moechy Geplaatst: 30 januari 2011 Rapport Geplaatst: 30 januari 2011 @Mythbuster: Omdat diesel goedkoper is dan benzine, het veel beter rijdt en omdat een dieselmotor langer meegaat dan een benzinemotor. Ligt eraan, als je meer dan 20000 km Anders is diesel inderdaad goedkoper per liter, maar de wegenbelasting is vele malen duurder Is anders in Nl dan in Be . @Mythbuster: Omdat diesel goedkoper is dan benzine, het veel beter rijdt en omdat een dieselmotor langer meegaat dan een benzinemotor. Ligt eraan, als je meer dan 20000 km Anders is diesel inderdaad goedkoper per liter, maar de wegenbelasting is vele malen duurder En niet te vergeten dat diesel qua onderdelen duurder is en moeilijker te vinden. Valt ook goed mee. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 31 januari 2011 Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 (bewerkt) Diesel zuigt (Zo maar wat roepen FTW, want diesel zuigt niet écht natuurlijk )... Maar als je een hot hatch koopt moet je geen diesel kopen vind ik Je koopt zo`n auto toch ook een beetje om snel te zijn(ook al wil je helemaal niet snel zijn, zoals ik, dan nog hoort ie wel snel te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel)... Da's net als dat je een 4x4 koopt en er dan sportvelgen met op gerekte banden onder legt... Ook al ga je er nooit mee offroad, dan nog hoort het gewoon niet Maar dat is mijn mening Ik denk dat als je een 1.4 neemt dat je het sowieso nog makkelijk kunt betalen... Maar een diesel gaat inderdaad meestal wel een beetje langer mee :/... Bewerkt: 31 januari 2011 door Mythbuster Reageren
moechy Geplaatst: 31 januari 2011 Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 Diesel zuigt (Zo maar wat roepen FTW, want diesel zuigt niet écht natuurlijk )... Maar als je een hot hatch koopt moet je geen diesel kopen vind ik Je koopt zo`n auto toch ook een beetje om snel te zijn(ook al wil je helemaal niet snel zijn, zoals ik, dan nog hoort ie wel snel te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel)... Da's net als dat je een 4x4 koopt en er dan sportvelgen met op gerekte banden onder legt... Ook al ga je er nooit mee offroad, dan nog hoort het gewoon niet Maar dat is mijn mening Ik denk dat als je een 1.4 neemt dat je het sowieso nog makkelijk kunt betalen... Maar een diesel gaat inderdaad meestal wel een beetje langer mee :/... Je kan blaten wat je wil met je 1.4 . Ik ga wss voor een 1.6 of dergelijke diesel. Reageren
Sentasi Geplaatst: 31 januari 2011 Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 Zijn wel traag hoor.. ik weet niet of jij een snelheids duivel bent? Ik heb voor m'n werk een tijd in een Peugeot 306 1.8 diesel uit 2000 gereden, en dat ding was niet vooruit te branden. Echt traag, inhalen op de snelweg kon je ook wel vergeten. Van 120 naar 130 kon je wel 10 minuten uittrekken. Top was 150, heuvel af wind mee 160. Reageren
moechy Geplaatst: 31 januari 2011 Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 Zijn wel traag hoor.. ik weet niet of jij een snelheids duivel bent? Ik heb voor m'n werk een tijd in een Peugeot 306 1.8 diesel uit 2000 gereden, en dat ding was niet vooruit te branden. Echt traag, inhalen op de snelweg kon je ook wel vergeten. Van 120 naar 130 kon je wel 10 minuten uittrekken. Top was 150, heuvel af wind mee 160. Ik ben niet zo'n snelheidsduivel. Trouwens men pa heeft een Chevrolet Epica 2.0 16V. ook een Diesel. Ik wil je hem wel eens zien voorbijtrekken . Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 februari 2011 Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 (bewerkt) Zijn wel traag hoor.. ik weet niet of jij een snelheids duivel bent? Ik heb voor m'n werk een tijd in een Peugeot 306 1.8 diesel uit 2000 gereden, en dat ding was niet vooruit te branden. Echt traag, inhalen op de snelweg kon je ook wel vergeten. Van 120 naar 130 kon je wel 10 minuten uittrekken. Top was 150, heuvel af wind mee 160. Ik ben niet zo'n snelheidsduivel. Trouwens men pa heeft een Chevrolet Epica 2.0 16V. ook een Diesel. Ik wil je hem wel eens zien voorbijtrekken . 10 sec. met een automaatje, niet erg snel hoor Bewerkt: 1 februari 2011 door GolfG60 Reageren
moechy Geplaatst: 1 februari 2011 Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Zijn wel traag hoor.. ik weet niet of jij een snelheids duivel bent? Ik heb voor m'n werk een tijd in een Peugeot 306 1.8 diesel uit 2000 gereden, en dat ding was niet vooruit te branden. Echt traag, inhalen op de snelweg kon je ook wel vergeten. Van 120 naar 130 kon je wel 10 minuten uittrekken. Top was 150, heuvel af wind mee 160. Ik ben niet zo'n snelheidsduivel. Trouwens men pa heeft een Chevrolet Epica 2.0 16V. ook een Diesel. Ik wil je hem wel eens zien voorbijtrekken . 10 sec. met een automaatje, niet erg snel hoor Hij heeft niet de 140Pk versie. Heeft ie laten chiptunen naar 180Pk. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 februari 2011 Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Hmm ok, dat is wel een leuk verschil j Reageren
moechy Geplaatst: 1 februari 2011 Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Hmm ok, dat is wel een leuk verschil j Ja hij trekt best wel . Zit al snel op 140. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 1 februari 2011 Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Ik wil je hem wel eens zien voorbijtrekken Mag ik meedoen? 0 - 100 km/u in 7,6 sec met mijn auto Kan je dan toch echt vergeten met je diesel Anyway, de huidige diesels zijn wel snel hoor M'n vader heeft een VW Tiguan 2.0 TDI 4 Motion (automaat), ding trekt goed door hoor, en achtelijk sterk , trekt onze caravan van 1600 kg in z'n 2 weg Ik heb overigens ook nog een filmpje van de uitlaat van m'n auto, moet zeggen, klinkt erg leuk nu Reageren
moechy Geplaatst: 1 februari 2011 Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Ik wil je hem wel eens zien voorbijtrekken Mag ik meedoen? 0 - 100 km/u in 7,6 sec met mijn auto Kan je dan toch echt vergeten met je diesel Anyway, de huidige diesels zijn wel snel hoor M'n vader heeft een VW Tiguan 2.0 TDI 4 Motion (automaat), ding trekt goed door hoor, en achtelijk sterk , trekt onze caravan van 1600 kg in z'n 2 weg Ik heb overigens ook nog een filmpje van de uitlaat van m'n auto, moet zeggen, klinkt erg leuk nu Ieder zen voorkeur hé. Ik heb het meer voor diesels puur om de degelijkheid. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 2 februari 2011 Rapport Geplaatst: 2 februari 2011 (bewerkt) Wat een onzin, bij mij thuis rijden ze met een Volvo V50/C30(beide dezelfde motor en ecodrive diesel), en die trekken zeer goed én snel op hoor. Wat ben je ermee als je in 7.6 seconden aan 100 km/h zit? Juist, niks. Je kan wel wat pochen tegen vrienden, maar verder ben je er niks mee. Een auto die gemakkelijk 130 km/h haalt(om safe de 120 km/h te halen), niet teveel verbruikt en waar er genoeg mensen inkunnen. Da's zowat het enige wat je écht nodig hebt. Waar ik later mee wil rijden? Iets op 4 wielen dat rijdt en er niet te slecht uitziet. Verbruik mag niet te hoog zijn. Bewerkt: 2 februari 2011 door MegaPilot Reageren
flippie13 Geplaatst: 2 februari 2011 Rapport Geplaatst: 2 februari 2011 Wat een onzin, bij mij thuis rijden ze met een Volvo V50/C30(beide dezelfde motor en ecodrive diesel), en die trekken zeer goed én snel op hoor. Wat ben je ermee als je in 7.6 seconden aan 100 km/h zit? Juist, niks. Je kan wel wat pochen tegen vrienden, maar verder ben je er niks mee. Een auto die gemakkelijk 130 km/h haalt(om safe de 120 km/h te halen), niet teveel verbruikt en waar er genoeg mensen inkunnen. Da's zowat het enige wat je écht nodig hebt. Waar ik later mee wil rijden? Iets op 4 wielen dat rijdt en er niet te slecht uitziet. Verbruik mag niet te hoog zijn. Geen onzin, maar ik wil gewoon niet als laatste bij een stoplicht weg zijn, is gewoon me ego Reageren
Sentasi Geplaatst: 2 februari 2011 Rapport Geplaatst: 2 februari 2011 In dat geval is mijn auto ( en bijna elke andere auto) perfect voor mij/jou/wie dan ook. Haalt gemakkelijk 130 km/h (om safe de 120 km/h te halen), gebruikt niet te veel, en er kunnen genoeg mensen inzitten. Alles wat je écht nodig hebt dus. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 2 februari 2011 Rapport Geplaatst: 2 februari 2011 Megapilot, spreek voor jezelf met wat onzin is en wat niet onzin is. Sommige vinden brandstofverbruik/snelheid/comfort/aantal mensen/etc. ook onzin en sommige niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.