Jump to content

[voorstel] nieuwe wet voor games: 5kansen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi, ik heb dit idee al heel lang in mijn hoofd maar nu wil ik die idee toch kwijtraken aan jullie

ik vind dat er teveel gamers beëinvloedt wordt door de games

dus dacht ik aan zo'n papier aan alle gamers + de politie moeten ook op hun PC hebben om te controleren of de gamers goed doet om hun papier te houden zo niet dan kleine boetetje van zowat 50eur of dergelijk

[welke spel is de oorzaak] - [wat heeft de gamer gedaan/misbruikt/misdaad/...? en hoe erg is de schade] - [datum] - [boete prijs + eventueel de schade prijs]

en als de crimineel 5x misdaad hebt en dan mag die GEEN games meer kopen in de winkel

hoe werkt het?

ELKE winkel moeten vragen naar zo'n papier om te zien of die crimineel is of niet als die 5x misdaad hebt opgelopen en dan ja verbieden om te verkopen tegen bepaalde datum vb 30dagen verbod te kopen

en ja ik denk ook aan ander ding, vriend koopt het voor de crimineel, dan kan de crimineel spelen, ja maar als de politie ziet meer dan 5x gedaan, hopsakee arrestatie en naar (jeugd)gevangenis voor bepaalde dagen

ik denk echt dat dit systeem echt goed zal werken tegen de criminelen die door de games worden beëinvloedt

wat is jullie mening hierover over mijn idee? (mijn excuses voor de slechte ABN (omdat ABN nooit echt van belang is voor me, als jullie het maar kunnen verstaan is het al goed)

heb jij vragen? stel maar

gtaforum.nl, gtaforums.nl, forum.gunk.be, mhagtaforum.com
Bewerkt: door SWYV
Hoi, ik heb dit idee al heel lang in mijn hoofd maar nu wil ik die idee toch kwijtraken aan jullie

ik vind dat er teveel gamers beëinvloedt wordt door de games

dus dacht ik aan zo'n papier aan alle gamers + de politie moeten ook op hun PC hebben om te controleren of de gamers goed doet om hun papier te houden zo niet dan kleine boetetje van zowat 50eur of dergelijk

[welke spel is de oorzaak] - [wat heeft de gamer gedaan/misbruikt/misdaad/...? en hoe erg is de schade] - [datum] - [boete prijs + eventueel de schade prijs]

en als de crimineel 5x misdaad hebt en dan mag die GEEN games meer kopen in de winkel

hoe werkt het?

ELKE winkel moeten vragen naar zo'n papier om te zien of die crimineel is of niet als die 5x misdaad hebt opgelopen en dan ja verbieden om te verkopen tegen bepaalde datum vb 30dagen verbod te kopen

en ja ik denk ook aan ander ding, vriend koopt het voor de crimineel, dan kan de crimineel spelen, ja maar als de politie ziet meer dan 5x gedaan, hopsakee arrestatie en naar (jeugd)gevangenis voor bepaalde dagen

ik denk echt dat dit systeem echt goed zal werken tegen de criminelen die door de games worden beëinvloedt

wat is jullie mening hierover over mijn idee? (mijn excuses voor de slechte ABN (omdat ABN nooit echt van belang is voor me, als jullie het maar kunnen verstaan is het al goed)

heb jij vragen? stel maar

gtaforum.nl, gtaforums.nl, forum.gunk.be, mhagtaforum.com

Ten eerste: waarom heeft ABN geen belang voor jou?

Ten Tweede: Het systeem lijkt me feitelijk gezien haalbaar.

In de praktijk zal dit toch wel een paar tikkeltjes moeilijker zijn aangezien er behoorlijk veel aandacht van de politie ervoor is vereist, die misschien toch wel wat belangrijkers te doen hebben dan een paar gamers in de gaten houden....

en als een gamer door een game aan het moorden slaat?

Het papiertje (Zoals jij dit aan ons voorlegt) heeft dan gefaald aangezien het papiertje (zoals ik het opmaak uit de tekst) alleen maar in de gaten houdt wat de gamer gedaan heeft..

Maar als deze gamer dan niks heeft gedaan maar vervolgens mensen heen gaat?? :?

Je kan hem dan wel in de gevangenis gooien maar waarvoor heeft het papiertje dan gezorgt?

Helemaal nergens voor.... dus in principe: Hoop verspilde tijd :clown:

Mocht er iets van bovenstaande niet duidelijk zijn? Dan hoor ik het via -->PB<--

Bewerkt: door Verrity
Geplaatst:

met papier bedoel ik meer net als identiteitskaart in de winkels aan de kassier te tonen of jij geen 5x overtredingen hebt gedaan, das wat ik vooral op bedoelde

waarom neem ik nu in voorbeeld identiteitskaart, omdat die identitskaart moet jij overal meenemen, zo niet dan heb jij last met de politie he, dus met dit "papier" hetzelfde regels

- ten eerst, ik ben een Colombiaanse bloed, ben geboren in de Griekenland en nu woon ik al een paar jaren in belgie

- ten tweede, idd praktijk zal wel moeilijker worden maar is wel strenge systeem, want ik vind dat er teveel gamers beëinvloedt worden door de gamers, vb een kindje slaat zijn moeder dood omdat hij geen internet mag gebruiken, en ander slaat hun ouders zich rot enz... omdat die geen games mag spelen

dus vind ik dit systeem nu echt nodig om ertegen te gaan, maar eerst jullie mening horen :)

Geplaatst:

Vindt het erg onnodigv met een hoop gedoe eromheen en toch wel nutteloos. En verder kan zowat iedereen ook games downloaden dus dat is geen probleem of een kennis koopt een game voor je.

Geplaatst:

Dat je Columbiaans bent intereseert me geen zak..

Jij hebt gewoon je taal te spreken in dit geval dus Vlaams! ;)

Je hebt me zojuist uitgelegt dat het papiertje bij je moet hebben zodat de verkoper kan controleren of je geen misdaden hebt begaan.

Maar misschien heb jij het niet goed gelezen: Als je nog nooit iets op dat papier hebt gehad.

En je begint al de eerste keer met moorden...

Dan heeft het papier toch gefaald?

Wat is er dan het hele nut van?

Mensen die een misdaad begaan krijgen een strafblad. En daar staat dus ook gewoon op wat je allemaal gedaan hebt! ;)

Geplaatst:
Vindt het erg onnodigv met een hoop gedoe eromheen en toch wel nutteloos. En verder kan zowat iedereen ook games downloaden dus dat is geen probleem of een kennis koopt een game voor je.

lees even dit deel en ja ik denk ook aan ander ding, vriend koopt het voor de crimineel, dan kan de crimineel spelen, ja maar als de politie ziet meer dan 5x gedaan, hopsakee arrestatie en naar (jeugd)gevangenis voor bepaalde dagen

Dat je Columbiaans bent intereseert me geen zak..

Jij hebt gewoon je taal te spreken in dit geval dus Vlaams! ;)

Je hebt me zojuist uitgelegt dat het papiertje bij je moet hebben zodat de verkoper kan controleren of je geen misdaden hebt begaan.

Maar misschien heb jij het niet goed gelezen: Als je nog nooit iets op dat papier hebt gehad.

En je begint al de eerste keer met moorden...

Dan heeft het papier toch gefaald?

Wat is er dan het hele nut van?

Mensen die een misdaad begaan krijgen een strafblad. En daar staat dus ook gewoon op wat je allemaal gedaan hebt! ;)

nog nooit misdaad en dan eerste misdaad en al op moord dan is de moordrecht dus meteen naar gevangenis ofzo lijkt me geschikt, hetzelfde als regels als in real life, als jij moord heb gedaan en dan mag jij verwacht dat jij naar gevangenis + een regel bijgevuld op misdaadpapier

Geplaatst:

ik weet het niet , ik vind het wel een beetje ingewikkeld :puh:

en SWYV heeft gelijk met deze zin:

ik denk ook aan ander ding, vriend koopt het voor de crimineel, dan kan de crimineel spelen, ja maar als de politie ziet meer dan 5x gedaan, hopsakee arrestatie en naar (jeugd)gevangenis voor bepaalde dagen

Geplaatst:

Leuk bedacht, maar de kans van slagen is 0%. Ten eerste is het nooit te bewijzen dat een moord of misdrijf gepleegd is door het spelen van een game, het kan net zo goed een gewelddadige film zijn geweest. Bij een misdrijf word er altijd gezocht naar een motief, mensen willen graag een reden weten. Uiteraard kan een geweldadig spel motief voor een midrijf zijn, maar de kans dat je dit kan bewijzen is er niet. Op deze manier moet je voor alles een papiertje gaan invoeren, het probleem ligt lang niet alleen bij de games.

Ten tweede zijn er zat manieren om aan games te komen, zelfs met zo'n papiertje. Neem als voorbeeld het alcoholbeleid in Nederland, kinderen van 16 jaar en jonger mogen geen alcohol kopen. Desondanks zijn er zat die het wel doen, zo gaat het precies hetzelfde met dit systeem. Iemand met een papiertje met 5 'stempels' kan geen games meer kopen, maar dat wilt niet zeggen dat hij geen games meer in bezit kan krijgen. Als iemand met een papiertje waar geen stempels op staan een game koopt voor een ander die ze niet meer mag kopen, is het probleem nog steeds niet opgelost.

Tot slot zijn er 'ratings' aan games gegeven, deze worden ook nog lang niet altijd opgevolgd. Simpelweg omdat het een advies en geen gebod is, maar dan nog. GTA is voor 18 jaar en ouder, je gaat mij niet wijs maken dat jullie geen GTA hebben. Sterker nog, de kans dat je hem zelf gekocht hebt is zelfs vrij groot. Dat betekend dus dat de eigenaren of verkopers van gamewinkels dat soort adviezen aan hun laars lappen, waarom zouden ze met het befaamde papiertje niet hetzelfde doen? Zolang hun winst mislopen door iemand die geen game meer mag kopen, doen ze net of ze het papiertje eventjes vergeten zijn. Niemand die kan achterhalen dat hun het spel aan hem verkocht hebben, tenzij je een hele database met persoonsgegevens wilt opzetten. De kans dat zoiets ooit word ingevoerd is ook nihiel, dat is in strijd met de privacy van de burger.

Verder wil ik je toch verzoeken om dit soort dingen in ABN te typen, ten eerste is het een stuk duidelijker. Daar naast leest het makkelijker, waardoor meer leden de tijd nemen om je stuk door te lezen. Tot slot zorgt het ervoor dat je iets serieuzer gebnomen word, wat als gevolg heeft dat je meer reacties ontvangt. Het is niet verplicht, maar de voordelen zijn een stuk groter dan de nadelen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

eej ga weg man hoe kom je op zulke ideeen. is niet echt nodig denk ik.

>>> Door Jowx: Beargumenteer je mening, of post niet. <<<

Geplaatst:

Ik wil niet veel zeggen, Na 5 keer geen games meer koopbaar. Want dan vragen ze het aan vrienden. Of gaan ze het Downloaden. Dus ik denk dat het Niet Haalbaar is! :7 Verder vind ik het ook niet leuk dat iedereen telkens de games van de criminaliteit de schuld geeft. Wie weet een paar procent. Maar echt niet de volle honderd procent van de criminaliteit.

Dus stop er allemaal mee met De Gamers de schuld ervan te geven.

Geplaatst:

Leuk idee, maar onhaalbaar. Het is net zoals sigaretten in België. Ze mogen ze niet verkopen onder de 16 jaar, toch zit ero op mijn school zat mensen met sigaretten in hun boekentas, en ze zijn 14. Dus, bij games ook als ze ze niet kopen, dan doen ze het op een andere manier. (warez download[/font]), en als ze echt verslaafd zjn dan overvallen ze die winkel straks nog.(alhoewel dat niet zo'n groote kans is denkik)-

Geplaatst:

Rivel, akkoord, maar omdat de winkeliers alleen geld willen verkopen ze sigaretten aan alle leeftijden

en daarom vind ik dat de winkeliers eens mogen onderzocht worden door de polities of de winkeliers wel goed zijn werk gedaan heeft

nu is het al slordige aarde, ze denken alleen aan geld (vb Chinezen vinden businnes veel belangrijker dan milieu)

waar gaat dit wereld toe? ik word wel ziek van de gamers die tegen zijn, jullie denken dat het onhaalbaar zal zijn, omdat de politiek te lui zijn om hieraan te werken

warez download? wel welke internet provider heeft die warez site? stop en verbreek de contract hiervan van de warez site houder en voila

Rivel, akkoord, maar omdat de winkeliers alleen geld willen verkopen ze sigaretten aan alle leeftijden

en daarom vind ik dat de winkeliers eens mogen onderzocht worden door de polities of de winkeliers wel goed zijn werk gedaan heeft

nu is het al slordige aarde, ze denken alleen aan geld (vb Chinezen vinden businnes veel belangrijker dan milieu)

waar gaat dit wereld toe? ik word wel ziek van de gamers die tegen zijn, jullie denken dat het onhaalbaar zal zijn, omdat de politiek te lui zijn om hieraan te werken

warez download? wel welke internet provider heeft die warez site? stop en verbreek de contract hiervan van de warez site houder en voila

Dus jij zegt dat alle warez downloads weg moeten. Dan ben je dagen, en dagen , dagen en dagen bezig. En er komt altijd weer eenn nieuwe bij, met links om het te downloaden via een torrent. Anders lenen ze het van een vriend en pakken dan een no-cd-crak. BTW, schrijf je brief(wel mooi getipt en alinea's) naar een minister ofzo?

EDIT: En he tprobleem is ook dat ze nooit de persoon achter zo'n torrent site weten.

Bewerkt: door Rivel
Geplaatst:

Dan worden er vast wel nieuwe bij gemaakt hoor. Ik kan heel wat sites. Denk je dat ze alles gaan vewijderen..

Geplaatst:
BTW, schrijf je brief(wel mooi getipt en alinea's) naar een minister ofzo?

nee dat ga ik niet doen, tis ook een voorstel dus zie ik dat veel gamers ertegen zijn dus roep ik ene moderator om dit "nutteloze" topic te laten sluiten

>>> Door NandroDavids: Op verzoek gesloten... :)<<<

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...