Jump to content

speakers raar geluid


mathi

Recommended Posts

900watt rms in je auto is ook leuk :puh: trillen je stoelen vanzelf naar achter ;) maar 800 watt voor zo'n sub met ingebouwde versterker is wel beetje té, maar ja je weet het maar nooit.

Maar over je probleem, er zou misschien stof op je connectors kunnen zitten?

Bewerkt: door P I N O
Link to comment
Delen op andere websites

900watt rms in je auto is ook leuk :puh: trillen je stoelen vanzelf naar achter ;) maar 800 watt voor zo'n sub met ingebouwde versterker is wel beetje té, maar ja je weet het maar nooit.

Maar over je probleem, er zou misschien stof op je connectors kunnen zitten?

en ik kon al een cd doosje van mijn subwoofer laten trillen met maar 17W RMS.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gaf die links naar die 'setjes' om te laten zien wat hoog vermogen écht inhoud. Met deze kasten krijg je met gemak een geluidsdruk van 130 decibel in de openlucht. En geloof me, dat is veel. Zo'n pc-speaker met subwoofer kán gewoon geen 800 watt geven. 800 watt op zo'n 16 cm (op z'n hoogst) speakertje is PURE moord!

Zelf heb ik op m'n kamer een set van 2 x 200 watt staan, gaan de borden (!) beneden in de kast van trillen. Qua decibels, zit ik rond de 105-110 in de openlucht...

Uit een pc-setje van plastic en goedkope speakertjes kun je gewoon deze geluidsdruk níet halen.

En als ik een feestje op m'n kamer zou houden, duurt het niet lang voordat iedereen eruit loopt omdat ze elkaar niet kunnen verstaan, en dat hun gehoor (onmerkbaar) slechter word (het doet dus níet pijn aan de oren, hard geluid, slecht geluid doet zeer)

EDIT: en dat je cd doosje ervan af trilt, zegt ook iets over je sub. Ik kan een euro op z'n kant laten staan op vol vermogen, bovenop mijn basskast. Hout van 22 mm dik :D

Bewerkt: door Schno009
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gaf die links naar die 'setjes' om te laten zien wat hoog vermogen écht inhoud. Met deze kasten krijg je met gemak een geluidsdruk van 130 decibel in de openlucht. En geloof me, dat is veel. Zo'n pc-speaker met subwoofer kán gewoon geen 800 watt geven. 800 watt op zo'n 16 cm (op z'n hoogst) speakertje is PURE moord!

Zelf heb ik op m'n kamer een set van 2 x 200 watt staan, gaan de borden (!) beneden in de kast van trillen. Qua decibels, zit ik rond de 105-110 in de openlucht...

Uit een pc-setje van plastic en goedkope speakertjes kun je gewoon deze geluidsdruk níet halen.

En als ik een feestje op m'n kamer zou houden, duurt het niet lang voordat iedereen eruit loopt omdat ze elkaar niet kunnen verstaan, en dat hun gehoor (onmerkbaar) slechter word (het doet dus níet pijn aan de oren, hard geluid, slecht geluid doet zeer)

EDIT: en dat je cd doosje ervan af trilt, zegt ook iets over je sub. Ik kan een euro op z'n kant laten staan op vol vermogen, bovenop mijn basskast. Hout van 22 mm dik :D

Ik heb alleen een bed in mijn kamer en een plankje met leesvoer en een wekker, omdat mijn kamer 1 bij 2 meter is.

En in de woonkamer bij mijn pc heb ik een Creative Inspire P380 speakerset, geen idee hoeveel dB eruit komt, maar voor mij genoeg in ieder geval.

Link to comment
Delen op andere websites

dat heb ik nooit gezegd, gewoon 800Watt zonder iets erbij

Daarom vroeg ik dat, alleen snap ik niet waar schno009 die speakersets vandaan haalt, omdat die er helemaal niet bij passen (want het zou eerder 800W pmpo zijn dan 800W RMS).

vroeg ik mij ook af

Link to comment
Delen op andere websites

dat heb ik nooit gezegd, gewoon 800Watt zonder iets erbij

Daarom vroeg ik dat, alleen snap ik niet waar schno009 die speakersets vandaan haalt, omdat die er helemaal niet bij passen (want het zou eerder 800W pmpo zijn dan 800W RMS).

geen probleem, mijn geluids probleem is opgelost

Bewerkt: door mathi
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...