Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Houden we een kampioenschap "wie maakt de grootste quote?" :7 Het leest iig erg vervelend.

Ik heb vanmiddag m'n nieuwe auto op gehaald, zal er morgen even wat foto's van maken. Over de service iig niks te klagen, hij is van top tot teen nagekeken, olie ververst, gewassen en gepoetst, en een nieuwe APK, hoefde ik niks voor te betalen. :puh:

Lucky basterd... Ik moet een schroefset kopen want m`n veren zijn te kort. APK afgekeurd dus... Dikke onzin, veren komen alleen los als wielen totaal van de grond zijn, iets wat tijdens dagelijks gebruik niet gebeurd... Serieus, 1kg gewicht op die veer en hij zit al weer mooi klem... Heb wel 50 euro korting op schroefset aangezien ik op seatcupra.net zit :puh: Wel mooi... Zou vandaag de details voor betalen ontvangen maar heb niets gehad :( gelijk weer gemailt want ik wil 29 januari naar de Seat meeting van seat-online :{

Och, je gaat toch niet voor zo'n cheap-ass Schroefsetje van 250 euro he

AUB, doe dat niet, dat wordt dan je grootste miskoop aller tijden, man, wat zijn die goedkope schroefsetjes bagger!!

Spaar liever door voor een Weitec, KW. of D2 schroefset

Dan ben je zo'n 600 euro kwijt, maar dan heb je ook kwaliteit..

Met die goedkope meuk verkloot je alleen maar je weggedrag! :ch:

Ik ben zelf nog aan het twijfelen over een schroefset, maar als ik het doe, neem ik denk ik een D2 set

In hoogte én hardheid verstelbaar, voor 850 euro inclusief montage :puh:

coiloverpicture1(1).jpg

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

En ik moet een lichtje voor m`n nummerbord verlichting regelen, is ook kapot.

En weet iemand wat een fusee-lichaam is! :? Schijnt een boutje van los te zijn, gok dat het met de ophanging te maken heeft vanwege de verlaging maar vragen is nooit weg natuurlijk.

Fusee is het gedeelte waar je as inkomt, je wiellager op vast zit, en je schokbreker aangeschroeft zit.

Denk maar aan je fusee kogel, zit onderaan je draagarm, dat ding wat erboven zit is je fusee.

1065016_1.jpg

Dit ding dat je rechts ziet, dat is je fusee.

Rsuty, pak je ook met afstelbare camber?

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Halfweg September was ik uit verveling aan het rondneuzen op kapaza.be, wat zg mijn ogen, MIJN ultieme nr1 droomwagen: BMW E38 730i met goedkeuring voor verkoop + carpass voor maar 3800eur dus een maand later heb ik hem gekocht, een maand regelmatig afgesproken met die eigenaar, die auto bekijken, papieren opmaken, dan rond 12oktober 2010 was het zover: ik heb hem betaald en gekocht, papieren en sleutels gekregen, tot nu toe heb ik geen spijt van, alleen een paar nadelen:

- 3000cc benzine = verbruik staat op 13,3l/100km

- onderdelen zijn verdomd duur heb ik gemerkt

- verzekering is 1556eur per jaar (duur ik weet want 155kW voor een 22j gast die nog geen 1j vaste rijbewijs heeft maar ik heb al jaren ervaring met voertuigen)

- nu benzine prijs aan het stijgen naar 1,45eur per liter is het ook wat om te mompelen MAAR dit allemaal houdt mij niet van de baan ermee! Want ik hou echt van om ermee te rijden

Deze foto's waren toen van vorig eigenaar om te verkopen op kapaza.be:

th_6448679347.jpg.th_6452926571.jpg.th_6496347447.jpg

...

Deze heb ik zelf getrokken

th_DSC_2315.jpg.th_DSC_2316.jpg.th_DSC_2322.jpg

th_DSC_2326.jpg.th_DSC_2328.jpg.th_DSC_2455.jpg

Ik heb anders nog BBS GT-RS velgen bijgekocht op maten: voorwielen zijn: 235/35- ZR18 en achterwielen zijn 255/40- ZR18

(BREEDTE/DIKTE BAND- ZR 18 betekent 18duims en ZR betekent dat meer dan 240km/u kan verdragen dacht ik)

ikzelf ben echt heel trots om met zo'n schoonheid te mogen rijden, zelfs het verzekering was niet gemakkelijk te vinden, maar eentje durft mij geven terwijl vele verzekeraars geweigerd hebben!!!

Mooie baaaak! :D Heb dat type ook altijd al heel mooi gevonden!

Heb vandaag eindelijk geld kunnen overmaken voor de schroefset... Moest printscreen meesturen en dan zouden ze gelijk verstuurd worden(hoefde die niet te wachten tot het geld ook was binnengekomen zeg maar), dit mede omdat m`n auto eigenlijk niet vanaf de openbare weg zichtbaar mag zijn zolang er geen geldige APK op zit en ik dus zo snel mogelijk een nieuwe APK moet hebben...

@ Rusty: TA Technix schroefsets zijn van goede kwaliteit. Veel mensen van seatcupra.net hebben ze en zeggen ze voor geen goud te willen inleveren voor welke duurdere set dan ook omdat ze zo comfortabel rijden...

Ik hoop de set deze week nog binnen te krijgen, maar ik vrees dat dat wel weer niet zal lukken... Moet ik in m`n examenweek nog APK doen ook :(...

Zijn er binnenkort nog VAG(VW-Audi-group) meetings hier in Nederland/noorden van België dat een van jullie weet? Weet dat er de 29e een Seat meeting is rond Rotterdam, maar weet dus niet of ik dat ga redden met de APK...

Nummerplaat lichtje is trouwens al wel gefixt... Moet eigenlijk ook nog nieuwe boutjes voor dat fuseelichaam, maar heb ze nog niet kunnen vinden... Dat word dag voor APK nog even snel heel strak aandraaien dan maar...

Vraagje trouwens.. Is het een beetje te doen zo`n schroefset met standaard autokrik te monteren? Heb waarschijnlijk geen plaats/tijd om 's avonds naar het werk te gaan en de autobrug + professionele krik te gebruiken...

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

@Mythbuster : Ja dat is goed te doen. Mss wat moeizamer en niet zo handig als op het werk maar het zal wel lukken. Ook zeker nog een extra steun onder de auto aanbrengen zodat die niet alleen op die krik leunt.

Geplaatst:

Hmm.. wiel eronder leggen dan maar :D Zijn toch van staal en verrot dus who cares... Mooi... Nou nog even zien dat ik een paar goede sleutels heb die erop passen en zo :/

Geplaatst:

Mijn vader heeft onderstaande auto besteld. Hij zou 'm moeten hebben voor April/Mei :tu:

Jou vader heeft smaak! :)

Geplaatst:

Hmm.. wiel eronder leggen dan maar :D Zijn toch van staal en verrot dus who cares... Mooi... Nou nog even zien dat ik een paar goede sleutels heb die erop passen en zo :/

Als je even een investering wilt doen en je bent van plan om echt vaak nog aan je auto te sleutelen kan je altyd een gevulde werkbak van Force gebruiken? Ik gebruik deze ook zelf op school en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van mijn gereedschap.

Geplaatst:

Als je even een investering wilt doen en je bent van plan om echt vaak nog aan je auto te sleutelen kan je altyd een gevulde werkbak van Force gebruiken? Ik gebruik deze ook zelf op school en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van mijn gereedschap.

Een gereedschapskar is idd een handige investering. Kost misschien wel wat(al wil je een goed merk) maar het is zeer handig, omdat meestal alles erin zit en het makkelijk verrijdbaar is.

Mijn vader heeft onderstaande auto besteld. Hij zou 'm moeten hebben voor April/Mei :tu:

Jou vader heeft smaak! :)

Tuurlijk ^_^

Alleen de kleur die hij koos vond ik niet zo leuk.

Namelijk Black Oak Brown.

Leren zetels, beige kleur etc.

CAC20VWC111A0809.jpg

:engel:

Bewerkt: door TekaLoca
Geplaatst:

Mijne hopelijk een Honda Accord.

kga er geen dan geen Bodykit op plaatsen. maar het lijkt mij wel leuk om hem dan alles Zwart te spuiten. en eventuel andere velgen eronder.

Tekaloca@ Ik vind die kleur ook niet zo mooi, Had hij eerder Wine Red kunnen nemen ofzo?

Geplaatst:

Vindt ik eigenlijk ook niet zo schitterend. Had hij gewoon Grey Metallic ofzo genomen zoals hij nu op zijn huidige wagen heeft zou het nog leuk zijn.

Maar Black Oak Brown vindt ik wel leuk staan op de VW Scirocco.

1183864406_5_jJen.jpeg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...