BaasB Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 (bewerkt) Hey, Ik heb een probleem met filmpjes converteren voor mijn PSP. Al sinds ik een PSP heb probeer ik filmpjes te converteren voor mijn PSP, maar het lukt steeds maar niet. Ik gebruik het programma 'PSP Video 9'. Dit is wat ik doe: Ik start PSP Video 9 op, en ga naar 'Omzetten'. Dan klik ik op 'Nieuwe video converteren'. Ik kies dan het filmpje wat ik geconverteerd wil hebben, en vervolgens gaat hij het filmpje converteren. Als hij op 100% is, staat er: 'Pictogramgram genereren... Even wachten aub' Een paar seconden later komt er te staan: 'Starten 2de bewerking... Even wachten aub'. En vervolgens gebeurd er helemaal niks meer, hoe lang ik ook wacht. Ik krijg geen foutmelding ofzo, maar hij doet gewoon niks meer. Als ik naar 'Kopieer' ga, staat daar wel het filmpje. Maar het filmpje is maar 0 MB en doet het totaal niet, omdat hij die 2de bewerking steeds maar niet ondergaat. Omdat dit allemaal misschien wat vaag klinkt, heb ik een filmpje gemaakt van wat ik precies doe. Ik heb het filmpje geüpload met Putfile, maar ik heb het filmpje ook in de bijlagen van deze post gezet, voor als er problemen zijn met Putfile (dat gebeurd wel eens). Dit is de link naar het Putfile filmpje: Klik. Verder kun je het filmpje dus ook gewoon downloaden in de bijlagen van deze post. Hier wil ik wel even bij zeggen dat het filmpje dat op Putfile staat wat verkleind is, terwijl het filmpje dat in de bijlagen staat gewoon op ware grootte is. Hierdoor is het waarschijnlijk een stuk prettiger om het filmpje te bekijken dat in de bijlagen staat, dan kun je een stuk beter zien wat er allemaal staat. Ik zou het fijn vinden als je, voordat je gaat helpen, eerst even het filmpje bekijkt. Dan kun je misschien beter zien wat ik fout doe en hoe ik het anders zou kunnen doen. Ik zeg dit nog maar even voor de zekerheid: Ik heb PSP Video 9 al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, dus ik denk niet dat het nut heeft om hem nòg een keer opnieuw te installeren. Ik zou het echt hartstikke fijn vinden als jullie een goede oplossing zouden weten, maar als het maar niet blijft lukken met PSP Video 9 zou ik het ook fijn vinden als jullie een ander (het liefst gratis) programma geven waarmee je filmpjes kan converteren voor je PSP. Alvast hartelijk bedankt. EDIT: O ja, misschien ook nog even handig om er bij te zeggen: Als ik een filmpje probeer te converteren met PSP Video 9, is de PSP al via de USB kabel in verbinding met de PC, en de USB modus van de PSP staat dan ook al ingeschakeld. En in PSP Video 9 zie ik dan ook dat het programma in verbinding is met de PSP. Dat is dus denk ik niet het probleem... PSP_Video_9.wmv Bewerkt: 16 juni 2007 door BaasB Reageren
demontventoux Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Is het verplicht om je filmpjes te converteren met dat programma? Want als dat niet zo is raadt ik je aan om een kijkje te nemen op deze site. Hier kan je je filmpjes uploaden en converteren naar veel verschillende bestandtypes. Hopelijk ben je hier iets mee. PS: Dat filmpje dat je gemaakt hebt, met welk programma "film" je dan? Reageren
Tunix Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Is het verplicht om je filmpjes te converteren met dat programma?Want als dat niet zo is raadt ik je aan om een kijkje te nemen op deze site. Hier kan je je filmpjes uploaden en converteren naar veel verschillende bestandtypes. Hopelijk ben je hier iets mee. PS: Dat filmpje dat je gemaakt hebt, met welk programma "film" je dan? Nee dat hoeft niet, maar het is wel één van de beste programma's om te gebruiken. Reageren
BaasB Geplaatst: 18 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2007 Is het verplicht om je filmpjes te converteren met dat programma?Want als dat niet zo is raadt ik je aan om een kijkje te nemen op deze site. Hier kan je je filmpjes uploaden en converteren naar veel verschillende bestandtypes. Hopelijk ben je hier iets mee. PS: Dat filmpje dat je gemaakt hebt, met welk programma "film" je dan? Even als eerst: Dat programma waarmee ik ''film'', heet Camtasia. Je kunt er op deze site een gratis trial van downloaden: Klik. Ik had je dit al gezegd via PB, maar het is misschien handig voor andere mensen als ze het ook weten. Maarja, over het converteren van filmpjes voor de PSP verder: Ik heb nog wat geprobeerd, en ik denk dat het misschien aan het filmpje dat ik probeer te converteren zelf ligt. Met een ander filmpje lukte het namelijk wel (dit filmpje werd dan wel ontzettend lelijk omdat er de hele tijd groene, gele, blauwe, rode en paarse strepen overheen zaten). Maarja, daar ga ik het zometeen even over hebben, nu even over dat filmpje dat ik probeerde te converteren: Het is gewoon een .avi filmpje dat ik gemaakt heb met mijn digitale camera, maar schijnbaar is het een .avi filmpje met een nogal vreemde codec. Zo kan ik de .avi filmpjes die ik gemaakt heb met mijn digitale camera ook openen met ImageReady, terwijl dit normaal gesproken alleen met .mov filmpjes kan. Ik vind dit best wel jammer, want alle filmpjes die mijn digitale camera maakt zijn dat soort .avi filmpjes. En juist de filmpjes die ik met mijn digitale camera maak wil ik graag op mijn PSP zetten. Ik heb even een print screen gemaakt van de informatie over zo'n .avi filmpje dat ik met mijn digitale camera maak: Misschien is dit een heel apart type .avi filmpje ofzo... Maarja, ik zou dit soort filmpjes toch erg graag op mijn PSP willen hebben. Bestaat er dan misschien soms een ander (proffesioneler) programma waarmee je filmpjes goed kunt converteren voor je PSP? Want het kan er dus misschien aan liggen dat PSP Video 9 die .avi filmpjes niet aankan... Een converter op internet heb ik liever niet, want dan duurt het hartstikke lang voordat het filmpje eindelijk geconverteerd is, en je kunt meestal de dingen zoals de kwaliteit en de grootte enzo niet zelf bepalen... Dan nog over een ander filmpje: Ik had nog een filmpje, gemaakt met Fraps, en daarbij lukte het gelukkig wel om hem te converteren. Maar bij dit filmpje kreeg je dus allemaal groene, gele, blauwe, rode en paarse strepen er overheen. Dit is de informatie van dat filmpje: Is hier wat aan te doen? Moet je het bijvoorbeeld eerst converteren met een andere converter als VirtualDub? Sorry voor deze nogal lange vraag, maar ik zou het gewoon erg fijn vinden als ik nou eindelijk eens filmpjes op mijn PSP kon zetten. Ik zou degene die een goed antwoord geeft dan ook heel dankbaar zijn. En dan als laatste: Om er zeker van te zijn dat het niet aan mijn computer en aan mijn PSP ligt, zou ik het erg fijn vinden als iemand anders even zou willen kijken of het hem/haar wel lukt om een filmpje van mijn digitale camera met PSP Video 9 te converteren. Ik heb zo'n filmpje in de bijlagen van deze post gezet. Het filmpje duurt maar 2 seconden, het is ook alleen maar even om te kijken of het iemand anders wel lukt om hem te converteren met PSP Video 9. Ik heb het filmpje wel ingepakt met WinRAR, omdat ik het anders niet kon uploaden met GTAForum (het moet dus wel een erg apart filmpje zijn ). Nogmaals alvast bedankt! Digitale_camera_BaasB.rar Reageren
Kakaroth Geplaatst: 18 juni 2007 Rapport Geplaatst: 18 juni 2007 Weet je wat een handig programma is, en wat je waarschijnlijk (zonder dat je het weet, had ik ook) op je PC hebt staan? Nero Recode! Het ging super simpel bij mij, en je moet even googlen voor een goede guide/tut. Anders kan jehier vast wel een trial downloaden Reageren
The GamerII Geplaatst: 18 juni 2007 Rapport Geplaatst: 18 juni 2007 Xilisoft PSP-Converter is vrijwel de beste en de mooiste kwaliteit. Het trieste ervan is, dat hij niet geheel gratis is. Je kan filmpjes converteren tot 5 minuten. Reageren
Tunix Geplaatst: 18 juni 2007 Rapport Geplaatst: 18 juni 2007 Xilisoft PSP-Converter is vrijwel de beste en de mooiste kwaliteit. Het trieste ervan is, dat hij niet geheel gratis is. Je kan filmpjes converteren tot 5 minuten. Ik denk toch dat Nero beter is, gezien de kwaliteit van de andere programma's die Nero heeft. Reageren
BaasB Geplaatst: 20 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2007 Weet je wat een handig programma is, en wat je waarschijnlijk (zonder dat je het weet, had ik ook) op je PC hebt staan? Nero Recode! Het ging super simpel bij mij, en je moet even googlen voor een goede guide/tut.Anders kan jehier vast wel een trial downloaden Oke, bedankt. Ik heb de full version van Nero Recode Pro even... Ehm... Op de computer gezet. Het ziet er erg goed en proffesioneel uit, en het is niet al te ingewikkeld. Maar wat wel erg jammer is: Filmpjes ermee converteren voor mijn PSP lukt niet... Ik heb op internet gezocht voor een tutorial over hoe filmpjes te converteren voor je PSP, en ik kwam uit op de officiële site van Nero, die moet wel goed zijn dus. Dit is die tutorial: Klik. Oke, vanaf dit punt lukt het me niet: (Plaatje wordt als het goed is vanzelf verkleind door het forum, klik er dan op om hem weer te vergroten) Er staat: 'and select the Nero Digital profile ''Memory Stick Video (PSP® compitable)''. Maar ik kan dat helemaal niet kiezen. Dit is alles wat ik kan kiezen: (Plaatje wordt als het goed is vanzelf verkleind door het forum, klik er dan op om hem weer te vergroten) Ik snap er niks van, ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kan filmpjes alleen maar converteren naar van die vage AVC formaten. En steeds als ik dan een filmpje op een van die AVC formaten converteer, krijg ik al op het moment dat ik hem laat starten met converteren een error... Het ligt niet aan het filmpje zelf, want zelfs als ik nog geen filmpje geopend heb in Nero Recode, kan ik hem alleen op van die AVC gevallen instellen... Is hier een oplossing voor? Moet ik er soms nog codecs (legaal) apart bij downloaden ofzo? Hartelijk dan voor degene die ervoor gaat zorgen dat ik na zo'n 2 maanden tijd eindelijk eens filmpjes op mijn PSP kan zetten. Xilisoft PSP-Converter is vrijwel de beste en de mooiste kwaliteit. Het trieste ervan is, dat hij niet geheel gratis is. Je kan filmpjes converteren tot 5 minuten. Ik heb dit gedownload, en het werkte opzich wel goed. Maar de kwaliteit van de filmpjes waren helaas niet echt mooi. Toch bedankt, ik kan dit programma altijd nog gebruiken als dat Nero Recode niet gaat werken. Reageren
Kakaroth Geplaatst: 21 juni 2007 Rapport Geplaatst: 21 juni 2007 probeer het nog een keer, kijk of je misschien moet updaten ofzo, en anders.... Dan gaan we opzoek naar een andere oplossing Reageren
BaasB Geplaatst: 27 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juni 2007 probeer het nog een keer, kijk of je misschien moet updaten ofzo, en anders.... Dan gaan we opzoek naar een andere oplossing Ik heb het al een paar keer geprobeerd. Verder heb ik de update al uitgevoerd die er bijgeleverd zat: Ik snap het echt niet, moet je soms een compleet pakket downloaden ofzo voordat je filmpjes kan converteren voor je PSP? Want ik kan nu echt alleen maar converteren naar van die AVC formaten. Degene die weet hoe ik dit probleem op kan lossen ben ik echt heel dankbaar. Reageren
Kakaroth Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 (bewerkt) Je hoeft niets te downen, bekijk de bijgevoegde screen even, heb je Recode 2, en/of Nero 6? Edit: Oeps, bijlage vergeten Bewerkt: 28 juni 2007 door Dark_GTA_Mike Reageren
BaasB Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 Je hoeft niets te downen, bekijk de bijgevoegde screen even, heb je Recode 2, en/of Nero 6?Edit: Oeps, bijlage vergeten Ja, was het maar zo makkelijk, maar dat is nou juist het probleem. Wat jij zo simpel op het plaatje doet, kan ik niet kiezen, bekijk mijn plaatje maar eens: (Plaatje wordt als het goed is vanzelf verkleind door het forum, klik er dan op om hem weer te vergroten) Dat is alles wat ik kan kiezen. Ik kan dus alleen kiezen uit: Maximum Definition - AVC Mobile - AVC Portable - AVC Standard - AVC Cinema - AVC HDTV - AVC Verder niks. Dus ik vraag me toch af of je niet toevallig een heel pakket moet downloaden in plaats van alleen Nero Recode te downloaden. Even voor de duidelijkheid, ik heb versie 2 van Nero Recode. Dit is de exacte versie: (Nero Digital) Recode 2.2.6.17c. Ik heb naar mijn weten alleen Nero Recode gedownload, en het zou ook kunnen dat Nero Digital daar bijzat. Maar het complete pakket Nero 6 heb ik niet, zou ik die dan misschien moeten downloaden? Zou jij misschien alsjeblieft even willen kijken welke versie jij zelf van Nero Recode hebt (en dan bedoel ik niet alleen: Nero Recode 2, maar echt de complete versie, dat is bij mij: Nero Recode 2.2.6.17c), en zou je dan ook even kunnen kijken welke software je voor de rest allemaal nog van Nero hebt? Als ik namelijk precies hetzelfde download als wat jij hebt, dan lukt het waarschijnlijk wel. Alvast bedankt voor je hulp. Reageren
Kakaroth Geplaatst: 29 juni 2007 Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 Versie 2.2.6.17 Size: 10,7 MB (11.243.608 bytes) Size on Disk: 10,7 MB (11.247.616 bytes) Voeg me anders even toe op MSN, Check mijn profiel We komen er wel uit Reageren
Kakaroth Geplaatst: 2 juli 2007 Rapport Geplaatst: 2 juli 2007 (bewerkt) Is het (eindelijk) gelukt? PS: Als het goed is opgelost via MSN Edit: niet dus na een uur of 3-4 nog niet gelukt Bewerkt: 2 juli 2007 door Dark_GTA_Mike Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.