Jump to content

Script voor imagegallery

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zou graag de volgende twee scripts gecombineerd zien:

*KLIK* & *KLIK*

Ik kom er zelf niet echt uit door gebrek aan kennis, maar volgens mij is het niet onmogelijk om deze combinatie te maken.

Ik wil dus graag thumbnails (aparte jpg's) en dat op een aparte plaats (div of table) die afbeelding wordt geladen (image thumbnailviewer 2). Deze afbeelding moet zelf weer een link zijn naar een grote versie in een pop-up (image thumbnaiviewer 1).

Hulp wordt uiteraard zéér op prijs gesteld :)

Geplaatst:

Dit zijn diverse java scripts moeilijk samen te voegen, omdat het 2 andere soorten scripts zijn, maar je zou dus willen eerst een wat grotere vergroting en daarna als je er op klikt een andere grootte krijgt?

Jammer genoeg heb ik niet de juist kennis om dit te doen. ^_^

Geplaatst:
Dit zijn diverse java scripts moeilijk samen te voegen, omdat het 2 andere soorten scripts zijn, maar je zou dus willen eerst een wat grotere vergroting en daarna als je er op klikt een andere grootte krijgt?
Het zijn geen 2 verschillende soorten scripts. Wat ik wil is het volgende: Thumbnail (fragment van afbeelding) >> laden van afbeelding op vaste plek >> vergroting.
Heeft iemand anders die kennis misschien wel...?
Geplaatst:
Het zijn geen 2 verschillende soorten scripts. Wat ik wil is het volgende: Thumbnail (fragment van afbeelding) >> laden van afbeelding op vaste plek >> vergroting.
Heeft iemand anders die kennis misschien wel...?

Zie ik het verkeerd of zit er in de 2e al een thumbnail?

Ik denk dat je bij Summerbase de juiste man hebt.

Geplaatst:

Ik heb geknutseld en wat geprobeerd en er is iets uitgekomen. Het is niet precies wat je wilde, maar nu kan je met MouseOver het plaatje op een bepaalde plek laten zien en met MouseClick een "pop-up" te voorschijn laten komen. Als je nu met je muis weer van de link gaat, verdwijnt het plaatje-in-de-webpagina wel, maar dat is makkelijk aan te passen. Als je dit goed vind, maak ik het nog een beetje mooi en zet ik er wat zinnen bij om het zelf ook makkelijk aan te passen (denk aan een kleine readme). Aangezien ik vanavond niet zoveel tijd meer heb, zal ik het dan morgen uploaden in een .rar-bestand.

Je kan het hier bekijken en/of testen. Ik heb het succesvol getest in FireFox 2 en Internet Explorer 6, waarbij in IE nog een mooi effect zit.

Hopelijk vind je het wat :)

Geplaatst:
Je kan het hier bekijken en/of testen. Ik heb het succesvol getest in FireFox 2 en Internet Explorer 6, waarbij in IE nog een mooi effect zit.
Het is dus de bedoeling dat de afbeelding die je krijgt na de mouseover de link is naar het grote plaatje in de pop-up. Je zit al wel een eind in de goede richting, dus experimenteer vooral verder als je wilt... :)
Geplaatst:
Simpleviewer is erg goed. Maar wat als hij geen flash wil gebruiken?
Inderdaad, geen Flash. Zo is het onmogelijk te integreren in een andere website. Althans, ik heb er geen verstand van. Als voorbeeld is het natuurlijk prima. Het is een mooi ding, die Simpleviewer, maar dan moet het ook nog mogelijk zijn om op de foto rechts in beeld te klikken zodat die vergroot verschijnt in een pop-up. Ik heb het dan over dit voorbeeld van -supremecars-: *KLIK*
Geplaatst: (bewerkt)

Ik zal even het script van Thundercover aanpassen, ik denk dat ik weet wat je wil Nandrodavids. Het is in principe helemaal niet moeilijk om die aanpassing te doen je moet zelfs niets aanpassen in de Javascript code. Ik edit over 10minuten wel en dan komt hier een linkje met het voorbeeld en de code. ^_^

Edit: het zal toch iets langer duren :N

Edit2: raar, als ik de img die verschijnt bij mouseover over wil laten verwijzen naar die "popup" dan linkt hij gewoon naar die afbeelding en met dezelfde code gewoon op index.html te zetten dan lukt het wel. :bonk:

Edit3: ik geef het op, ik heb er op gekeken en ik zie het probleem niet. Ik heb examens en geen eeuwige tijd. Maar volgens mij zit het probleem erin dat de code die getoond wordt om de afbeelding te tonen (na de mouseover) niet in het document zelf staat en de browser daar problemen mee heeft. Sorry dat ik het toch niet gevonden heb :N

Bewerkt: door Argon
Geplaatst:
Edit: het zal toch iets langer duren :N

Edit2: raar, als ik de img die verschijnt bij mouseover over wil laten verwijzen naar die "popup" dan linkt hij gewoon naar die afbeelding en met dezelfde code gewoon op index.html te zetten dan lukt het wel. :bonk:

Edit3: ik geef het op, ik heb er op gekeken en ik zie het probleem niet. Ik heb examens en geen eeuwige tijd. Maar volgens mij zit het probleem erin dat de code die getoond wordt om de afbeelding te tonen (na de mouseover) niet in het document zelf staat en de browser daar problemen mee heeft. Sorry dat ik het toch niet gevonden heb :N

Jammer dat het niet gelukt is Argon; enige kans dat het na de examentijd gaat lukken...?

Of is er misschien iemand anders die me hiermee kan helpen? Ik zou het in ieder geval erg op prijs stellen als het iemand zou lukken om het verhaal uit post # 1 van dit topic te realiseren.

Thundercover, hoe zet je dit op je webstie ?

Alvast bedankt

Bewerkt: door Woetsha
Jammer dat het niet gelukt is Argon; enige kans dat het na de examentijd gaat lukken...?

Of is er misschien iemand anders die me hiermee kan helpen? Ik zou het in ieder geval erg op prijs stellen als het iemand zou lukken om het verhaal uit post # 1 van dit topic te realiseren.

Ik weet niet ik wil er wel nog eens naar kijken als mijn examens gedaan zijn maar de kans dat het me dan wel lukt acht ik vrij miniem aangezien ik volgens mij allemaal correcte codes gebruikte.

Bewerkt: door Argon
Geplaatst:

Thundercover, hoe zet je dit op je webstie ?

Alvast bedankt

Volg de links in de eerste post van het topic. Sla de .js-bestanden op en zet de HTML-codes in een .html-bestand. Upload vervolgens alles naar je webserver en ga naar je website. Et voilá ;)

@ NandroDavids: Ik zal morgen nog een keer kijken, maar ik ben bang dat het niet veel beter wordt :N (De afbeelding kan wel in een nieuw scherm komen d.m.v. _blank, maar dat wil je vast ook niet?)

Geplaatst:

Voor zover ik het begrijp wil je dus eerst een thumbnail, die vergroot wordt als je er met je muis over heen gaat, en dat dat plaatje de link is naar het grote plaatje in een popup? Ik namelijk nog een script liggen dat heel misschien (De kans is klein) is wat je bedoeld. Volgens mij komt het script van Anouksweb, maar ik weet het niet zeker...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...