaan ook wel weer wat uurtjes inzitten om alles een beetje fatsoenlijk weg te werken. Maar als je er eenmaal aan begint, en je maakt het af, geeft dat ook wel weer een bepaalde voldoening. Maar in principe is het zo gefixed toch, op een vrije middag? Heb geen idee hoe wie wat waar met een stappen motor, dat heb ik nog nooit hoeven doen, maar de rest is zeker niet het meeste werk denk ik?. Lekker middagje klussen, potje bier erbij, et voila. @Dutchy: Nog wilde plannen met je auto? Bewerkt: 4 januari 2011 door Sentasi Reageren
Mythbuster Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 (bewerkt) Dutchy kennende niet Zou wel leuk zijn overigens, hij's nu een beetje te girly vind ik Maareh, @Bling: Is de Ibiza van die maat van je ook een pre-facelift Ibiza? Dus met zwarte rubber/plastic bumpers en geen facelift Ibiza 6k, met gebotoxte meegespoten bumpers....? Pre-facelifts zie je namelijk niet zo veel meer, en ik weet dat witte velgen onder een facelift rode Ibiza erg dik staan, vooral Ronal 'Ibiza Evo 1' velgen(Ken iemand met een rode facelift Ibiza met Lamborghini oranje Evo 1 Ronals, ziet er verschrikkelijk vet uit vooral omdat de kleuren zo vloeken ... Helaas zien zulke dingen op een Ibiza van voor 96(dus pre-facelift) er dan ineens raar uit, heb nog nooit een pre-facelift Ibiza gezien met witte velgen, zeker niet in het rood... Zou een idee zijn om ze zwart of matzwart te spuiten met een glanslak wit lipje... Ik vind zelf zwart op rood en wit op rood erg mooi, maar alle 3 gemixt vind ik een beetje te veel worden als het zulke grote vlakken zijn. (Dat is ook waarom ik m`n naafkapjes in de lente ga spuiten, weet alleen nog niet welke kleur, ofwel wit ofwel rood, misschien ook wel gewoon zilvergrijs)... Dit zou ook leuk zijn, maar waarschijnlijk mega duur + 't zou een andere kleur moeten zijn vind ik, mat-donkergrijs of zo... Schmidt TH-line... Of Ronal turbo's... Bewerkt: 5 januari 2011 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 (bewerkt) Bij me stagebedrijf lagen die velgjes er ook, en er kwam een Golf 1 Cabrio binnen met die velgjes, blijven mooien dingen idd. Maar idd pauper duur, maar het zijn velgen die erg goede kwaliteit bieden >>> Door NandroDavids: Gelieve alleen dat deel van de post te quoten waar je daadwerkelijk op reageert...scheelt een hoop gescroll<<< Bewerkt: 5 januari 2011 door NandroDavids Reageren
Bling Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 Maar in principe is het zo gefixed toch, op een vrije middag? Heb geen idee hoe wie wat waar met een stappen motor, dat heb ik nog nooit hoeven doen, maar de rest is zeker niet het meeste werk denk ik?. Lekker middagje klussen, potje bier erbij, et voila. Kan wezen, maar toch blijf ik het telkens uitstellen. Ik heb zelfs nog niet eens alle benodigde onderdelen in huis, dus die moet ik eerst maar opzoeken en bestellen. Maareh, @Bling: Is de Ibiza van die maat van je ook een pre-facelift Ibiza? Dus met zwarte rubber/plastic bumpers en geen facelift Ibiza 6k, met gebotoxte meegespoten bumpers....? Pre-facelifts zie je namelijk niet zo veel meer, en ik weet dat witte velgen onder een facelift rode Ibiza erg dik staan, vooral Ronal 'Ibiza Evo 1' velgen(Ken iemand met een rode facelift Ibiza met Lamborghini oranje Evo 1 Ronals, ziet er verschrikkelijk vet uit vooral omdat de kleuren zo vloeken ... Die van hem is van bouwjaar '95 of '96 en heeft meegespoten bumpers, dus ik neem aan dat dit wel een facelift-model is? Voor de rest is hij wel hetzelfde als die van jou, voor zover ik me kan herinneren. Ik heb helaas zo even geen foto van de auto. Dit zou ook leuk zijn, maar waarschijnlijk mega duur + 't zou een andere kleur moeten zijn vind ik, mat-donkergrijs of zo... Schmidt TH-line... Of Ronal turbo's... [foto] Andere kleur? Say whááát? :-O Die TH-lines op je bijgevoegde foto zijn niet zomaar "een kleur", die zijn gepolijst. Niets is bruuter dan gepolijst! Je kunt je spiegelbeeld erin zien, zo erg dat ze blinken. Half-gepolijst met een gekleurd hart kan ook erg gaaf zijn. Zie foto: Maar die wielen zijn inderdaad erg prijzig. In nette staat zul je ze niet snel onder de 1000 euro vinden. Bovendien begrijp ik best, dat behalve de prijs, die gepolijste velgen niet echt de look aan jouw auto geven die jij wilt hebben. Ronal Turbo's zijn al een stukje goedkoper, alleen soms moeilijk te vinden. Maar die zijn zeker te betalen als je ze in een opknap-staat koopt en dan spuit in de gewenste (old-skool)kleur die jij in gedachten hebt. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 Welke ik trouwens ook mooi vind, zijn de OZ Turbo's. Maar ook die zijn prijzig :$ Zitten richting de Schmidt en de BBS RS prijsklasse, 1000+ euro's. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 (bewerkt) Meh, staal it is then... xD Was ik sowieso al van plan, aangezien ik eigenlijk zo weinig mogelijk wil kopen dat boven de 100 euro per 'ding' is... En 4 velgen voor onder de 100 is pretty much onmogelijk dus ja ... Al moet ik zeggen dat die OZ turbo's erg vet zijn @Bling: Nou je hebt ook nog 2 rare modellen. Ik denk dat je die van 96 bedoeld, dat is de mid-facelift, en heeft gebotoxde bumpers, dus helemaal mooi glad zoals de meeste Ibiza's die je nu nog ziet rijden, maar dan met een iets ander gedeelte tussen de mistlampen en iets andere grille, en met andere splitter dan zowel de facelift als die van mij... En er is ook nog een ander raar model van pre-facelift,(nogal off-topic) die had dezelfde bumpers als die van mij(met van die metalen onderpanelen en zo, exact 't zelfde), maar dan de bumper meegespoten en met een zwarte rubberstrip in het midden, daar zijn er niet veel van, dus denk dat je dan de mid-facelift van 96 bedoeld... Heb ook geen idee of die alleen gemaakt zijn in een bepaalde tijd of dat het een optie pakket was bij een bepaalde motor... Bewerkt: 5 januari 2011 door Mythbuster Reageren
moechy Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 Overigens heeft men ma al een tijdje een probleem met haar auto. Een Fiat Punto 1.2. Ik denk van 2002 of 2003. Er kwam altyd maar witte rook uit en het waterniveau zakte. Tijdje terug ging ook het temperatuurmetertje de hoogte in. Heeft ze der toen water bij gekapt en dat loste de temperatuur al op. Nu keek ik daarstraks onder haar auto en zag water liggen. Dit verklaart het afnemen van water dat je elke keer bij moet gieten maar niet de witte rook. Witte rook --> Koppakking naar de vaantjes? Maar dat verklaart het lek dan weer niet. Iemand suggesties wat dit nog zou kunnen zijn. Sowieso ook ergens een lek. Reageren
Sentasi Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 (bewerkt) Witte rook is in principe normaal, zeker in de winter, afkomstig van condens. Als de motor warm is, mag je geen witte rook zien. Witte rook (bij warme motor) + te hoge temperatuur ( vrij snel of pas na een tijd rijden?) + verdwijnen van koelvloeistof kan duiden op een lekke koppakking. Zit er ook witte/lichtbruine smurrie aan de binnenkant van de olie vuldop? Zo ja -> koppakking lek. Dan het waterverlies. Als het onder de auto ligt, zal het niet de verbrandings kamer in komen, lijkt me. Controleer de slangen en de radiateur eens op lekkage. Overigens kan je beter koelvloeistof dan water gebruiken, het heeft een beter koelend vermogen, en het is iets vettig, wat de waterpomp ook wel lekker vind. Edit: Controleer ook de peilstok op smurrie, aan de onderkant als de auto even stilgestaan heeft, bijvoorbeeld na een nacht. Hou er ook een aansteker tegen aan. Als de olie begint te knetteren, zit er water in de olie. Bewerkt: 5 januari 2011 door Sentasi Reageren
GolfG60 Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 Witte rook is in principe normaal, zeker in de winter, afkomstig van condens. Als de motor warm is, mag je geen witte rook zien. Witte rook (bij warme motor) + te hoge temperatuur ( vrij snel of pas na een tijd rijden?) + verdwijnen van koelvloeistof kan duiden op een lekke koppakking. Zit er ook witte/lichtbruine smurrie aan de binnenkant van de olie vuldop? Zo ja -> koppakking lek. Dan het waterverlies. Als het onder de auto ligt, zal het niet de verbrandings kamer in komen, lijkt me. Controleer de slangen en de radiateur eens op lekkage. Overigens kan je beter koelvloeistof dan water gebruiken, het heeft een beter koelend vermogen, en het is iets vettig, wat de waterpomp ook wel lekker vind. Bruine smurrie hoeft niet altijd een lekke koppakking te zijn. Kan komen door korte stukjes te rijden waardoor de olie net warm wordt, en daardoor water aantrekt, maar dat hoeft niet perse kvs te zijn. Maar omdat je dan korte stukjes rijdt, kan de water niet fatsoenlijk oplossen en dat blijft in de olie zitten, en dat vormt sludge, het is dus gewoon aangelengde olie. En natuurlijk door dit koude weer wat sludge iets meer kans geeft(door de luchtvochtigheid). Maar in hun geval zou het best een lekke koppakking kunnen zijn, en ik hoop voor ze dat het niet naar de cilinders loopt, want dat kan serieuze schade geven(roestvorming in de cilinders/zuiger/ringen/keeringen/lagers). Gevolg dat de motor open moet of in het ergste geval vervangen/revisie. Deed ie ook wit roken in de zomer of hadden jullie toen dat probleem nog niet? Daarnaast, KVS heeft een middeltje erin zodat het niet bevriest met dit soort weer, dus doe er nu geen water in, want je wilt niet rijden met een blok ijs in je radiateur(geen/slechte koeling dus). Reageren
moechy Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 Witte rook is in principe normaal, zeker in de winter, afkomstig van condens. Als de motor warm is, mag je geen witte rook zien. Witte rook (bij warme motor) + te hoge temperatuur ( vrij snel of pas na een tijd rijden?) + verdwijnen van koelvloeistof kan duiden op een lekke koppakking. Zit er ook witte/lichtbruine smurrie aan de binnenkant van de olie vuldop? Zo ja -> koppakking lek. Dan het waterverlies. Als het onder de auto ligt, zal het niet de verbrandings kamer in komen, lijkt me. Controleer de slangen en de radiateur eens op lekkage. Overigens kan je beter koelvloeistof dan water gebruiken, het heeft een beter koelend vermogen, en het is iets vettig, wat de waterpomp ook wel lekker vind. Bruine smurrie hoeft niet altijd een lekke koppakking te zijn. Kan komen door korte stukjes te rijden waardoor de olie net warm wordt, en daardoor water aantrekt, maar dat hoeft niet perse kvs te zijn. Maar omdat je dan korte stukjes rijdt, kan de water niet fatsoenlijk oplossen en dat blijft in de olie zitten, en dat vormt sludge, het is dus gewoon aangelengde olie. En natuurlijk door dit koude weer wat sludge iets meer kans geeft(door de luchtvochtigheid). Maar in hun geval zou het best een lekke koppakking kunnen zijn, en ik hoop voor ze dat het niet naar de cilinders loopt, want dat kan serieuze schade geven(roestvorming in de cilinders/zuiger/ringen/keeringen/lagers). Gevolg dat de motor open moet of in het ergste geval vervangen/revisie. Deed ie ook wit roken in de zomer of hadden jullie toen dat probleem nog niet? Daarnaast, KVS heeft een middeltje erin zodat het niet bevriest met dit soort weer, dus doe er nu geen water in, want je wilt niet rijden met een blok ijs in je radiateur(geen/slechte koeling dus). Nee deze zomer had ie het nog niet. Hij zuipt altyd wel wat meer KVS tijdens de winter en rookt wat meer. Maar normaal als ie warm is zou ie moeten stoppen met roken. Ik doelde met water btw op KVS. Ik denk dat we eerst het lek maar eens moeten opsporen. We denken zelf ook al een een kapotte koppaking. Dat wordt dus cilinderkop laten vlakken voor alle zekerheid en nieuwe koppakking erop. Reageren
keessie Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 mijn ouders rijen in kia carens en ja ik wil gewoon een mooie oude mini je moet toegeven dat ze gewoon ronduit bruut zijn maar aangezien de kans groot is dat ik geen ruimte heb om het te onderhouden(roest en oud zijn) zal het waarschijnlijk een 2e hands golfje als eerste auto worden. nu eerst nog even met de scooter Reageren
GolfG60 Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 Nee deze zomer had ie het nog niet. Hij zuipt altyd wel wat meer KVS tijdens de winter en rookt wat meer. Maar normaal als ie warm is zou ie moeten stoppen met roken. Ik doelde met water btw op KVS. Ik denk dat we eerst het lek maar eens moeten opsporen. We denken zelf ook al een een kapotte koppaking. Dat wordt dus cilinderkop laten vlakken voor alle zekerheid en nieuwe koppakking erop. Met deze temperaturen kun je niet goed zien of ie KVS verbruikt of niet en dat is best wel bout. Wat je misschien kan doen op je school, is kijken of je daar een lektest mag en kan doen, daarmee zou je zo kunnen horen/zien of je koppakking lek is en hoe ernstig het is. @ Keessie, Mini's blijven idd bruut, alleen heel erg jammer dat ze zo roesten en dat ze Brits zijn, een fatsoenlijke Mini kost nog steeds een flink zakcentje. Reageren
Gertruud Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 (bewerkt) Ik rij in een lelijke, afgedankte VW golf. Maar hoe lelijk ie ook is, het blijft mijn liebling Wil wel altijd nog een Saab, zo n oude. Ik ben een sucker voor lelijke oude autos Zag gister op een blog over autos ook een vette, maar ik ben de naam kwijt, en kan de blog ook niet meer terugvinden... Stom! Bewerkt: 20 januari 2011 door Gertruud Reageren
moechy Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 Nee deze zomer had ie het nog niet. Hij zuipt altyd wel wat meer KVS tijdens de winter en rookt wat meer. Maar normaal als ie warm is zou ie moeten stoppen met roken. Ik doelde met water btw op KVS. Ik denk dat we eerst het lek maar eens moeten opsporen. We denken zelf ook al een een kapotte koppaking. Dat wordt dus cilinderkop laten vlakken voor alle zekerheid en nieuwe koppakking erop. Met deze temperaturen kun je niet goed zien of ie KVS verbruikt of niet en dat is best wel bout. Wat je misschien kan doen op je school, is kijken of je daar een lektest mag en kan doen, daarmee zou je zo kunnen horen/zien of je koppakking lek is en hoe ernstig het is. @ Keessie, Mini's blijven idd bruut, alleen heel erg jammer dat ze zo roesten en dat ze Brits zijn, een fatsoenlijke Mini kost nog steeds een flink zakcentje. Weet ondertussen het lek al zitten. Er komt gewoon KVS uit het dopje van de Radiator. (Bijvuldopje). Dus ik denk toch de koppakking om zeep. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 Kan iemand mij helpen naar een dealer die een Mazda 6 1.8 uit 2004 kan chippen ( benzine versie ). Die heeft nu 120 PK maar we willen meer dus we gaan opzoek. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.