RustyRustler89 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Opel van 1200, kan nooit goed zijn lijkt me? In Belgie zijn geloof ik de auto's goedkoper En het is een diesel + LPG (rare combi overigens, nog nooit gezien) Reageren
moechy Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Opel van 1200, kan nooit goed zijn lijkt me? Ik heb natuurlijk ook deze 2 nog als 2de en 3de keus. Trouwens de 2dehands markt ligt op zen rug. Elke auto wordt mega goedkoop =). 2.Opel corsa sport 1.7 3.Opel astra Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Ga dan voor die Astra, ziet er een stuk beter uit Reageren
moechy Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Ga dan voor die Astra, ziet er een stuk beter uit Ja, ben ik ook aan het overwegen. Die andere corsa ziet er ook wel netjes uit. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Idd, die twee Corsa's zien er nogal beun uit Reageren
moechy Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Idd, die twee Corsa's zien er nogal beun uit Als er iets aan is, fix ik het zelf toch. Maar Astra is sowieso de eerste keus. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 (bewerkt) @ Algemeen Wie weet een leuk autotje als beginner, over anderhalf jaar ben ik zover om te gaan lessen dus ben alvast aan het rondkijken. Zijn er velen... Wat is je budget ongeveer en wat zoek je: Iets waar je aan kunt prutsen, iets wat makkelijk zelf te fixen is(vind ik persoonlijk wel belangrijk, garagekosten zijn vaak erg duur vergeleken met prijs van auto), gewoon betrouwbaarheid, ruimte, rijcomfort?!... Wat vind je mooi? Oud, jaren 80 of 90, Amerikanen, wat nieuwer...? Sowieso zou ik als beginner kijken naar een auto die ofwel heel licht is, zoals mijn auto(betaal 20 euro wegenbelasting per maand en 20 euro verzekering of zo omdat ie op m`n pa z'n naam geregistreerd staat , als beginnend bestuurder had ik 60 euro verzekering per maand moeten betalen...) ofwel een auto van 25 jaar of ouder zodat je helemaal geen wegenbelasting betaald... Dan is de prijs wel wat hoger en krijg je er zeer waarschijnlijk wel wat kleine probleempjes mee, maar toch... Probeer ook wat te vinden met niet al te veel km op de teller. Boven de 300 duizend zou ik al niet eens meer naar kijken, tenzij het Japans is(die kunnen dat wel) of misschien nog wat andere merken, of je moet een auto hebben die verschrikkelijk goed onderhouden is en niet afgetrapt is... Ik zou ook is met je vader overleggen of je 'm eventueel op je vader z`n naam mag verzekeren(en dat je dan wel zelf betaald natuurlijk) , dat scheelt een hoop in je maandelijkse kosten omdat ze natuurlijk liever niet een beginnend bestuurder verzekeren(meer ongelukken etc.).. Dan bouw je geen no-claim op voor zo ver ik weet, maar dat is ook weer niet zo erg als je eenmaal genoeg geld verdient om elke maand 60 euro verzekering op te kunnen hoesten... Probeer sowieso iets te vinden wat niet verprutst is door een of andere beunhaas... Van die gaten in je hoedenplank waar speakers in hebben gezeten, daar word niemand blij van(had ik eerst ook)... Of bodykits die maar half passen en die op sommige plekken met plakband vast zitten... Dat wil je echt niet. Ik zou zeggen doe wat de meerderheid doet: Koop een Golf 2... Die zijn super goedkoop en gaan over het algemeen niet snel kapot. Voor onder de 1000 euro kun je een redelijke Golf 2 kopen, is veel aan te prutsen (qua GTI bumpers op zetten evt en zo, dat is allemaal makkelijk te doen want alles zit met een paar boutjes vast), die auto's gaan niet al te snel kapot, en ze zijn nog redelijk chill ook, en als je en 4-deurs zoekt dan zit je helemaal gebakken, want met bank plat heb je super veel ruimte als je eens wat moet vervoeren... Met 200 euro kun je al een Golf hebben, maar hoe lang je er dan probleemloos mee kunt rijden weet je natuurlijk nooit nooit, daar moet je in zo'n geval wel geluk mee hebben... Met 1500 euro kun je misschien een redelijk slechte Golf 1 kopen, die zijn wel 10 meer mooier... 2000 zit je wel aan een vrij redelijke(lees: dan wordt het al weer mooi) gok ik zo, maar ben niet zo thuis in prijzen van Golf 1's... Een Golf 3 is ook redelijk goedkoop, maar dan zit je volgens mij al snel aan de 80 euro verzekering per maand als beginner, en wegenbelasting is bij zo`n ding ook niet mis, zit je ook al snel bij de 50 euro denk ik. Verder kun je natuurlijk zoeken naar een Ibiza zoals ik heb, een 1.4tje met verweerde lak als die van mij kost geen drol. Die van mij was 350 euro(was wel echt minder dan wat hij waard is denk ik) en heb er wel een paar zien staan voor die prijs, al zagen die er wel wat slechter uit dan die van mij. Je mankeert overigens niets aan je ogen als je een Ibiza ziet die gif/mint groen(Kiwi Geel heet die kleur ), Oranje metallic('Copper'), of fel geel is... Dat waren gewoon de kleuren van de Ibiza's zoals standaard. Weg met saai grijs En aan die mint-groene kleur raak je gegarandeerd gehecht Dan heb je uiteraard Opel Corsa's en zo nog, heb ook qua prijs geen idee daarvan!... Heb het persoonlijk niet zo op Opels, tenzij het een Manta is, maar die kosten je een rib uit je lijf... Heb horen zeggen dat Opel's ook niet zo heel betrouwbaar zijn?! Bij Volkswagen kun je ook nog kijken richting de oudere Polo's, een Polo coupé/hatchback ziet er nog best leuk uit Klasgenoot heeft een Peugeot 306 sedan, heeft ie 1500 voor betaald en heeft er nooit problemen mee gehad. Um... Had laatst een leuke Nissan Bluebird gezien met Galiorix, zat een grappige bodykit onder die er totaal bij paste... Sneeuwwitje stond er op, was wel een grappige auto Tja, 't ligt er echt aan wat je wil... Vriendin van me heeft een MG B gehad van d'r pa, want die wou 'm verkopen, ook heel leuk. Een maat van me heeft een ouwe VW Transporter T2 gekocht... 4000 piek, wegenbelasting vrij, verzekert op z`n vader z`n naam(was anders best duur), dat ding is super vet, er kan super veel in(je kan er lang uit in slapen, zit een bed in en alles bij hem)... en je krijgt er gewoon héél veel bekijks mee, heeft er wel 't een en ander aan moeten doen maar nu heeft hij er nooit problemen meer mee!...Nouja, behalve dat z`n maximum snelheid 120 is en het 10 minuten duurt voordat je dat haalt ... Fotootje ervan: Bewerkt: 21 januari 2011 door Mythbuster Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 Budget is rond de 2000/3000 euro, moet sportief zijn en weinig kosten. Verzekeren enzo doe ik op m'n eigen naam ivm met zekerheid. Liefst een 4deurs ( dacht zelf aan een mazda 626 of een mazda 323F ). Ook moet die aardig jong zijn, niet ouder dan 1995. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 (bewerkt) Die eerste 323F is vet, maar die is van voor 1995, die met inklappende koplampen... Kosten geen drol en gaan nooit kapot Hadden wij ook, hebben 'm alleen weggedaan omdat er een LPG tank in zat, waardoor er geen koffers meer in de achterbak konden... Dat was echt een fijne auto! Je moet alleen wel elke keer naar de garage als er een lampje vervangen moet worden aan de voorkant (of je moet heel handig zijn)... Zijn echt super auto's! 323F van 95 en zo is ook stoer, heeft een maat van me ook en daar heeftie ook geen problemen mee. 626 is lelijk vind ik... Zijn wel goede auto's maar voor 't geld dat je hebt kun je iets veel beters krijgen... Met 2 a 3000 euro zit je gebakken man! Dat had ik ook... Maar dan moest m`n rijbewijs er nog van af, en een nieuwe laptop voor school! Ik zeg: Koop Golf 2 of 3 4-deurs... of een Ibiza 6k 4-deurs van na 85, met 2 a 3000 heb je dan echt een auto in topstaat, kan je zelfs een Cupra voor kopen... Of zelfs een 6k2, van na 2000, maar ja dat is allebei dan weer 2-deurs... Met 2-3000 kun je zelfs een dikke Amerikaan kopen... Man, mogelijkheden zijn eindeloos met dat What about: BMW E36 (3 series), van 91 tot 99... Die zijn super sportief natuurlijk, heb je veel lol aan.. Qua betrouwbaarheid weet ik het echter niet ... M3 zou je zelfs nog voor kunnen kijken... Enniewee, auto is net APK gekeurd, en goedgekeurd... Tijd om plaatjes te whoren... Bewerkt: 21 januari 2011 door Mythbuster Reageren
Rullez Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 Opel van 1200, kan nooit goed zijn lijkt me? Ik heb natuurlijk ook deze 2 nog als 2de en 3de keus. Trouwens de 2dehands markt ligt op zen rug. Elke auto wordt mega goedkoop =). 2.Opel corsa sport 1.7 3.Opel astra Ik had beide niet gekocht, je kan zien dat eraan gesleuteld is en je weet neem ik niet aan hoe en door wie? Mijn ervaring met het kopen van gesleutelde auto's zijn niet heel goed kan je beter iets standaards kopen en er zelf wat leuks van maken, maar dat is mijn mening. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 Opel van 1200, kan nooit goed zijn lijkt me? Ik heb natuurlijk ook deze 2 nog als 2de en 3de keus. Trouwens de 2dehands markt ligt op zen rug. Elke auto wordt mega goedkoop =). 2.Opel corsa sport 1.7 3.Opel astra Ik had beide niet gekocht, je kan zien dat eraan gesleuteld is en je weet neem ik niet aan hoe en door wie? Mijn ervaring met het kopen van gesleutelde auto's zijn niet heel goed kan je beter iets standaards kopen en er zelf wat leuks van maken, maar dat is mijn mening. Dat is natuurlijk gewoon onzin.. Mijn auto is ook niet standaard, maar dit heb ik niet zelf gedaan, maar allemaal door garage's en speciaalzaken @Mythbuster Jou goed bedoelde advies vind ik nou niet erg handig.. Golf 2 zijn vaak ragbakken, eigenlijk veel oudere auto's Cupra's zijn opzich ook geen handige auto's om mee te beginnen Enne, verzekering, gewoon lekker op je eigen naam! Heb ik ook, betaal 90 euro per maand (all-risk) Maar dat is mijn mening maar Reageren
Mythbuster Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 (bewerkt) @Rusty: Is ook zo, maar als je wat beter leest zeg ik er ook bij dat je natuurlijk het beste een exemplaar kan zoeken waar niet aan gekloot is. En zeg nu niet dat ze allemaal vernaaid zijn, met een budget van 2 a 3000 euro kun je mákkelijk een mooie Golf vinden die niet is afgetrapt... Kijk, als je zoals ik een auto zoekt(zocht dus) van beneden de 500 euro, en je ziet dan een Golf 2 staan die je kunt betalen, tja, dan heb je inderdaad 95% kans dat helemaal uitgeleefd is, tenzij je echt héél veel geluk hebt. Er is ook een reden waarom heel de jeugd in deze auto's rijdt hè, behalve omdat ze er redelijk stoer uitzien... 't zijn kennelijk gewoon auto's die niet al te snel kapot gaan... Maar waarom zouden Cupra's geen goede beginners auto's zijn?... Die worden nou niet zo heel snel afgetrapt hoor... Ik bedoel maar, hoeveel zie jij er op een dag rijden? Stuk minder dan Peugeootjes 206, Saxo's en Golfjes denk ik... Zoveel jongeren rijden daar nu ook weer niet in... Staan er bij mij in het dorp een stuk of 3 en die zien er allemaal piekfijn uit, allemaal standaard, zelfs maar eentje die geen standaard velgen heeft! Tja, dat jij zo veel geld verdiend dat je 90 euro per maand te makken hebt, ik verdien er 50... Heb gewoonweg geen tijd ivm school om vaker te werken En ik moest toch zo nodig foto's maken xD, maar dan gewoon er niet op reageren ... Bewerkt: 21 januari 2011 door Mythbuster Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 @Mythbuster K*T jah, vergeten nog wat over die fot's te zeggen, lekker handig Maar ziet er goed uit, lekker laag op z'n buik Waarom geen Cupra?, een beetje nieuwer model Cupra heeft een 1,8T met 160 pk Kom je aan vanuit je les-auto, heb je ineens zoveel vermogen onder je rechtervoet Je weet zelf ook wel dat er alsnog veel ongelukken gebeuren met dat soort auto's, simpelweg omdat die rookies denken dat ze kunnen rijden Overigens zijn alle onderdelen voor een GTI of Cupra vaak bijna 2 keer zo duur... De mensen hier die zelf iets van een GTI of CUpra hebben, kunnen denk ik die mening delen, wat wordt je daarmee genaaid Niet zo zeer dat ik nou zeg dat ik zelf een top-bestuurder ben hoor, ben ook 21 Alleen rij ik zelf ook wat groter materieel Reageren
GolfG60 Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 (bewerkt) Godverrrrrrrrrrrrrrrr. Zie ik weer een ubervette MK1 cabrio, krijg ik daar weer de kriebels van Zeg eerlijk, is dit geen vet ding, hij is niet helemaal af, maar hij is bruut: Bohh hee, dit is de vetste mk1 cabrio die ik ooit heb gezien Ook nog eens G60 :D :D :D :D Bewerkt: 22 januari 2011 door GolfG60 Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 22 januari 2011 Rapport Geplaatst: 22 januari 2011 Die ziet er inderdaad wel mooi uit, maar dat geluid, daar wordt je schijtziek van na een tijdje, kan ik uit ervaring vertellen Anyway, ik heb volgende week zaterdag een afspraak bij PM Performance, gaan we de laatste aanpassing aan de uitlaat doen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.