S-te-Fan Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Ik heb sinds kort van een computer die het prima doet, behalve het beeldscherm. Je hoort hem zelfs Windows laden en het bootgeluidje afspelen, maar het beeld doet het niet, welke monitor of videokaart ik ook probeer. Kan iemand mij helpen? Reageren
ifc3 Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Ik heb sinds kort van een computer die het prima doet, behalve het beeldscherm.Je hoort hem zelfs Windows laden en het bootgeluidje afspelen, maar het beeld doet het niet, welke monitor of videokaart ik ook probeer. Kan iemand mij helpen? Zie je ook het postscreen (schijvendetectie) of is dit alleen vanaf Windows? Heb je ook al een ander scherm geprobeerd? Heb je al een BIOS reset geprobeerd? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Nee Ja Ja Al als je de pc opstart doet hij/zij niks, het beeldscherm blijft op standby. Reageren
ifc3 Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 NeeJa Ja Al als je de pc opstart doet hij/zij niks, het beeldscherm blijft op standby. Gaat de video adapter wel aan? Is de aansluiting nog goed? Heb je al een andere videokaart geprobeerd? Reageren
RobbertR Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Waarschijnlijk moet je ff de kabels die vanaf je Monitor en je Pc naar de stopcontact even verwisellen met elkaar. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 @ IFC3 Volgens mij wel, weet niet zeker. Ja. Ja. @ RobbertR Heb ik al geprobeerd. Reageren
Schno009 Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Wat is het? Een CRT of een LCD/TFT? Doet het écht helemaal niets? Gaan de juiste lampjes branden op het scherm? Zegt hij 'No Signal' of iets dergelijks? Doet hij niets, en is het een TFT, dan moet je de voeding eens (laten) uitmeten, fluit hij ook? Is het een CRT, en brand er écht geen lampje, dan moet je ermee terug naar de winkel. Ook in het geval van een TFT. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 16 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 (bewerkt) Ik heb een CRT scherm en ene TFT scherm geprobeerd, de lampjes gaan branden, en bij de TFT zegt de monitor "No signal input" Bewerkt: 16 juni 2007 door stefaneke Reageren
Schno009 Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Of je AGP/PCI-E slot is kapot, of je hebt een oboard videokaart, die niet uitgeschakelt is. Als dit het geval is, dan moet je daar de monitor eens insteken. Als het dan wel werkt, dan moet je de on-board videokaart uitschakelen in de BIOS. Is jouw bios een 'Award Bios' of een 'Phoenix Bios'? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 16 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Ik kan wel in de bios, maar dan zie ik niks . En ik heb een onboard en een AGP, ik had de pc van binnen een keer schoongemaakt en daarna deed ie niks meer, Reageren
ifc3 Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Ik kan wel in de bios, maar dan zie ik niks .En ik heb een onboard en een AGP, ik had de pc van binnen een keer schoongemaakt en daarna deed ie niks meer, Zoek op je moederbord naar een chip waar opstaat: - AMI (American Megatrends) - Award - Phoenix Of kijk bij het opstart scherm. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 16 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 (bewerkt) Jullie begrijpen het niet he? Ik kan totaal niks zien op mijn beeldscherm! En AMI (American Megatrends) heb ik zeker niet, want dan krijg je zo'n gele ster als je de PC opstart en ik kreeg een bootscreen. En verder nog een chip waar smsc en ook nog een met ics erop. Bewerkt: 16 juni 2007 door stefaneke Reageren
ifc3 Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Jullie begrijpen het niet he? Ik kan totaal niks zien op mijn beeldscherm!En AMI (American Megatrends) heb ik zeker niet, want dan krijg je zo'n gele ster als je de PC opstart en ik kreeg een bootscreen. En verder nog een chip waar smsc en ook nog een met ics erop. American Megatrends geeft een bootscreen, een gele ster of een paar rode driehoekjes bij het opstarten. Reageren
ifc3 Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Dat zeg ik net je zegt dat je een bootscreen krijgt, dus kun je een AMI bios hebben. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.