Jump to content

Wapen mods

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben nu al uren aan het zoeken hoe je wapens in gta sa installeerd maar ik kan het maar niet vinden :N Ik probeer namelijk een stratocaster(gitaar) te instaleren. Het enige dat ik weet is dat hij de chromegun moet vervangen. O,ja het is een .rar bestand.

Mvg,

phantom

Geplaatst:
Voertuigen:

Voertuigen installeren kan je op twee manieren; met SAMI dat staat voor 'San Andreas Mod Installer' of met de 'IMG Tool'. Persoonlijk raad ik je SAMI aan aangezien dit werkt als een automatische installer. De IMG Tool daarin tegen is een wereld van verschil. Het is vrijwel steeds toevoegen en het verwijderen van bestanden. Het is overigens wel zo dat je bij SAMI het meeste kans hebt op een fout.

Om je allemaal te vergemakkelijken zijn er verscheidene tutorials te vinden waarin wordt uitgelegd hoe je met beide programma's een voertuig installeert.

• 1]
Tutorial IMG Tool
2] Tutorial IMG Tool
3] Tutorial SAMI
Download IMG Tool!
Download SAMI

Ik hoop dat het je lukt aan de hand van de bovenstaande tutorials. Maak wel even een kopie van je bestanden! Mocht het fout gaan dan heb je de originele bestanden altijd achter de hand.

Let op: Zorg ervoor dat je V1 hebt, anders zal deze en overigens geen enkele andere mod het doen. Download en installeer daarom voor de zekerheid deze patch.

Savegames:

Gedownloade savegames installeer je door de savegames met de '.b' extensie naar de 'GTA San Andreas User Files' te kopieëren. Deze 'GTA San Andreas User Files' vind je in de map Mijn Documenten'.

MTA:

Je hebt ten eerste een originele versie van San Andreas nodig, maar die heb je al. Ten tweede heb je natuurlijk MTA op zich nodig, die kan je hier downloaden.

Overigens bestaat GTA: San Andreas uit twee versies. Een V1 en een V2. Wat precies het verschil is, dat is wat lastig uit te leggen. Maar het komt erop neer dat met V2 minder goed te modden valt dan met V1. Als je dus MTA wilt doen moet je V1 hebben. In het beginscherm van San Andreas kun je zien welke versie je hebt. Staat er niets, dan heb je V1. Jij hebt V2 overigens. Als je GTA laatst gekocht hebt, dan heb je V2.

Als je V2 hebt, dan moet je downgraden. Ik ga nu even uitleggen hoe dat moet. Download en installeer eerst even deze patch. Download nu de 'main.scm' en 'script.img' van V1. Deze kun je hier downloaden. Pak het bestand uit en er zullen twee bestanden uitkomen, namelijk de bestanden 'main.scm' en 'script.img'. Die twee bestanden moet je kopieëren naar de volgende map: 'Deze computer/*/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.' Maak wel een back-up van de bestanden die er zal staan. Deze bestanden die je nu download zullen de al bestaande bestanden vervangen. Om dat te voorkomen maak je een back-up. Een back-up is dus eigenlijk een kopie van een bestand. Zet deze overigens in een map waar je hem wel weer terug vindt, bij voorkeur in een speciale nieuwe map.

Voor de overige mods kun je het beste even de readme doorlezen. We kunnen je wel alles vertellen natuurlijk, maar dat is dubbel, aangezien alles meestal ook in de readme staat.

Hier is uitgelegt door -Matthijs- hoe je voertuigen moet instaleren, maar wapens installeer je precies op dezelfde manier. Succes!

Geplaatst:

Ik heb hem nu vervangen maar als er nu een shotgun in beeld komt loopt hij vast:(

Geplaatst:
Ik heb hem nu vervangen maar als er nu een shotgun in beeld komt loopt hij vast:(

Dan heb je waarschijnlijk toch iets niet goed gedaan. Heb je het '.dff' bestand wel goed geïnstalleerd? Dit bestand is het model geloof ik, als die niet goed geïnstalleerd word kan het misschien zijn dat hij vastloopt. Bekijk tevens even de readme, meestal moet je nog meer installeren voor een wapen, naast een '.DFF' en '.TXD' bestand. Geef anders de link even naar het wapen, dan kijk ik of hij het bij mij doet.

Geplaatst: (bewerkt)

klik De gitaar onder de basketbalmod,de tweede dus.

Edit:Ik moest het bestand nog uitpakken,dat was ik vergeten :schater:

Bewerkt: door phantom
Geplaatst: (bewerkt)
klik De gitaar onder de basketbalmod,de tweede dus.

Ik heb hem even gedownload. Het is alleen kwestie van de bestanden vervangen, ik denk dat je dat wel goed doet. Ik heb misschien nog wel een tip voor je. Open de 'GTA3.img' even met je IMG Tool, en ga naar 'commands > rebuild archive'. Dit moet altijd als je iets vervangen hebt. Misschien ben je het vergeten, in dat geval raad ik je het aan even te doen. Heeft dit verder ook geen effect, dan kun je er voorzichtig vanuit gaan dat het gewoon aan de mod ligt. Ik raad je aan hem dan gewoon weer te verwijderen en een ander leuk wapen te zoeken.

@Hierboven: Ah, oké, dan is dat ook weer opgelost. :Y

Bewerkt: door -Matthijs-
Geplaatst:
Waar kan ik IMG Tool downloaden? De link in die post is kapot :(

Die link in die handleiding is sowieso een verouderde versie, je kan hier versie 2.0 downloaden. Dat is de nieuwste versie op dit moment.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...