Jump to content

VC: Probleem met te hoge framerate / snelheid

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb sinds kort weer eens VC geinstalleerd op mijn nieuwe PC. Installatie verliep goed, geen fouten of iets dergelijks, opstarten gaat ook goed, maar zodra ik het introfilmpje zie, gebeurt er iets raars.

Het spel loopt op 2-3x de normale snelheid: het introfilmpje is al voorbij voordat de eerste zin volledig is uitgesproken. Zodra je echt ingame zit, hetzelfde probleem: De witte auto waar Tommy en de advocaat (weet zn naam zosnel niet meer) inzitten komt razendsnel aangereden. Ook als ik met Tommy probeer rond te lopen, loopt deze veel te snel. Mijn FPS is wel goed (geen framedrops / haperingen), maar het probleem is dus dat op de een of andere manier het spel te snel draait.

Ik heb het VC General forum bekeken, maar geen soortgelijk topic gevonden over dit probleem. Ik heb geprobeerd de frame-limiter / resolutie te veranderen, geen succes. Ook een lange Google zoektocht kwam op niets uit.

De specificaties van mijn PC zijn vrij nieuw, ik denk dat alles ongeveer 2 maanden geleden het nieuwste van het niewste was. Mocht iemand de specificaties graag weten, kan ik deze hier alsnog posten.

Als iemand mij hiermee kan helpen, hoor ik het graag. :)

Groeten, Bulldozer.

Geplaatst:

Ik heb vroeger eens hetzelfde probleem gehad, maar dan met een ander spel. Destijds had ik een aardig nieuwe PC, en ik wou wat oude games doen. Ze gingen toen echt veel te snel, net zo als bij jou nu. Toen lag het aan mijn PC, die was gewoon te modern om die games nog te spelen. Ik ben geneigd om die conclusie ook bij jou te trekken, maar ik twijfel er ook aan. Want om nu te zeggen dat je Vice City niet meer op de nieuwste configuraties kan spelen? Je hebt de resolutie en dergelijke al aangepast, maar wat gebeurd er als je alles op high zet? Misschien dat hij hem dan wel 'trekt'.

Misschien kun je ook de compatibiliteit veranderen. Dit doe je als volgt: Je klikt met je rechtermuisknop op het icoontje, en je kiest voor 'eigenschappen.' Je gaat dan naar het tabblad 'compatibiliteit'. Bij 'compatibiliteitmodus' kies je dan een andere Windows. Of het in jou gevalt helpt, dat weet ik niet. Je kan het proberen, misschien werkt het.

Geplaatst:

Mathijs,

Ik had al geprobeerd om alles op max performance te zetten, maar geen succes. Ik draai Windows XP SP2, maar dat heb ik altijd al met VC gedraaid.

Hoewel, na de compatibiliteitsmodus op Windows 98 / ME te zetten, draait VC wel op de normale snelheid. Erg raar, maar alle filmpjes / ingame models zijn terug op hun normale snelheid.

Bedankt voor je help! :)

Groeten, Bulldozer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...