P I N O Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Hallo, ik heb een acer laptop en die wordt echt hartstikke warm en afentoe valt ie dan ook uit, nu heb ik dus al de drivers geupdated en het is al iets minder maar nog niet echt normaal, het computerd ook niet echt lekker als je je handen/armen er op hebt liggen en dat ding is zo warm. weet iemand misschien waar het aan kan liggen? ik ben ook nog van plan om de ventilatoren schoon te maken maar durf dit niet echt aan bij een laptop, kan iemand uit leggen hoe het op een goede veilige manier kan? want ja heb eigelijk nog nooit een laptop open gemaakt en het is toch even iets anders als bij een gewone pc. Alvast bedankt, groeten Pino. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Oude laptops zijn vaak ontzettend warm. Hoelang heb je m al? En de koeler schoonmaken betekent je laptop kapotmaken, doe dit niet. Maar koop een nieuwe (afhankelijk van je budget en je interese) Denk je toch om een nieuwe te kopen kies dan bij voorkeur een Sony Vaio. Die worden letterlijk niet heet. (Heb zelf een) Maar je Acer laptop schoonmaken lijkt me geen goed idee. Reageren
P I N O Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Nou nee dacht er eigelijk niet aan om een nieuwe te gaan kopen heb hem nu anderhalf jaar ongeveer en hij is nog perfect, niet traag ofzo dus deze wil ik voorlopig nog wel houden. Reageren
Clowntje_93 Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Ik heb dit ook wel eens(heb ook een Acer), maar je moet hem niet op je schoot ofzo hebben. Want dan wordt ie warmer dan als je hem op je bureau ofzo hebt staan, en bij mij valt ie dan uit. Maar niet als ik 'em gewoon op me bureau'tje heb staan. Reageren
Schno009 Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Deze laptop móet op een perfect vlakke ondergrond staan. Dit is nodig voor de processorfan. Dit is een broerd fannetje wat geen druk kan genereren, dus ook niet goed lucht kan aanzuigen. Hij blaast ook al niet zo bijster hard. Voor koelverbeteringen kun je een laptop-koeler gebruiken. Hier zet je gewoon je laptop op, en de fans die in die koeler zitten, koelen je laptop. Dit kan een énorm verschil maken. Een leuke (om ergens mee naartoe te nemen) is: Antec Notebook Cooler Deze kan aan de USB en is dus mobiel Een andere, iets groter maar met betere koelprestaties: CoolerMaster Notepal Deze is iets groter, minder mobiel, maar kan ook aan de USB (weegt wel anderhalve kilo) Reageren
ifc3 Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Hallo, ik heb een acer laptop en die wordt echt hartstikke warm en afentoe valt ie dan ook uit, nu heb ik dus al de drivers geupdated en het is al iets minder maar nog niet echt normaal, het computerd ook niet echt lekker als je je handen/armen er op hebt liggen en dat ding is zo warm. weet iemand misschien waar het aan kan liggen? ik ben ook nog van plan om de ventilatoren schoon te maken maar durf dit niet echt aan bij een laptop, kan iemand uit leggen hoe het op een goede veilige manier kan? want ja heb eigelijk nog nooit een laptop open gemaakt en het is toch even iets anders als bij een gewone pc.Alvast bedankt, groeten Pino. je hebt zeker een Intel Pentium 4 / Celeron III processor? Dan raad ik je aan een cooling pad te nemen. Het is jammer, maar die laptops zijn niet echt mobiel. Als je een wilt die mobiel is neem dan een Celeron M400/M300 serie of een Intel Core. Reageren
P I N O Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 nee nee geen intel voor mij AMD en ATi grafischekaart, maar het moet toch wel gewoon zonder zo'n koelding en al op te lossen zijn? of is het normaal dat een laptop steeds warmer en warmer word? >>> Deze laptop is het. <<< Reageren
Schno009 Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Nouja, normaal, het is normaal dat dingen als ventilatoren gaan slijten, niet dat hij overdreven warm word. Het stof kan dit sterk beïnvloeden. Heb je thuis een compressor/busje perslucht dan kun je evt. wat doen. Leg de laptop op z'n linkerkant. (doe er een theedoek of iets dergelijks onder. Klap hem wel uit zodat hij stabiel staat) Je ziet nou de onderkant. Aan de rechterzijde van de laptop kun je een ronde formatie van gleuven zien. Daar zit de fan. Steek hier een tandenstoker/cocktailprikker o.i.d. in. Dan begint de fan niet overdreven hard te draaien. Blaas nu met het busje perslucht/compressor in dit gat. Aan de rechterzijkant (zit nu boven) van de laptop zitten gleuven, en daar kun je nou lucht uit voelen blazen. Als je geluk hebt komt er ook een enorme stofwolk uit. Blaas even goed door, en de ergste stof is eruit. Dit kan al veel schelen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.