moechy Geplaatst: 17 januari 2011 Rapport Geplaatst: 17 januari 2011 Hmm.. wiel eronder leggen dan maar Zijn toch van staal en verrot dus who cares... Mooi... Nou nog even zien dat ik een paar goede sleutels heb die erop passen en zo :/ Als je even een investering wilt doen en je bent van plan om echt vaak nog aan je auto te sleutelen kan je altyd een gevulde werkbak van Force gebruiken? Ik gebruik deze ook zelf op school en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van mijn gereedschap. Een gereedschapskar is idd een handige investering. Kost misschien wel wat(al wil je een goed merk) maar het is zeer handig, omdat meestal alles erin zit en het makkelijk verrijdbaar is. Klopt. Heb alleen een multimeter en voelermaatjes bij moeten kopen. Voor de rest zit er echt alles in. Prijs : +- €400. Mijn toekomstige auto wordt waarschijnlijk een Opel of een Audi! Opel Astra of Corsa hier. Reageren
Bling Geplaatst: 17 januari 2011 Rapport Geplaatst: 17 januari 2011 BMW E38 730i [...] Echt een bazenauto. Ik heb zelf ook al een paar keer naar zo'n type gekeken, want zo'n 7-serie blijft gewoon ontzettend gaaf en is in aanschaf helemaal niet zo duur. De wegenbelasting, verzekering en het verbruik zijn helaas niet zo gunstig. Daarnaast is het onderhoud bij zo'n auto, zoals je al ontdekt had, vaak ook reteduur. Je moet echt een beetje geluk hebben met zoiets. Hopelijk valt het een beetje mee met de kosten die je ermee zal krijgen! Aan het rijplezier hoeft het in ieder geval niet te liggen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 17 januari 2011 Rapport Geplaatst: 17 januari 2011 Nummerplaat lichtje is trouwens al wel gefixt... Moet eigenlijk ook nog nieuwe boutjes voor dat fuseelichaam, maar heb ze nog niet kunnen vinden... Dat word dag voor APK nog even snel heel strak aandraaien dan maar... Vraagje trouwens.. Is het een beetje te doen zo`n schroefset met standaard autokrik te monteren? Heb waarschijnlijk geen plaats/tijd om 's avonds naar het werk te gaan en de autobrug + professionele krik te gebruiken... Jawel, is goed te doen, maar ik raad je aan om er een bok onder te zetten. Werd ons ook altijd aangeleerd, een krik kan er onderuit schieten, zowel de Vag krikjes als de garage krikken met wielen. Raad je ook aan om ergens een momentsleutel vandaan te toveren, je wilt je bouten toch op moment draaien, dat geeft mij iig wel een veilig gevoel. Hmm.. wiel eronder leggen dan maar Zijn toch van staal en verrot dus who cares... Mooi... Nou nog even zien dat ik een paar goede sleutels heb die erop passen en zo :/ Als je even een investering wilt doen en je bent van plan om echt vaak nog aan je auto te sleutelen kan je altyd een gevulde werkbak van Force gebruiken? Ik gebruik deze ook zelf op school en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van mijn gereedschap. Een gereedschapskar is idd een handige investering. Kost misschien wel wat(al wil je een goed merk) maar het is zeer handig, omdat meestal alles erin zit en het makkelijk verrijdbaar is. Wel wat? Een fatsoenlijke kar zit je al aan de 500+ euro, en wil je erg veel gereedschap erin hebben zitten zit je al aan de dikke 900+ BMW E38 730i [...] Echt een bazenauto. Ik heb zelf ook al een paar keer naar zo'n type gekeken, want zo'n 7-serie blijft gewoon ontzettend gaaf en is in aanschaf helemaal niet zo duur. De wegenbelasting, verzekering en het verbruik zijn helaas niet zo gunstig. Daarnaast is het onderhoud bij zo'n auto, zoals je al ontdekt had, vaak ook reteduur. Je moet echt een beetje geluk hebben met zoiets. Hopelijk valt het een beetje mee met de kosten die je ermee zal krijgen! Aan het rijplezier hoeft het in ieder geval niet te liggen. Ja idd, op school hadden ze een facelift model staan met de 5 liter V12, heb dat ding zonder uitlaten gehoord. Tering, wat een vet geluid Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Wat is er mis met een achtstehands of tweedehands auto? Ook jouw nieuwe auto kan je morgen in de steek laten. Oudere auto's zijn niet allemaal per definitie slechter of minder betrouwbaar dan nieuwe auto's. Maar over het algemeen wel lelijker. Nah, ik wil gewoon liever geen tweedehands. Ze zijn niet per definitie minder betrouwbaar, maar meestal wel. Daarbij komt dat als ik mijn autootje van de hand doe voor een grotere wagen (als ik werk, bijvoorbeeld) levert een nieuwe auto me ook weer meer op. En nu was het zo dat de Aygo als tweedehands met weet ik hoeveel kilometer maar iets van 1000 euro verschilde met een nieuwe...ja dan weet ik het wel. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Ik wil als eerste auto zo eentje hebben. De Trabant type 1. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 (bewerkt) Buik die zijn vet Ze roesten alleen wel als de... Pleuris? I guess... Wou ik eerst ook kopen in een impulsieve bui maar degene die ik op het oog had was echt meer roest dan metaal, en dat bedoel ik letterlijk Overigens heb ik echt geen geld voor een gereedschapskist Ons pa heeft wel wat dingen waar ik beetje mee kan rommelen, van die standaard zooi die elk huishouden heeft. Moet zaterdag weer werken dus dan kan ik eventueel de momentsleutel van op het werk pakken om alles nog even na te checken. Weet dus alleen niet of wij een 21(22?) sleutel hebben, die heb ik wel nodig... Even dubbelchecken dus. Nu maar hopen dat alles beetje bijtijds hier geleverd wordt, en niet pas over 2 weken zoals laatst... Dan mis ik namelijk zeer waarschijnlijk de meeting EDIT: Euwhh mai gawd! Ze zijn nu al binnen gekomen! *heeft net als een kind tijdens Sinterklaas zo blij het pakketje open gemaakt* ... Wat ziet dat er vet uit zeg Heb geloof ik ook wel de goede sleutels gevonden voor alles erop te zetten... Zal wel weer laat worden vanavond @Dutchy: Nouja, als ik een Aygo mooier zou vinden dan b.v. de BMW van SWYV, de Volkswagen T2 hippiebus van een maat van me, de Golf 2 van Bling, of de Golf 4 van Rullez, dan zou ik me persoonlijk toch wel even laten nakijken ... Daarbij is die Volkswagen T2 bus over een paar jaar een stuk meer waar dan zo'n Aygo... Hij heeft 'm voor 4000 gekocht, nooit grote problemen mee gehad, en als ie 'm heeft laten spuiten(400 euro misschien?) is die bus misschien wel richting de 10000 waard... Een T1 is zelfs in niet zo goede staat al snel 20000 waard... Die BMW van SWYV zal ook niet weinig kosten denk ik zo... Dat mijn auto nou zo goedkoop is betekend niet dat dat voor elke tweedehands geldt he. Verschil tussen oude en nieuwe auto's in dit geval: Als een nieuwe auto stuk gaat kosten de onderdelen klauwen met geld(zolang het buiten garantie gaat)... Voor een oude auto kun je zelf onderdelen gaan zoeken op internet voor cheap, zelf lekker monteren want veel kan er niet mis gaan(simpele technologie), en dan hoef je dus geen garage kosten te betalen. + De onderdelen die je koopt zijn qua technologie al sterk verouderd, dus zelfs als je ze nieuw koopt betaal je er 10 keer minder voor dan bij een nieuwe auto. Zie het zo: Ik koop voor 50 euro een nieuwe bumper, splinternieuw dus, bevestigen kan ik zelf... Maat van me met een Peugeot 306(uit 1999?) moest 500 euro betalen voor een nieuwe achterbumper met een kleine scheur erin, deels omdat hij garage kosten moest betalen want bij zijn auto was dat te moeilijk om zelf te doen. Werd zijn auto financieel total loss verklaard... Bij m`n pa moest hij een keer 600 euro schade laten repareren omdat de voorbumper gescheurd was, een Ford Focus uit 2002 of zo die we al sinds nieuw hebben... Alleen de voorbumper dus. Ik weet wel wat ik dan liever heb Bewerkt: 18 januari 2011 door Mythbuster Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Zie het zo: Ik koop voor 50 euro een nieuwe bumper, splinternieuw dus, bevestigen kan ik zelf... Maat van me met een Peugeot 306(uit 1999?) moest 500 euro betalen voor een nieuwe achterbumper met een kleine scheur erin, deels omdat hij garage kosten moest betalen want bij zijn auto was dat te moeilijk om zelf te doen. Werd zijn auto financieel total loss verklaard... Bij m`n pa moest hij een keer 600 euro schade laten repareren omdat de voorbumper gescheurd was, een Ford Focus uit 2002 of zo die we al sinds nieuw hebben... Alleen de voorbumper dus.Ik weet wel wat ik dan liever heb Jah, ik weet ook wat ik liever heb, maar dat wordt dan geen 'oudere' Ibiza, je kan inderdaad veel zelf doen, maar ik hou wel van een beetje luxe Bij mijn auto kan je ook niet veel zelf doen, simpelweg omdat alles helemaal is volgebouwd, en er overal elektronica enz enz zit Lampje vervangen gaat al lastig, omdat het motor ruim helemaal is volgebouwd bij mij Oude foto, was net na aankoop en nog helemaal standaard Owjah, vertel eens waar ik m'n auto voor 400 euro kan laten spuiten, dan breng ik mijn auto er morgen nog heen Spuitwerk is algauw 2500 a 3000 euro Zelfs het 'wrappen' van een auto is algauw een 1500 euro Misschien dat ik volgende maand een gedeelte van m'n auto laat wrappen door het zusterbedrijf waar ik werk Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Maar Myth, Dutchy, is een vrouw, vrouwen sleutelen niet(ok, vaak niet), ze willen graag een kleine schattige auto rijden, en een veilige auto. Dus dan pak je niet snel een T1, of een 730i, of een Ibiza. Enigste wat boeit, dat ie rijdt, en veilig is, en dan zit je al heel gauw te kijken naar een Aygo. Daarnaast is het soms beter dat mensen er zelf niet aan sleutelen, veel iedereens veiligheid. En over je Trabant, die dingen zijn helft metaal, helft plastic, ratten zijn er dol op Sommige hebben happen eruit door de ratten Reageren
Royboow Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Mijn vader is nu een Mitshubitsi Galant uit duitsland aan het importeren/ Later wil ik zelf zo'n Renault Trafic Reageren
Tommy-Vercetti Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Mijn vader is nu een Mitshubitsi Galant uit duitsland aan het importeren/ Later wil ik zelf zo'n Renault Trafic Mitsubishi Galant is wel een leuke auto. Alleen is dat niet 1 van de minder zuinige Japanners? Ontopic: Ook al ben ik 15. Ik zag laatst een leuke Accord staan. Alleen ik denk dat ie over 3 jaar al weg zal zijn Reageren
Mythbuster Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Jah, ik weet ook wat ik liever heb, maar dat wordt dan geen 'oudere' Ibiza, je kan inderdaad veel zelf doen, maar ik hou wel van een beetje luxe Bij mijn auto kan je ook niet veel zelf doen, simpelweg omdat alles helemaal is volgebouwd, en er overal elektronica enz enz zit Lampje vervangen gaat al lastig, omdat het motor ruim helemaal is volgebouwd bij mij Dat is nou precies wat ik bedoel... Alles is elektronica, alles is volgebouwd, super veel moertjes en boutjes hebben een speciale vorm die ze alleen bij(in jouw geval) Peugeot kunnen losmaken... Wij hadden ooit zo'n Mazda 323F met pop-up headlights, waarbij de lampen alleen vervangen konden worden bij de garage... Dat is toch super irritant, want je betaald je ook gelijk blauw aan garagekosten! M`n pa heeft 'm gauw weg gedaan(ook omdat de bagage er niet meer in paste(gastank), was verder een heerlijke auto hoor!) Bij oudere auto's als die van mij, Bling, en die VW bus is het 2 boutjes loshalen aan achterkant en hele achterlicht unit kun je eruit halen... Voorkant is één klemmetje en je kunt erbij.. Knipperlichten = schroevendraaier er tussen steken en je kunt de hele unit eruit halen. Wijzerplaat lampjes kapot? No problem, twee schroefjes. Nieuwe veren? voorkant 3 boutjes, achterkant 2 en hele schokdemper eruit. Da's toch super makkelijk! En ja, natuurlijk wil je luxe, maar guess what? Die Ibiza van mijn type heeft in 96 een facelift gehad: Cruise control, airco, open dak, elektrische ramen, 16 klepper 2 liter motoren, elektrisch bedienbare spiegels, spiegelverwarming(Onze 2002 Focus heeft handmatige spiegels en geen verwarming!), en nog wel meer dat ik vergeet... Maar voor de rest is alles nog steeds met 2 of 3 boutjes los te halen en te vervangen! Owjah, vertel eens waar ik m'n auto voor 400 euro kan laten spuiten, dan breng ik mijn auto er morgen nog heen Spuitwerk is algauw 2500 a 3000 euro Heb geen idee waar, maar volgens mij zei hij dat ie 'm voor 400 kon laten spuiten bij een of andere garage die die dan weer kon afhuren... Staat me iets van bij dat ie garage + spuitcabine kon huren bij Gilze Rijen bij 't vliegveld of zo.. En dan zou 'n maat van 'm hem wel spuiten, weet ook niet hoe het precies zit hoor. @Golf G60: Is ook zo natuurlijk, en ik ga niemand z'n mening omver proberen te werpen, Dutchy zegt alleen dat oude auto's in principe bij voorbaat al minder opbrengen bij verkoop en lelijker zijn... Nu weet ik niet hoe het met jullie zit maar als ik kijk naar auto's die vroeger even veel kosten als nu, dan vind ik nieuwe auto's toch echt minder mooi... Ik gok dat je nu voor de prijs van een toen nieuwe Golf 1 nu al snel richting de Ford Ka gaat? Dan moet ik zeggen dat een Golf 1 toch mooier is dan een Ka... Overigens vinden vrouwen zo'n hippiebus over het algemeen juist retegaaf , hij heeft er veel bekijks mee Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 (bewerkt) @Golf G60: Is ook zo natuurlijk, en ik ga niemand z'n mening omver proberen te werpen, Dutchy zegt alleen dat oude auto's in principe bij voorbaat al minder opbrengen bij verkoop en lelijker zijn... Nu weet ik niet hoe het met jullie zit maar als ik kijk naar auto's die vroeger even veel kosten als nu, dan vind ik nieuwe auto's toch echt minder mooi... Ik gok dat je nu voor de prijs van een toen nieuwe Golf 1 nu al snel richting de Ford Ka gaat? Dan moet ik zeggen dat een Golf 1 toch mooier is dan een Ka... Nee, dat snap ik wel hoor Persoonlijk, kan ik maar weinig mooie VW's opnoemen van 2005 tot nu :$ Scirocco. Golf 6 gaat nog, maar voor de rest vind ik de laatste 5 jaar niks van VW \ Ofja, 6 jaar Bewerkt: 18 januari 2011 door GolfG60 Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 @Mythbuster Je hoeft geen gelijk te halen ofzo hoor, was verder geen aanval Vergeet overigens ook niet dat ik een GTI heb, das hetzelfde gedoe als met een Cupra Aan dat soort modellen zitten nog meer onderdelen Wit ik de schokdemper loshalen, moet ik de stabi-stangen niet vergeten Zulke dingen bedoel ik Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 (bewerkt) @Mythbuster Je hoeft geen gelijk te halen ofzo hoor, was verder geen aanval Vergeet overigens ook niet dat ik een GTI heb, das hetzelfde gedoe als met een Cupra Aan dat soort modellen zitten nog meer onderdelen Wit ik de schokdemper loshalen, moet ik de stabi-stangen niet vergeten Zulke dingen bedoel ik Moet je bij een Peug GTI de stabi's eraf halen? Waar zitten die dingen in gods naam aan vast? Bewerkt: 18 januari 2011 door GolfG60 Reageren
moechy Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 @Mythbuster Je hoeft geen gelijk te halen ofzo hoor, was verder geen aanval Vergeet overigens ook niet dat ik een GTI heb, das hetzelfde gedoe als met een Cupra Aan dat soort modellen zitten nog meer onderdelen Wit ik de schokdemper loshalen, moet ik de stabi-stangen niet vergeten Zulke dingen bedoel ik Moet je bij een Peug GTI de stabi's eraf halen? Waar zitten die dingen in gods naam aan vast? Idd? Normaal haal je toch gewoon je veerpoot los en ondersteun je je remschijf? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.