Sentasi Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 Kijk hier eens, kwam ik toevallig laatst op terecht. Mazda staat er niet tussen, maar je kan hun wel bellen/mailen voor meer info, wellicht word je daar wat wijzer van. Ook je lokala Mazda dealer al aangesproken? Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 http://www.bullpower.nl/chiptuning/benzine/mazda/6_1800i_120pk.html Binnekort maar eens een offerte opvragen en een ritje naar Dronten maken. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 Weet ondertussen het lek al zitten. Er komt gewoon KVS uit het dopje van de Radiator. (Bijvuldopje). Dus ik denk toch de koppakking om zeep. Hmm, dat zou wel klote zijn, wordt ie dealer onderhouden of bij een universele garage? http://www.bullpower.nl/chiptuning/benzine/mazda/6_1800i_120pk.html Binnekort maar eens een offerte opvragen en een ritje naar Dronten maken. Ik zie zo dat je er maar 9pk en 19nm aan koppel ermee wint, je merkt het wel een beetje, maar of het die 500 euro waard is? Is het een automaat of een handbak? Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 (bewerkt) Handbak Trouwens: Dit is het verschil dat door ATM is berekend, er zit zo te zien nog aardig wat verschil in m.b.t. acceleratie van 0-120 en 0-140, ook 80-120 in z'n 5 zit een groot verschil in. http://www.topsnelheid.nl/vergelijking.php Bewerkt: 6 januari 2011 door GekkieJ01 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 Handbak Trouwens: Dit is het verschil dat door ATM is berekend, er zit zo te zien nog aardig wat verschil in m.b.t. acceleratie van 0-120 en 0-140, ook 80-120 in z'n 5 zit een groot verschil in. http://www.topsnelheid.nl/vergelijking.php Ok, als het een automaat was, had je er al helemaal niks eraan gehad. Daarnaast heb ik het niet zo op zulke sites omdat snelheid wel iets meer nodig heeft dan alleen pk/koppel, denk aan aerodynamisch, type bak en de vertandingen ervan, bandomtrek, gewicht, elektrische begrenzingen, km-stand, etc. etc. Die site geeft me trouwens ook een hele boel fouten :S Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 (bewerkt) Handbak Trouwens: Dit is het verschil dat door ATM is berekend, er zit zo te zien nog aardig wat verschil in m.b.t. acceleratie van 0-120 en 0-140, ook 80-120 in z'n 5 zit een groot verschil in. http://www.topsnelhe...ergelijking.php Ok, als het een automaat was, had je er al helemaal niks eraan gehad. Daarnaast heb ik het niet zo op zulke sites omdat snelheid wel iets meer nodig heeft dan alleen pk/koppel, denk aan aerodynamisch, type bak en de vertandingen ervan, bandomtrek, gewicht, elektrische begrenzingen, km-stand, etc. etc. Die site geeft me trouwens ook een hele boel fouten :S Klopt, ik had even haast net dus had perongeluk een verkeerde link gegeven. KMstand is 108.000 nu, gewicht 1461 kg. Bewerkt: 6 januari 2011 door GekkieJ01 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 *Tekst* Mag misschien aan mij liggen, maar wat er in de praktijk gebeurd kun je niet gemakkelijk in theorie gaan uitrekenen omdat de praktijk van heel veel dingen afhankelijk is, en daarom geloof/vertrouw ik niet op zulke sites. Reageren
moechy Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 Weet ondertussen het lek al zitten. Er komt gewoon KVS uit het dopje van de Radiator. (Bijvuldopje). Dus ik denk toch de koppakking om zeep. Hmm, dat zou wel klote zijn, wordt ie dealer onderhouden of bij een universele garage? Hij wordt bij een Dealer onderhouden. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 *Tekst* Mag misschien aan mij liggen, maar wat er in de praktijk gebeurd kun je niet gemakkelijk in theorie gaan uitrekenen omdat de praktijk van heel veel dingen afhankelijk is, en daarom geloof/vertrouw ik niet op zulke sites. Daarom gaan we vooraf het chiptunen en na het chiptunen de auto op de rollerbank zetten. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 (bewerkt) *Tekst* Mag misschien aan mij liggen, maar wat er in de praktijk gebeurd kun je niet gemakkelijk in theorie gaan uitrekenen omdat de praktijk van heel veel dingen afhankelijk is, en daarom geloof/vertrouw ik niet op zulke sites. Daarom gaan we vooraf het chiptunen en na het chiptunen de auto op de rollerbank zetten. Psst, iedere testbank geeft een andere resultaat Vermogen testen doe je niet via een formule of via een computer testen, dat doe je op de weg met een gps tracker Maarja, dadelijk rijdt ie 0.1 seconde sneller na de 100, maar je 500 euro ben je nog kwijt. Ik persoonlijk zou dat geld niet uitgeven aan chippen terwijl je weet dat je die paar pk ermee wint. Bewerkt: 7 januari 2011 door GolfG60 Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 *Tekst* Mag misschien aan mij liggen, maar wat er in de praktijk gebeurd kun je niet gemakkelijk in theorie gaan uitrekenen omdat de praktijk van heel veel dingen afhankelijk is, en daarom geloof/vertrouw ik niet op zulke sites. Daarom gaan we vooraf het chiptunen en na het chiptunen de auto op de rollerbank zetten. Psst, iedere testbank geeft een andere resultaat Vermogen testen doe je niet via een formule of via een computer testen, dat doe je op de weg met een gps tracker Maarja, dadelijk rijdt ie 0.1 seconde sneller na de 100, maar je 500 euro ben je nog kwijt. Ik persoonlijk zou dat geld niet uitgeven aan chippen terwijl je weet dat je die paar pk ermee wint. En hoe krijg ik er nog meer vermogen uit die 120 pk dan? Andere uitlaat? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 8 januari 2011 Rapport Geplaatst: 8 januari 2011 *Tekst* Mag misschien aan mij liggen, maar wat er in de praktijk gebeurd kun je niet gemakkelijk in theorie gaan uitrekenen omdat de praktijk van heel veel dingen afhankelijk is, en daarom geloof/vertrouw ik niet op zulke sites. Daarom gaan we vooraf het chiptunen en na het chiptunen de auto op de rollerbank zetten. Psst, iedere testbank geeft een andere resultaat Vermogen testen doe je niet via een formule of via een computer testen, dat doe je op de weg met een gps tracker Maarja, dadelijk rijdt ie 0.1 seconde sneller na de 100, maar je 500 euro ben je nog kwijt. Ik persoonlijk zou dat geld niet uitgeven aan chippen terwijl je weet dat je die paar pk ermee wint. En hoe krijg ik er nog meer vermogen uit die 120 pk dan? Andere uitlaat? Persoonlijk, zou ik niks eraan doen, neem aan dat het gewoon een boodschappenwagen is. En serieuze power zou je er niet echt eruit krijgen. Uitlaten hebben over het algemeen niet zoveel invloed, tenzij ze ergens afgeknepen worden of als je een turbo hebt. Inlaat heeft vaak wel meer zin, maar ik weet het niet zo bij Mazda's. Als jullie toch power willen, zou ik haast zeggen, andere auto, er zijn genoeg stationwagens(als jullie dat een must vinden) met meer power. Bv. een Passat/Golf touring met 1.8 20v turbo, 150pk vanaf fabriek, en chippen zit je op +/- 190pk(komt omdat ze via de chip lichtelijk worden afgeknepen). Maar ikzelf, zou ik het niet proberen om hem te chippen of verder te verbouwen, er zijn betere wagens waarmee je dat kan doen. Sommige wagens zijn niet bedoeld voor snel te rijden, en in mijn ogen valt zo'n Mazda daar ook onder, daarom dat ikzelf hem niet zou tunen, maar altijd je/jullie eigen keuze. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 8 januari 2011 Rapport Geplaatst: 8 januari 2011 Ik ben het ook eens met GolfG60 Chippen bij een auto zonder turbo is gewoon volslagen nutteloos Bij een auto met turbo heeft het pas zin, en dat komt omdat ze simpelweg de turbodruk verhogen Die 500 euro vind ik het niet waard Enige wat je ook zou kunnen doen is de auto Remappen (anders dan chippen), maar dat is niet bevorderlijk voor je auto omdat dat alle begrenzers eruit gaan Bij mijn auto het in het toeren limiet op 6500 toeren, met een remap op 9000 toeren Dan heb ik er 20 pk bij, maar de motor houdt het niet lang vol (van 140 naar 160 pk) Wil je echt chippen, vraag dan een offerte bij Beek, die kunnen erg goed chippen Uitlaat en inlaat schelen iets, maar ook niet erg veel Ik heb ook open luchtfilter - RVS middendemper vervanger (geen middendemper meer) - RVS Einddemper (Sportdemper) Bovenstaande kost ook 500 euro, maar heb ik in delen erop gezet, en het geluid is gewoon erg mooi! Het volgende wat bij mij dan zou moeten gebeuren in Spaghetti spruitstuk en scherpere nokkenassen, maar dat is ook stervens duur Je merkt dat hij iets vlotter door zijn toeren heen komt Maar ach, ik zit inmiddels toch in 7,6 sec op de 100 en heb een topsnelheid van 220 km/u (GPS) Voor de mensen die nu net pas meelezen, ik heb een Peugeot 206 GTI (2.0 16V 140pk) Reageren
moechy Geplaatst: 8 januari 2011 Rapport Geplaatst: 8 januari 2011 Elke auto is standaard al gechipt. Alleen op een andere manier. De chip die vervangen wordt door de "prestatiechip" zeg maar is eigenlijk de "zuinigrijdenchip". Doordat deze eruit gehaald en vervangen word ga je de computer niet meer instellen op laag verbruik maar op prestaties. (Pk en dergelijke) Ik weet dat de kenners hier dit wel allemaal weten, maar ik dacht ik leg het toch even uit voor de mensen die het principe niet kennen. Eigenlijk is dit gewoon de basis dat je er van moet weten wat dat chippen doet. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 januari 2011 Rapport Geplaatst: 8 januari 2011 @Dutchy: Nog wilde plannen met je auto? Neu, waarom zou ik? Dutchy kennende niet Zou wel leuk zijn overigens, hij's nu een beetje te girly vind ik Allereerst bén ik ook van het vrouwelijke geslacht, dus dat komt goed uit. Daarnaast heb ik liever een mooie nieuwe auto dan een achtstehands bak, ook al zit daar dan een wat andere spoiler onder... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.