Ik zie de laatste tijd nogal veel werk waar ik van denk, dat kan best beter als er een beetje meer aandacht aan wordt besteed. Daarom ga ik deze kansleause lange tutorial maar schrijven, waar er op gelet moet worden en tips hoe het beter kan. Let wel op, enige redelijke basiskennis is nodig.
Flatgebouw:
Zorg altijd dat je textures goed op je model zitten en niet half, dit is niet realistisch en makkelijk te verhelpen.
Dus niet zo:
Maar zo:
Kwaliteit van de textures is zo goed als even belangrijk als het model zelf. zonder goeie hoge kwaliteit texture ziet je model er veel slechter uit.
model daarom dus zoveel mogelijk in afmetingen als 256*256 of 512*512, gebruik textures van andere games dan
rockstar voor GTA gebruikt, die zijn zeer slecht. textures van AA of HL2 zijn altijd erg mooi.
Dus niet zo:
Maar zo:
Zorg voor afwisseling in je textures, herhaal niet over een flatgebouw elke verdieping dezelfde texture.
Dus niet zo:
Maar zo:
Zorg voor details aan je models, denk aan gebouwen hoe ze in real life zouden zijn en pas dat toe aan je eigen werk.
Een dak op een flat is niet 100% plat
Dus neit zo:
Maar zo:
Een raam zit meestal niet even ver als de muur, maar wat naar binnen toe.
Ik zie de laatste tijd nogal veel werk waar ik van denk, dat kan best beter als er een beetje meer aandacht aan wordt besteed. Daarom ga ik deze kansleause lange tutorial maar schrijven, waar er op gelet moet worden en tips hoe het beter kan. Let wel op, enige redelijke basiskennis is nodig.
Flatgebouw:
Zorg altijd dat je textures goed op je model zitten en niet half, dit is niet realistisch en makkelijk te verhelpen.
Dus niet zo:
Maar zo:
Kwaliteit van de textures is zo goed als even belangrijk als het model zelf. zonder goeie hoge kwaliteit texture ziet je model er veel slechter uit.
model daarom dus zoveel mogelijk in afmetingen als 256*256 of 512*512, gebruik textures van andere games dan
rockstar voor GTA gebruikt, die zijn zeer slecht. textures van AA of HL2 zijn altijd erg mooi.
Dus niet zo:
Maar zo:
Zorg voor afwisseling in je textures, herhaal niet over een flatgebouw elke verdieping dezelfde texture.
Dus niet zo:
Maar zo:
Zorg voor details aan je models, denk aan gebouwen hoe ze in real life zouden zijn en pas dat toe aan je eigen werk.
Een dak op een flat is niet 100% plat
Dus neit zo:
Maar zo:
Een raam zit meestal niet even ver als de muur, maar wat naar binnen toe.
Dus niet zo:
Maar zo:
(geld het zelfde als bij deuren)
Deze lijst wordt nog geupdate!! *!!WIP!!*
Laatste update 17 juni 21.00
Bewerkt: door PizzaTonno