Jump to content

SA-MP 0. 2 released!


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Eindelijk is het zover, de release van SA-MP 0.2! Na een aantal niet altijd even succesvolle beta's is de uiteindelijke versie dan toch uitgekomen. In deze nieuwe versie ervan zijn een groot aantal bugs gefixed, waaronder de skeeler skins! Deze versie van SA-MP biedt de mogelijkheid objecten aan te maken, zoals in MTA.

Een handige nieuwe feature in de nieuwe versie van SA-MP is het kunnen spawnen van alle verhicles via een command.

Een paar gefixte bugs:

- Rhino, RC Heli fixed. Je kunt er nou succesvol mee schieten.

- Het is mogelijk mensen plat te rijden.

- Rocket Launcher, Sniper enz. zijn synced.

- Politie sirenes synced.

- Het is niet meer mogelijk een gemodde versie van GTA te gebruiken, je kan dan bij de meeste servers niet connecten.

- Het is mogelijk een trein te besturen en dit als passagier te gebruiken.

Complete changelog van SA-MP 0.2, alle nieuwe features staan hieronder:
New features in 0.2

Anounced on June 23rd, 2006

- CreateObject

- SetObjectPosition

- SetObjectRotation

- GetObjectPosition

- GetObjectRotation

- DeleteObject

- Get/SetPlayerArmour

- GetPlayerArmedWeapon

Announced on October 2nd, 2006

- Get/SetPlayerArmour

- SetPlayerMarker

- Set/RemovePlayerMapIcon

- LinkVehicleToInterior

- Get/SetPlayerAmmo

- GetPlayerInterior

- Get/SetGravity

- EnableTyrePopping

- CallRemoteFunction

- AllowPlayerTeleport

- AllowAdminTeleport

- GetPlayerWeaponData

- Attach/DetachTrailerToVehicle

- Create/DestroyVehicle

- Get/SetVehicleHealth

- RCon BANIP added

- Fixed Filterscript return in OnPlayerText having no effect

- Admins can now teleport to places by right-clicking somewhere on the map

- Parachutes being opened in cars fixed

- Tire popping synced

- Fixed drivebys not syncing occasionally

- Race-styled checkpoints

- Scripts can now toggle interior weapons being allowed

- Trailers

- Changable weather

- Throwable weapons now work (note: no satchel charges)

- Kick/ban now properly disconnects the user

- OnPlayerDisconnect now informed of reason

- Dynamically created vehicles

- Tank turret sync

- Interscript communication

- Trains re-introduced

- Improved text entry

- Players drop weapons when they die

- Fixed the bug where two players can enter the car as driver

- Server-side car position saving

- Re-introduced object scripting stuff

- Filterscript timers are not killed after a game mode restart/change

- Fixed the server crash concerning the samp.ban file having empty lines

- Pickups are now reset on game mode change

- OnGameModeInit and OnGameModeExit implemented for filterscripts

- Fixed OnFilterScriptExit not being called

- Given Rcon access to PAWN Commands

- Empty /pm or /msg causing a local crash now fixed

- New Rcon command: players, which shows the player's name and IP

- Fixed a crash where you enter a car mod shop in debug mode

- New scripting commands: GetPlayerPing, GetPlayerIP, and GetPlayerWeapon

- server_log.txt is flushed instantly, instead delayed

- server_log.txt is appended, instead of rewritten

Announced on December 2nd, 2006

(full text is posted on the dev blog)

- Improving support for weapons

- Synced reloading

- Instagib

- Friendly fire

- SetTimerEx, CallRemoteFunction, and CallLocalFunction

- CreateExplosion

- "white health bar" bug fixed

Announced on December 25th, 2006

(full text is posted on the dev blog)

- Weather

- Per player time

- Objects

- Virtual worlds

Announced on May 13th, 2007

(full text is posted on the dev blog)

- Pedestrian Animations

- Support for 200 players / 700 vehicles / 70 different types of vehicles

Announced on May 26th, 2007

(full text is posted on the dev blog)

- Gangzones

- Text Draw

- Menus

- Callbacks

- Wanted Level

- Desync Weapons

- Reduced area chat / chat message pawn function

Other announced features

- GetPlayerKeys

- GetPlayerAngle and GetVehicleAngle with all the supported angles

- A working OnVehicleDeath

- A fixed GetVehiclePos

- A working PutPlayerInVehicle

- Scripting Animations (SetPlayerSpecialAction(), ApplyAnimation() and ClearAnimations() pawn functions)

- RC Vehicles

Unannounced features

- OnPlayerPickUpPickup

- SetPlayerName

- SetVehicleNumberPlate

- SetVehicleVirtualWorld

- GetVehicleVirtualWorld

- Windowed Mode (alt+enter)

Credits: Thanks to Ordeph / Thanks to Azer for giving me this.

Tot zo ver SA-MP 0.2 in het kort! :tu:

Download link: http://www.sa-mp.com/download.cml

Mirrors:

- Client

- Server

- Linux

Met vriendelijke groeten,

TriggeR, admin on Las Venturas Playground [gta-host.com]

Bewerkt: door twaka
Geplaatst:

Eindelijk! Hier wachte ik al op, SA:MP 0.2 is volgens mij een stuk verbeterd! Weer lekker online spelen, nu ook met treinen etc :)

Thx SA:MP team!

Geplaatst:
zijn er al heel wat servers met sa-mp2

Jazeker, en om precies te zijn zo'n 113 servers. En er zijn nu al 732 spelers aan het spelen dus: :tu: Ik heb het zelf ook juist gespeeld en ik vind het wel goed maar ik wacht toch liever op MTA:DM. En ik merk ook dat er servers zijn die tot 200 spelers gaan. :dans:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb natuurlijk weer de pech da tik niet kan downgraden naar V1 want ik heb V2 eu, en hoeveel ik ook probeer, het werkt niet...

Dus toch maar blijven bij samp 0.1?

Jah, ik kan niet anders zeker :erm::erm::(:cry::blauw::kots::@

MAn, alle master servers zijn weg bij 0.1, BORING! Wat nu gedaan, ik wil echt 0.2 gaan spelen, en ik HEB ook sanandreas

Bewerkt: door ICE-Spirit
Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb natuurlijk weer de pech da tik niet kan downgraden naar V1 want ik heb V2 eu, en hoeveel ik ook probeer, het werkt niet...

Wat bedoel je?? Je kan de 0.2 versie niet installeren of wat?

Man, alle master servers zijn weg bij 0.1, BORING! Wat nu gedaan, ik wil echt 0.2 gaan spelen, en ik HEB ook sanandreas.

Als je een echte Master server wilt, moet je over 2 weken maar eens beginnen aan Las Venturas Playground. Goed ge-organiseerde server met 39 crewmensen. Onderverdeeld in moderators, administrators, management en Peter :+. Las Venturas Playground is gewoon de beste free-roam server die je je kunt wensen op sa-mp! Join een gang, kloot wat rond, koop properties en verdien geld, speel minigames, neem deel aan een cruise! Kom naar Las Venturas Playground and enjoy! Las Venturas Playground staat momenteel nog op versie 0.1b van sa-mp, maar die word dus over 2 weken overgezet naar de nieuwe versie!

Onze server-trailer: klik!

Server info:

Las Venturas Playground 24/7 50 SLOTS (100 at 0.2)

85.17.6.70:7777

IRC:

irc.gtanet.com

Channels: #LVP.nl, #LVP, #LVP.echo (gamechat).

Greetingz, TriggeR :D MTA sucks, SA-MP ftw! [/font]

Bewerkt: door twaka
Geplaatst:

en ik heb natuurlijk weer de pech dat hij niet werkt :S

wat er bij mij gebeurt

hij start en ik ga de server in maar als ik daadwerkelijk in de server ga blijft hij op zwart beeld :(

iemand oplossing?

ik heb geen mods gebruikt en me firewall accept hem.

iemand oplossing?

Geplaatst:
Wat bedoel je?? Je kan de 0.2 versie niet installeren of wat?
Man, alle master servers zijn weg bij 0.1, BORING! Wat nu gedaan, ik wil echt 0.2 gaan spelen, en ik HEB ook sanandreas.

Yup, ik kan 0.2 WEL installeren, maar als ik een server start blijft hij staan op een op ander nummer... WTF!

@twaka, ik zou met plezier in je server komen, en dat ga ik ook gelijk doen! Voor zo ver hij nog op 0.1 staat kan ik er maar van profiteren, VERWACHT ME DAAR!

Maar toch iemand toevallig een tip wat het probleem is bij mij? IK WIL SNIPEREN!

Geplaatst: (bewerkt)
Yup, ik kan 0.2 WEL installeren, maar als ik een server start blijft hij staan op een op ander nummer... WTF!

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt, je kan sa-mp alleen maar spelen met Versie 1.0 van San Andreas, en jij hebt versie 2.0? Als dat zo is, je kan die SA versie weer terug patchen met deze download!

en ik heb natuurlijk weer de pech dat hij niet werkt :S

wat er bij mij gebeurt

hij start en ik ga de server in maar als ik daadwerkelijk in de server ga blijft hij op zwart beeld :(

iemand oplossing?

ik heb geen mods gebruikt en me firewall accept hem.

iemand oplossing?

Volg de onderstaande punten even, mischien dat je daar iets fout in gedaan hebt!

wat moet ik allemaal invoeren als ik me spel wil starten?

Wat moet je doen om in een server te komen, is simpel.

1. Installeer SA-MP in je GTA:SA installatiemap.

2. Start de sa-mp.exe

3. Klik op de "Internet" tab links onderin je SA-MP "browser".

4. Dubbel klik op een server en klik op "Connect"

Zorg ervoor dat je sa-mp in je installatie map hebt geinstalleerd en niet ergens anders! (Ohja, en vergeet niet je naam in te vullen bovenin de browser!)

Have fun!

Greetingz, TriggeR ^_^

Bewerkt: door twaka
Geplaatst: (bewerkt)

Changelog van 0.2, add maar aan de beginpost als je zin hebt Trigger :)

New features in 0.2

Anounced on June 23rd, 2006

- CreateObject

- SetObjectPosition

- SetObjectRotation

- GetObjectPosition

- GetObjectRotation

- DeleteObject

- Get/SetPlayerArmour

- GetPlayerArmedWeapon

Announced on October 2nd, 2006

- Get/SetPlayerArmour

- SetPlayerMarker

- Set/RemovePlayerMapIcon

- LinkVehicleToInterior

- Get/SetPlayerAmmo

- GetPlayerInterior

- Get/SetGravity

- EnableTyrePopping

- CallRemoteFunction

- AllowPlayerTeleport

- AllowAdminTeleport

- GetPlayerWeaponData

- Attach/DetachTrailerToVehicle

- Create/DestroyVehicle

- Get/SetVehicleHealth

- RCon BANIP added

- Fixed Filterscript return in OnPlayerText having no effect

- Admins can now teleport to places by right-clicking somewhere on the map

- Parachutes being opened in cars fixed

- Tire popping synced

- Fixed drivebys not syncing occasionally

- Race-styled checkpoints

- Scripts can now toggle interior weapons being allowed

- Trailers

- Changable weather

- Throwable weapons now work (note: no satchel charges)

- Kick/ban now properly disconnects the user

- OnPlayerDisconnect now informed of reason

- Dynamically created vehicles

- Tank turret sync

- Interscript communication

- Trains re-introduced

- Improved text entry

- Players drop weapons when they die

- Fixed the bug where two players can enter the car as driver

- Server-side car position saving

- Re-introduced object scripting stuff

- Filterscript timers are not killed after a game mode restart/change

- Fixed the server crash concerning the samp.ban file having empty lines

- Pickups are now reset on game mode change

- OnGameModeInit and OnGameModeExit implemented for filterscripts

- Fixed OnFilterScriptExit not being called

- Given Rcon access to PAWN Commands

- Empty /pm or /msg causing a local crash now fixed

- New Rcon command: players, which shows the player's name and IP

- Fixed a crash where you enter a car mod shop in debug mode

- New scripting commands: GetPlayerPing, GetPlayerIP, and GetPlayerWeapon

- server_log.txt is flushed instantly, instead delayed

- server_log.txt is appended, instead of rewritten

Announced on December 2nd, 2006

(full text is posted on the dev blog)

- Improving support for weapons

- Synced reloading

- Instagib

- Friendly fire

- SetTimerEx, CallRemoteFunction, and CallLocalFunction

- CreateExplosion

- "white health bar" bug fixed

Announced on December 25th, 2006

(full text is posted on the dev blog)

- Weather

- Per player time

- Objects

- Virtual worlds

Announced on May 13th, 2007

(full text is posted on the dev blog)

- Pedestrian Animations

- Support for 200 players / 700 vehicles / 70 different types of vehicles

Announced on May 26th, 2007

(full text is posted on the dev blog)

- Gangzones

- Text Draw

- Menus

- Callbacks

- Wanted Level

- Desync Weapons

- Reduced area chat / chat message pawn function

Other announced features

- GetPlayerKeys

- GetPlayerAngle and GetVehicleAngle with all the supported angles

- A working OnVehicleDeath

- A fixed GetVehiclePos

- A working PutPlayerInVehicle

- Scripting Animations (SetPlayerSpecialAction(), ApplyAnimation() and ClearAnimations() pawn functions)

- RC Vehicles

Unannounced features

- OnPlayerPickUpPickup

- SetPlayerName

- SetVehicleNumberPlate

- SetVehicleVirtualWorld

- GetVehicleVirtualWorld

- Windowed Mode (alt+enter)

Credits: thanks orderph

Bewerkt: door Azer
Geplaatst:

Ik heb nu dus ook gedownload

de mirror provided bij whitey van client

maar ik zie geen servers of wat dan ook :duh:

dus da vind ik nogal ***

Weet iemand hier het probleem op? Of welke mirror of wat dan ook ik moet downloaden zodat ik ook online kan spelen??

Geplaatst:
Ik heb nu dus ook gedownload

de mirror provided bij whitey van client

maar ik zie geen servers of wat dan ook :duh:

dus da vind ik nogal ***

Weet iemand hier het probleem op? Of welke mirror of wat dan ook ik moet downloaden zodat ik ook online kan spelen??

Dat komt omdat er een update uitgekomen is op 0.2, die moet je dan ook weer downloaden (zie "Download Link" start-topic). Er was een hacker actief op 0.2 die veel servers heeft laten crashen. Maar goed, voor meer info zie deze link.

Geplaatst:

SAMP 0.2 klinkt goed :) Dit weekend maar eens installeren en kijken hoe het werkt. Ben benieuwd :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...