gammie_ Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Beste leden, Tijdje trug had ik een topic geopend in Software, omdat me pc raar deed door een virus. Nu is hij weer opnieuw geinstalleerd de resolutie van het beeldscherm blijft nu ook eindelijk goed. Maar nu heb ik nog 1 probleem me geluid doet het niet als ik onder Start>Uitvoeren>dxdiag doe dan geeft hij aan dat er geen geluidskaart op deze pc is, terwijl onder computer>Systeeminformatie>Hardware wel mijn geluidskaart staat aangegeven: Creative SB Live! Ik heb de installatie cd-rom al geinstalleerd maar dat heeft geen effect en drivers downloaden ervoor werkt niet omdat de pc mij beweerd dat er geen geluidskaart is. Hoe los ik dit probleem op? Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Kijk eerst eens hier: Start --> configuratiescherm --> geluiden en... zie je daar de schuif balkjes niet op dempen staan? Als dit niet werkt doe dan dit: Open je systeem kast, haal je geluidskaart er uit, start je pc weer opnieuw op schakel hem weer uit, geluidskaart er in, en opnieuw opstarten. Zodra hij iets aan geeft is ie opgelost, Anders moet je naar nieuwe hardware zoeken. Reageren
gammie_ Geplaatst: 16 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Helaas alle schuifbalkjes van het geluid staan gewoon omhoog. Ik heb net de geluidskaart eruit gehaald pc aangezet toen weer uitgezet geluidskaart weer opnieuw in gezet, maar heeft geen enkel effect... Iemand nog een idee? Me vader vreest dat de geluidskaart stuk is? Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Heb je misschien een andere geluidskaart die in je computer past? Reageren
gammie_ Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 Heb je misschien een andere geluidskaart die in je computer past? Nee helaas niet... We hebben een oude IBM pc maar daar zit een standaard geluidskaart in. Heb jij verder nog een idee? Ik denk dat ik hem beter naar de omputerzaak kan brengen... Moet ik dan eigenlijk de hele pc wegbrengen of alleen de geluidskaart? Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 juni 2007 Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 Heb je misschien een andere geluidskaart die in je computer past? Nee helaas niet... We hebben een oude IBM pc maar daar zit een standaard geluidskaart in. Heb jij verder nog een idee? Ik denk dat ik hem beter naar de omputerzaak kan brengen... Moet ik dan eigenlijk de hele pc wegbrengen of alleen de geluidskaart? Werkt het geluid wel in (x)ubuntu? Reageren
gammie_ Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 Heb je misschien een andere geluidskaart die in je computer past? Nee helaas niet... We hebben een oude IBM pc maar daar zit een standaard geluidskaart in. Heb jij verder nog een idee? Ik denk dat ik hem beter naar de omputerzaak kan brengen... Moet ik dan eigenlijk de hele pc wegbrengen of alleen de geluidskaart? Werkt het geluid wel in (x)ubuntu? Wat is (x)ubuntu? Ik heb helemaal geen enkel geluid alleen soms een soort piepeje uit de pc kast zelf... Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 juni 2007 Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 Heb je misschien een andere geluidskaart die in je computer past? Nee helaas niet... We hebben een oude IBM pc maar daar zit een standaard geluidskaart in. Heb jij verder nog een idee? Ik denk dat ik hem beter naar de omputerzaak kan brengen... Moet ik dan eigenlijk de hele pc wegbrengen of alleen de geluidskaart? Werkt het geluid wel in (x)ubuntu? Wat is (x)ubuntu? Ik heb helemaal geen enkel geluid alleen soms een soort piepeje uit de pc kast zelf... Xubuntu Ubuntu Reageren
gta_rulez Geplaatst: 17 juni 2007 Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 (bewerkt) Ubuntu en Xubuntu zijn versies van Linux, een opensource besturingssysteem dat je gratis kunt downloaden van het internet. Je zou eventueel ook knoppix kunnen proberen. Als het in die programma's wel werkt dan ligt het aan windows en zo niet dan is de geluidskaart kapot. Sh*t net te laat Bewerkt: 17 juni 2007 door gta_rulez Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 18 juni 2007 Rapport Geplaatst: 18 juni 2007 Heb je misschien een andere geluidskaart die in je computer past? Nee helaas niet... We hebben een oude IBM pc maar daar zit een standaard geluidskaart in. Heb jij verder nog een idee? Ik denk dat ik hem beter naar de omputerzaak kan brengen... Moet ik dan eigenlijk de hele pc wegbrengen of alleen de geluidskaart? Het beste is helemaal je computer naar de winkel te brengen, zodat ze weten welke geluidskaart je hebt, en ze er een nieuwe of de zelfde er in kunnen plaatsen, her installeren of andere software is denk ik niet nodig, de mensen in de winkel zullen het wel weten. Reageren
gammie_ Geplaatst: 18 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2007 En dat heb ik vanochtend gedaan. Ze hebben er een nieuwe geluidskaart in gezet met bijgeleverde software er voor! De computer ziet nu de geluidskaart en de volume regelaar is trug dus eigenlijk werkt hij goed... Maar dan komt er geen geluid uit mijn boxen terwijl hij cd´s wel afspeeld (muziek) Ik heb het stekkertje van de geluidsboxen al in verschillende openingen gedaan maar bij geen één komt geluid uit alleen bij microfoon tekentje maar dan is het geluid heel slecht en bijna niet verstaan baar... Hoe kan dit? Ik heb alle drivers van de nieuwe geluidskaart geupdate ect.. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 18 juni 2007 Rapport Geplaatst: 18 juni 2007 En dat heb ik vanochtend gedaan. Ze hebben er een nieuwe geluidskaart in gezet met bijgeleverde software er voor! De computer ziet nu de geluidskaart en de volume regelaar is trug dus eigenlijk werkt hij goed... Maar dan komt er geen geluid uit mijn boxen terwijl hij cd´s wel afspeeld (muziek) Ik heb het stekkertje van de geluidsboxen al in verschillende openingen gedaan maar bij geen één komt geluid uit alleen bij microfoon tekentje maar dan is het geluid heel slecht en bijna niet verstaan baar... Hoe kan dit? Ik heb alle drivers van de nieuwe geluidskaart geupdate ect.. Dan zijn je boxen kapot denk ik, heb je al een ander setje er op aangesloten? Reageren
ifc3 Geplaatst: 19 juni 2007 Rapport Geplaatst: 19 juni 2007 En dat heb ik vanochtend gedaan. Ze hebben er een nieuwe geluidskaart in gezet met bijgeleverde software er voor! De computer ziet nu de geluidskaart en de volume regelaar is trug dus eigenlijk werkt hij goed... Maar dan komt er geen geluid uit mijn boxen terwijl hij cd´s wel afspeeld (muziek) Ik heb het stekkertje van de geluidsboxen al in verschillende openingen gedaan maar bij geen één komt geluid uit alleen bij microfoon tekentje maar dan is het geluid heel slecht en bijna niet verstaan baar... Hoe kan dit? Ik heb alle drivers van de nieuwe geluidskaart geupdate ect.. Mischien dat bepaalde dingen uitstaan in de geluidsregelaar? Reageren
gammie_ Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juni 2007 Nee boxen mankeerde niks aan en van het geluid stonde de schuifjes allemaal omhoog, dus heb de pc maar weer opnieuw naar de computer zaak gebracht... Wat bleek nou? Ik had 2 drivers gedownload voor me geluidskaart maar de pc was er mee in de knoop geraakt met die 2 verschillende drivers waardoor het geluid dus niet meer deed! Gelukkig is nu alles goed! Op één ding na... Mijn toetsenbord doet de laatste tijd vreemd, ik heb steeds dat alle tekentjes door mekaar staant dus de ? op de plaats van =. Ik moet dus iedere keer een paar x op ctrl drukken om ze een paar minuten weer goed te kijgen terwijl ik gewoon toetsenbord op NL heb staan... Hoe is dit te verhelpen? Reageren
ifc3 Geplaatst: 21 juni 2007 Rapport Geplaatst: 21 juni 2007 Nee boxen mankeerde niks aan en van het geluid stonde de schuifjes allemaal omhoog, dus heb de pc maar weer opnieuw naar de computer zaak gebracht... Wat bleek nou? Ik had 2 drivers gedownload voor me geluidskaart maar de pc was er mee in de knoop geraakt met die 2 verschillende drivers waardoor het geluid dus niet meer deed! Gelukkig is nu alles goed! Op één ding na... Mijn toetsenbord doet de laatste tijd vreemd, ik heb steeds dat alle tekentjes door mekaar staant dus de ? op de plaats van =. Ik moet dus iedere keer een paar x op ctrl drukken om ze een paar minuten weer goed te kijgen terwijl ik gewoon toetsenbord op NL heb staan... Hoe is dit te verhelpen? Je moet het toetsenbord zetten op EN of V.S. Internationaal of U.S. English of U.S. International, hoe ze die indeling ook maar noemen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.