Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik vind Tiësto de beste DJ?. En jullie?

Hier was info over hem

is altijd de grote liefde geweest van Tiësto. Op jonge leeftijd en luisterde hij naar shows als de Soul Show en de Ben Liebrand’s Mix Show. Vanaf dat moment was het ook zijn passie om platen te draaien en te mixen.

In de periode 1984 tot 1992 draaide Tijs oude discoplaten op studentenfeesten en tijdens drive-inshows. In die tijd dacht hij nog niet dat hij zijn geld zou kunnen verdienen als DJ. Ook begon hij Hardcore house te draaien. Maar zijn liefde voor muziek ging al uit naar Trance.

Vanaf 1988, toen hij negentien was, stond hij achter de draaitafels in discotheken te Breda (De Spock) en omstreken, drie avonden in de week. Wat later ging hij in een platenzaak werken. Hij probeerde eigen werk te promoten en stuurde veel tapes naar bekendere deejays, clubs en organisaties. Het wilde niet echt lukken.

Begin jaren 90 had Tiësto al de ambitie te gaan produceren. Alleen zag hij in dat hij dit niet kon. Hij kocht enkele samplers en computerprogramma’s, en ging vervolgens hard aan de slag. Maar dat lukte niet helemaal. Toen besloot hij samen te gaan werken met verscheidene DJ's. In 1995 verscheen Tiësto's eerste mix-cd Forbidden Paradise 3. Zijn bekendheid groeide daarop in de dancescene.

Eind 1997 richtte Tiësto samen met Arny Bink zijn eigen Black Hole Recordings label op, waar o.a. zijn populaire en wereldwijd bekende Magik., Space Age, In Search of Sunrise en Nyana mix-compilatie series op werden uitgebracht. Black Hole was tevens verantwoordelijk voor de uitgave van series van DJ’s als Ferry Corsten, Cosmic Gate, Johan Gielen en Armin van Buuren. Een van de grote successeries was In Trance We Trust.

De eerste mix-cd van DJ Tiësto, Magik, Vol. 1: First Flight, kwam uit in 1997. Dit label groeide snel uit z’n voegen, wat reden was voor Tiësto om een sub-label in het leven te roepen genaamd Magik Muzik. Dit is in feite zijn eigen project geworden, met klassiekers als Flight 643, het album In My Memory en nummers van Umek, Mark Norman en Mojado.

De volgende jaren werd Tiësto steeds bekender. Zijn optreden tijdens Innercity, 20 februari 1999, wordt algemeen gezien als dé doorbraak voor het grote publiek. In de Verenigde Staten debuteerde hij met het album Summerbreeze, waarvan de remix van Delirium’s Silence een wereldwijd succes zou betekenen.

Op 27 februari 2002 kreeg hij tijdens het Nederlands Muziekfeest te Amsterdam de Zilveren Harp uitgereikt. Op 3 juli 2002 werd Tiësto in Londen door DanceStar uitgeroepen tot beste club-dj ter wereld.

In 2002 wist Tiësto bij de verkiezingen van 's werelds beste 100 DJ's, volgens het toonaangevende Britse blad DJ Magazine, de eerste plaats over te nemen van de Brit John Digweed. Het jaar daarop verdedigde hij deze positie met succes.

Zaterdag 11 januari 2003 kreeg Tiësto tijdens het Noorderslag Festival in Groningen de jaarlijkse Popprijs uitgereikt. Ook kreeg hij in april een TMF Award in de categorie Beste Nationale Dance-act en Beste Nationale DJ. Op 20 september van dat jaar vond op de Grote Markt te Breda de officiële wereldpremière plaats van de DVD Tiësto In Concert.

2004 zou Tiësto vele hoogtepunten bezorgen. Zo had hij als internationaal DJ de primeur om voor een vol Gelredome in Arnhem twee solo-concerten te geven. Later volgde ook een concert voor meer dan 20 000 mensen in de Ethias Arena in Hasselt. Op 20 mei 2004 werd Tiësto benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau. Dezelfde dag kwam zijn album Just Be uit. Op 13 augustus 2004 was hij in Athene de eerste DJ die de Olympische Spelen muzikaal mocht openen. In oktober van datzelfde jaar brengt hij het album Parade of The Athletes uit, waarop de muziek van de openingsceremonie te horen is. Op 28 oktober 2004 werd hij voor de derde achtereenvolgende keer uitgroepen tot 's werelds beste DJ. In 2005 zou deze plaats worden afgestaan aan de Duitse DJ Paul Van Dyk. Op 1 april 2005 won Tiësto 3 TMF Awards: Radio 538 Best Single Award, zoals gewoonlijk een award voor Best Dance en de Lifetime Achievement Award. Op 1 oktober 2005 won Tiësto zijn 4e TMF Award: Beste DJ Internationaal in België.

Op 10 juni 2006 gaf Tiësto een gratis openluchtconcert op een ponton op de Maas in Rotterdam. Het concert werd gehouden in het kader van de Volvo Ocean Race, waarvan Rotterdam op dat moment etappeplaats was. Op 21 september 2006 werd bekend gemaakt dat Tiësto werd opgenomen in een ziekenhuis vanwege een ontsteking in zijn hartzakje (pericarditis). Hij lag sinds 19 september 2006 in het ziekenhuis. Op 21 september werd hij weer ontslagen uit het ziekenhuis. Op 13 oktober 2006 won Tiësto de TMF Award voor Beste DJ in Nederland en gaf hij tijdens de uitreikingsshow een verrassingsoptreden met de Blue Man Group. 1 dag later, op 14 oktober 2006 won hij de Totally TMF Award for Outstanding Achievement in Music, in België dit keer. Op 22 oktober 2006 trad Tiësto na lange tijd weer op in een Nederlandse club (Paradiso) op het Amsterdam Dance Event. Op 25 oktober 2006 maakte DJ Magazine de uitslag van de 2006 DJ Poll bekend, waarin Tiësto op een 3e plaats eindigde. Dit ondanks Tiesto had opgeroepen om op jonger aanstormend talent te stemmen.

Vanaf 6 april 2007 zal Tijs elke vrijdagavond van 22:00 tot 24:00 uur het programma Club Life (aanvankelijk Club Nouveau) op Radio 538 presenteren. Ook krijgt hij een item in het wekelijkse danceprogramma Dance Department van de zender.

Op 19 mei 2007 gaf Tiësto het kick-off concert van zijn nieuwe wereldtournee Elements Of Life in de Ethias Arena in Hasselt voor meer dan 20000 mensen. In 2004 trad hij ook al op in de Ethias Arena. Op 2 juni 2007 zal Thijs wederom een concert verzorgen in het Gelredome. Aanvankelijk was de bedoeling dat ook op donderdag 31 mei en vrijdag 1 juni een show zou plaatsvinden, maar deze werden in april alsnog afgezegd.

Het vermogen van Tësto wordt volgens het blad Quote geschat op 18 miljoen euro. Hij is daarmee één van de rijkste Nederlanders onder de 40 jaar.

Bron: Wikipedia

Geplaatst:

jahzkr , en vooral toen hij het WK mocht openen ( het was het WK toch )

ik vind hem wel de beste DJ als je het mij vraagt :D

Geplaatst:
Ik vind hem ook een zeer goede DJ, maar hij is zeker niet de beste... maar hij komt in de buurt!

wie vind jij de beste dan ^_^ ?

zelf vond ik het helemaal te gel namelijk toen een Nederlandse DJ het WK mocht openen :D

Geplaatst:

Ik vind hem niks, maar wel leuk dat ie uit Nederland komt, en vooral dat ie uit Breda komt, hij woonde namelijk een paar straten achter mij, en een vriend van mij woonde 1 huis verder van DJ Tiësto :Y

Geplaatst:

@Topicstarter: Waar doel je op? Beste DJ of beste producer? Er zit namelijk een groot verschil tussen deze twee dingen. Als je zijn nummers het beste vindt, vind je hem de beste producer. Vind je dat hij het beste kan draaien, dan vind je hem de beste DJ ;)

Geplaatst:
Nee, dat laaste lied van hem dan..... Hij leek wel een nicht...

Dat is wel zo, zijn laatste nummer was wat minder

@Topicstarter: Waar doel je op? Beste DJ of beste producer? Er zit namelijk een groot verschil tussen deze twee dingen. Als je zijn nummers het beste vindt, vind je hem de beste producer. Vind je dat hij het beste kan draaien, dan vind je hem de beste DJ ;)

In dat geval gaat het over beste producer ;)

Geplaatst:

Ik vind dat geen echte goede dj,met z'n dom liedjes al 'dance 4 life','pirates of the caribeans song enz.

Hij is geen echte dj hoor,want ik voel geen beat en bass in.

Dus hij is een Trance dj,geen techno,dance,jumpstyle en hardcore voor de mensen die dat denken!

Ik vind hem een dikke sul die denkt dat hij (goede)muziek maakt!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...