RustyRustler89 Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Ik heb op de voorkant 2 stabi stangen zitten, achteraan eentje Door die dingen eraf te halen maak je het jezelf een stuk makkelijker Ik wil overigens misschien een 3e aan de voorkant, maar dat is dan een Strutbar Achjah, ik breng mijn auto toch altijd naar de garage, doe geen onderhoud zelf Reageren
Mythbuster Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 (bewerkt) Ben net vanaf 7 uur bezig geweest met schroefset... Wij hebben zeg maar zo'n setje met inbussleutels aan een ringetje met allemaal veertjes zitten... Was er één van kwijt. Nou wist ik dat de bovenste bevestiging van de voor ophanging een imbussleutel nodig heeft die je van boven door het schroefdraad-stuk moet steken zeg maar, zodat de bovenkant van de demper niet meedraait bij het loshalen van de moer... Welke grote zou die benodigde inbus nu hebben... Juist, die waarvan de inbussleutel zoek is... Kreeg 'm met geen mogelijkheid los! Had daarvoor al twee andere bouten staan los te wrikken, ging ook bijna niet... Nou kan ik als het goed is morgen op het werk de brug gebruiken, gaat allemaal stuk sneller en dan zou het binnen 2 uur makkelijk gedaan kunnen zijn... Enige wat ik bereikt heb is dat we morgen 2 andere boutjes niet los hoeven te wrikken... Lekkere tijdverspilling dus -.-. Als dit boutje ook los was gekomen had ik in principe alles er binnen 3 uur op kunnen zetten. Best kut dus. En m`n ouders ook al zeiken dat ik dat niet in het donker moest gaan doen.. Sjonge, als hun nou gewoon het gereedschap niet zoek maken had het gewoon gelukt, maar ja dat geloven ze niet... 'zie je wel dat het niet lukt in het donker!' Daar word ik dus echt een beetje gek van Bewerkt: 18 januari 2011 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Ik heb op de voorkant 2 stabi stangen zitten, achteraan eentje Door die dingen eraf te halen maak je het jezelf een stuk makkelijker Ik wil overigens misschien een 3e aan de voorkant, maar dat is dan een Strutbar Achjah, ik breng mijn auto toch altijd naar de garage, doe geen onderhoud zelf Twee stabi's , wat weegt dat ding eigenlijk? Ben net vanaf 7 uur bezig geweest met schroefset... Wij hebben zeg maar zo'n setje met inbussleutels aan een ringetje met allemaal veertjes zitten... Was er één van kwijt. Nou wist ik dat de bovenste bevestiging van de voor ophanging een imbussleutel nodig heeft die je van boven door het schroefdraad-stuk moet steken zeg maar, zodat de bovenkant van de demper niet meedraait bij het loshalen van de moer... Welke grote zou die benodigde inbus nu hebben... Juist, die waarvan de inbussleutel zoek is... Kreeg 'm met geen mogelijkheid los! Had daarvoor al twee andere bouten staan los te wrikken, ging ook bijna niet... Nou kan ik als het goed is morgen op het werk de brug gebruiken, gaat allemaal stuk sneller en dan zou het binnen 2 uur makkelijk gedaan kunnen zijn... Enige wat ik bereikt heb is dat we morgen 2 andere boutjes niet los hoeven te wrikken... Lekkere tijdverspilling dus -.-. Als dit boutje ook los was gekomen had ik in principe alles er binnen 3 uur op kunnen zetten. Best kut dus. En m`n ouders ook al zeiken dat ik dat niet in het donker moest gaan doen.. Sjonge, als hun nou gewoon het gereedschap niet zoek maken had het gewoon gelukt, maar ja dat geloven ze niet... 'zie je wel dat het niet lukt in het donker!' Daar word ik dus echt een beetje gek van Als je op straat werkt duurt het altijd langer. Dacht toen ook effe voorste remblokken + schijven vervangen, zonder luchthamer, zonder goed gereedschap is het toch wel een kut klus. Wou een boutje van de remklauw lostrekken, breekt zo de ringsleutel af en dat soort klote geintjes kom je dan tegen. En als het zo koud en donker is, brrrr. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 19 januari 2011 Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 Ik heb op de voorkant 2 stabi stangen zitten, achteraan eentje Door die dingen eraf te halen maak je het jezelf een stuk makkelijker Ik wil overigens misschien een 3e aan de voorkant, maar dat is dan een Strutbar Achjah, ik breng mijn auto toch altijd naar de garage, doe geen onderhoud zelf Twee stabi's , wat weegt dat ding eigenlijk? Standaard volgens het RDW 1025 kilo Reageren
GolfG60 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Ik heb op de voorkant 2 stabi stangen zitten, achteraan eentje Door die dingen eraf te halen maak je het jezelf een stuk makkelijker Ik wil overigens misschien een 3e aan de voorkant, maar dat is dan een Strutbar Achjah, ik breng mijn auto toch altijd naar de garage, doe geen onderhoud zelf Twee stabi's , wat weegt dat ding eigenlijk? Standaard volgens het RDW 1025 kilo Dat valt opzicht nog wel mee eigenlijk, had hem op zo'n 1150kg geschat Reageren
Mythbuster Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 (bewerkt) @GolfG60: Ja is ook, maar op zich ging het best goed, heb een vrij goede zaklamp die vrij breed en veel licht geeft. Dat was het probleem niet. 'T zijn sowieso maar 3 grote bouten en 1 kleintje(remkabeltje)... 't was alleen vooral dat we geen goed gereedschap hebben hier, zal wel eens op zoek gaan naar een goedkoop setje van de Makro of zo... Maar goed, gister avond naar 't werk gegaan... Schroefset aan voorkant zit eronder, achterkant nog niet... Ons pa ging mee en ik zei dat ik het wel voor 9 uur klaar zou hebben... Gingen daar rond kwart voor 7 heen, kon pas na een uur de brug op want stond auto voor Gaat m`n pa lopen te zeuren dat ik om 9 uur alleen nog voorkant gedaan had ... Als ik dat andere uur gewoon m`n auto al op de brug had kunnen zetten was achterkant ook gewoon af geweest, maar goed... Nog iets grappigs: Standaard staat zo'n set op de laagste stand zeg maar... Wij de wielen d'r opzetten, krik omlaag.... Ging de krik niet ver genoeg omlaag , ben ik een kwartier bezig geweest om aan beide zijden de afstelringen 5.5 cm omhoog te draaien, super smalle schroefdraad!... Daarna stond ie dus precies 2 mm hoger dan met de verlagingsveren, dus mooi gegokt! Dacht dat ik de ringen nog wel 5 cm verder moest draaien voor die hoogte... Maar goed, hij rijdt super lekker, heel strak, niet veel harder dan eerst... Stuurt weer super strak, stuur zelf staat weer kaarsrecht, heb niets te klagen... Nja, dat de achterkant wat harder mag, maar dat komt goed als ik daar ook de schroefset onder heb zitten. Hij rijd duizend maal strakker dan met verlagingsveren, maar niet eens veel harder of zo! Ben er dus heel erg blij mee! En ons pap liep te klagen dat ik te hard over drempels reed op terugweg... Reed evenhard als op de heenweg , dus schijnbaar zijn ze toch wel iets harder Heb garage gebeld om te vragen of het een probleem was dat er vooraan een schroefset zit en achteraan de veren, dat was dus geen probleem. (Eigenaar dacht eerst van wel, maar keurmeester zei van niet)... Bouten fuseelichaam waren inderdaad de bouten waarmee de schokdemper aan het fuseelichaam vast zat, dus dat is sowieso ook gefixt(moet nog wel binnekort nieuwe bouten kopen aangezien de borging niet heel goed meer is)... Morgen om 4 uur nieuwe APK keuring, met verlagingsveren aan de achterkant. Oja, nog iets raars... Had laatst voor die afgekeurd werd de snelheidsmeter verlichting had gemaakt, gisteren voor het eerst weer in het donker gereden: Die werkt, beter dan de toerenteller het eerst deed... Maar guess what: Nu zie je niet meer dat de verlichting van toerenteller het ook gewoon doet, omdat die andere een stuk feller is ... Maar goed, niet elke auto heeft een toerenteller, en hij doet het gewoon(kan ik makkelijk bewijzen ook, ofwel door 'm open te schroeven(3 schroefjes ), ofwel doordat het klokje op hetzelfde lampje werkt(via plasticjes) volgens mij, die doet het ook gewoon, dus ze kunnen er nooit over afkeuren... 't schijnt dat er ook een lampje in m`n middenconsole zou zitten, ook maar eens naar kijken of ik die aan de praat krijg als ik weer wat meer tijd heb... Moet binnenkort ook nieuwe bandjes, haarscheurtjes in 1 achterband, Bridgestones voor 40 euro... Meer geld heb ik er helaas niet voor Maar dat komt van de zomer wel weer... Dan gaan de voorwielen naar achterkant en nieuwe bandjes voorop Bewerkt: 20 januari 2011 door Mythbuster Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 @ Algemeen Wie weet een leuk autotje als beginner, over anderhalf jaar ben ik zover om te gaan lessen dus ben alvast aan het rondkijken. @ Mythbuster Foto's ^^ Reageren
GolfG60 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 @GolfG60: Ja is ook, maar op zich ging het best goed, heb een vrij goede zaklamp die vrij breed en veel licht geeft. Dat was het probleem niet. 'T zijn sowieso maar 3 grote bouten en 1 kleintje(remkabeltje)... 't was alleen vooral dat we geen goed gereedschap hebben hier, zal wel eens op zoek gaan naar een goedkoop setje van de Makro of zo... Nog iets grappigs: Standaard staat zo'n set op de laagste stand zeg maar... Wij de wielen d'r opzetten, krik omlaag.... Ging de krik niet ver genoeg omlaag , ben ik een kwartier bezig geweest om aan beide zijden de afstelringen 5.5 cm omhoog te draaien, super smalle schroefdraad!... Daarna stond ie dus precies 2 mm hoger dan met de verlagingsveren, dus mooi gegokt! Dacht dat ik de ringen nog wel 5 cm verder moest draaien voor die hoogte... Heb garage gebeld om te vragen of het een probleem was dat er vooraan een schroefset zit en achteraan de veren, dat was dus geen probleem. (Eigenaar dacht eerst van wel, maar keurmeester zei van niet)... Bouten fuseelichaam waren inderdaad de bouten waarmee de schokdemper aan het fuseelichaam vast zat, dus dat is sowieso ook gefixt(moet nog wel binnekort nieuwe bouten kopen aangezien de borging niet heel goed meer is)... Goed gereedschap is het halve werk, dat merkte ik toen ook. Wat je kan doen, is je wagen omhoog trekken als hij niet van de krik wilt. Moest ik vaak ook op stage doen met wat lagere wagens als ze de twee koloms hefbrug er niet onder konden. Nieuwe bouten is altijd handig, ivb. veel dat draad heeft beschadigt etc. Morgen naar de garage vanwege de polo, heeft linksvoor wiellager flink stuk, kon voorwiel een dikke twee a vier cm draaien op de speling. Maar was nog niet zo erg als de Corrado toen, die had een dikke 10 a 12cm speling! Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Ik heb op de voorkant 2 stabi stangen zitten, achteraan eentje Door die dingen eraf te halen maak je het jezelf een stuk makkelijker Ik wil overigens misschien een 3e aan de voorkant, maar dat is dan een Strutbar Achjah, ik breng mijn auto toch altijd naar de garage, doe geen onderhoud zelf Twee stabi's , wat weegt dat ding eigenlijk? Standaard volgens het RDW 1025 kilo Dat valt opzicht nog wel mee eigenlijk, had hem op zo'n 1150kg geschat Valt inderdaad mee,het is en blijft natuurlijk ook een kleine 3-deurs he @Mythbuster, mooi dat het gelukt is, ben benieuwd naar de foto's Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen over een schroefset, gewoon omdat het zo duur is, goedkoopste kwaliteit set voor mijn auto is 650 euro, daarbij kom nog 200 euro montage kosten, want bij mij auto kan je het niet makkelijk zelf Dat komt omdat ik achter een Torsie-as heb, die zijn een stuk moeilijker te verlagen Overigens graag jullie mening: Ik heb nu deze zomer velgen: En zit nu een beetje te twijfelen om ze in te ruilen tegen deze: Jullie mening erover? Beide overigens 17 inch velgen Reageren
Mythbuster Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Doen! Ik ga even kijken voor een schroefset voor jou ... Overigens kan ik wel foto's gaan posten, maar hij is van voren nu 2mm hoger dan op de foto's met verlagingsset... Heeft dus geen zin Zal 'm wel ooit eens zo ver als 't kan omlaag zetten voor een of andere show... Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Doen! Ik ga even kijken voor een schroefset voor jou ... Haha, je kan inderdaad kijken Maar je moet met 2 dingen rekening houden *Ik heb dan wel GTI veren nodig, die zijn anders als voor een normale 206 *Ik heb Gasveren Haha, in dat geval heeft een foto inderdaad weinig zin, maartoch, bij een up-date hoort een foto Reageren
Mythbuster Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 (bewerkt) Kijk eens aan, wat nou 650 euro... 228 voor de set die iedereen de hemel in prijst bij Ibiza's op seatcupra.net Hottuning.nl TA Technix Heb zelf een Tuningart setje onder de Ibiza en zijn voor mijn gevoel van goede kwaliteit. Ze veren in ieder geval niet idioot stug en rijden gewoon lekker... Op seatcupra.net, een forum waar ik dus op zit, heeft bijna iedereen TA Technix sets en iedereen zegt dat ze ze liever hebben dan de duurdere sets omdat ze zo goed rijden! De set die ik heb is ook erg goed, maar dat merk is er alleen voor BMW, Opel en VW(dus ook Seat, want op het formulier stond d at die van de Polo 6n dus ook onder de Ibiza en nog een auto passen, dus maakt niet uit verder xD) En geloof me, voor het werk dat je hieraan hebt hoef je echt geen 200 euro te betalen... Ken je niemand die toevallig een brug heeft of zo? Dan is het echt wel zelf te doen als je een beetje logisch kan nadenken... Overigens dacht ik dat ik ook TA Technix had maar blijkt dus van niet... Heb ik dus helemaal geen korting gehad op die set Da's wel jammer op zich... enniewee, ze rijden heerlijk dus ook al zijn ze goedkoop, hoeft nog niet slecht te zijn. Zit bij mij zelfs 2 jaar garantie op. Je kan altijd een mailtje sturen of ze ook wel onder de GTI passen, maar volgens mij maakt dat niet uit... Bij mij kunnen de Polo 6n veren er namelijk ook onder, terwijl je die met een normale verlagingsset niet zo maar kunt uitwisselen(is me onlangs duidelijk gemaakt )... Bij Ibiza hebben de GTI en Cupra ook andere dempers en veren dan de normale(zijn standaard 20mm lager), maar de schroefsets zijn wel gewoon uitwisselbaar ... Met schroefsets kan dat dus kennelijk wel Denk dat dat bij jou ook wel zo zal zijn. Bij hardheid verstelbare sets zit je voor Golfjes rond de 550 euro... Die hebben ze dus niet voor die 206 btw: is TA Technix ook niet gewoon Tuning-Art Technix?! Enniewee, ze zullen allebei wel goed zijn Bewerkt: 20 januari 2011 door Mythbuster Reageren
moechy Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Heb atm men zinnen gezet op deze Opel Corsa. Klik Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 @Mythbuster Over dat soort setjes hoor ik dus juist hele slechte verhalen, ik zit namelijk ook op 206 forums Kan dus per merk verschillend zijn Ik zat eerder hier aan te denken: En deze mensen hebben genoeg: Stroeve Motorsport 206 Schroefsets Overigens zit er best verschil in de gewone en de GTI versies, sterker nog, de GTI heeft gewoon een ander chassis eronder Verkijk je niet op die achteras, 9 van de 10 monteurs durft er niets eens aan te zitten Torsie-as kan namelijk heel vast zitten, en kapot gaan wanneer hij dan loskomt Ik ken wel een garage die het wilt doen, DSL Utrecht, daar krijg ik ook wel korting Valt me mee dat ze nog niet vragen of we een nieuw topic aan kunnen maken, aangezien we deels offtopic gaan Of nog anders, dat ze vragen of dit niet via msn kan @Moechy Leuke auto, alleen ben ik absoluut geen fan van een 5-deurs is zo'n kleine auto Verhouding vind ik niet kloppen Maar dat is ieder zijn keus natuurlijk Reageren
GolfG60 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Opel van 1200, kan nooit goed zijn lijkt me? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.