Lobster Geplaatst: 20 juni 2007 Rapport Geplaatst: 20 juni 2007 Hallo, Ik heb een probleem en het gaat om het volgende. Wanneer ik GTA SA speel heb ik verschillende problemen. Muziek dat zomaar wegvalt en dan hoor je bijvoorbeeld alleen de radio. Schieten, lopen, mensen, auto's enz zijn niet meer te horen. Hiervoor heb ik in een ander topic hopelijk een oplossing gevonden. Daarnaast heb ik last van af en toe vliegende auto's, verdwijnende auto's, haperende auto's (knipperend rijden). Dit gebeurd veel in de stad, dus niet alleen op de snelweg zoals in een ander topic verteld werd. De klok loopt onregelmatig door, dan springt hij gewoon netjes van seconde naar seconde maar soms springt hij van bijvoorbeeld 10 naar 15. Dat doet hij in hetzelfde tempo als het normale verloop. Dan is er ook nog het probleem van de filmpjes die je tijdens of voor een missie te zien krijgt. Deze krijg ik niet te zien. Ik loop naar de rode plek voor een missie, het begin van de film (zwart scherm) komt en daarna kan ik vertrekken voor mijn missie. Het hele filmpje krijg ik dus niet te zien. Het is ook nog zo dat deze problemen zich niet altijd voordoen, maar wel vaak. Ik heb al van alles geprobeerd met de configuratie instellingen maar dat hielp niets. Van het hoogste tot het laagste wat het spel kan hebben. Ook bij advanced van alles geprobeerd... verschillende combi's, alles uit, alles aan. Niets werkt Mijn specs zijn: Videokaart: NVIDIA Geforce 7300 GS Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ Geheugen: 1024MB RAM DirectX: 9.0c Mijn vorige pc had veel lagere specs en daar deed SA het prima op. Wie kan mij helpen? Reageren
Wijst Geplaatst: 20 juni 2007 Rapport Geplaatst: 20 juni 2007 (bewerkt) Misschien staat je pc te vol met vershillende games of er is iets mis met de savegame of het spel is gewoon niet goed meer misschien zitten er krassen op de schijf ofzo als iemand anders een betere conclusie heeft horen we het graag. Bewerkt: 20 juni 2007 door wijst Reageren
Lobster Geplaatst: 20 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2007 Misschien staat je pc te vol met vershillende games of er is iets mis met de savegame of het spel is gewoon niet goed meer misschien zitten er krassen op de schijf ofzo als iemand anders een betere conclusie heeft horen we het graag. Te veel games is niet mogelijk aangezien ik GTA SA en Vampire The Masquerade Bloodlines als enige games op mijn pc heb staan. Ik heb op het moment 3 savegames lopen en ze doen allemaal hetzelfde. De disc is niet beschadigd aangezien ik discs altijd netjes behandel (vooral van games die ik graag speel) De muziek is overigens nog steeds niet goed. Reageren
Guillem Geplaatst: 25 juni 2007 Rapport Geplaatst: 25 juni 2007 Hallo, Ik heb precies dezelfde problemen, behalve de muziek dan. Is er niemand die een oplossing heeft voor dit vage maar irritante probleem? (Ik heb ongeveer dezelfde specs, ga net zo zorgvuldig met de cd om en heb ook maar 2 spellen op de pc staan) dank bij voorbaat Reageren
sevaboy Geplaatst: 25 juni 2007 Rapport Geplaatst: 25 juni 2007 Gebruik je mods? Zoja,heb je een Backup? Dan ligt het aan je mods die je gebruikt,als je een Backup genomen hebt,moet je gewoon dat bestandje waarvan je de modbestanden opgeslagen hebt,die Backup erover "plakken". Als het daar niet ligt,of je hebt geen BackUp genomen,dan Kopieer je savegames en je steekt ze in een savegame,verwijder je spel op Configuratiescherm en dan op "Software" en als je het icon ziet van Gta San Andreas, klik erop en dan klik je op verwijderen,dan ijs hij verwijdert. Nu moet je gewoon je spel opnieuw installeren en dan je Savegames die je in een apart mapje hebt gestoken op "Gta San Andreas Users Fils" en het gewoon "plakken" in die map. Reageren
Guillem Geplaatst: 25 juni 2007 Rapport Geplaatst: 25 juni 2007 Gebruik je mods? Zoja,heb je een Backup?Dan ligt het aan je mods die je gebruikt,als je een Backup genomen hebt,moet je gewoon dat bestandje waarvan je de modbestanden opgeslagen hebt,die Backup erover "plakken". Als het daar niet ligt,of je hebt geen BackUp genomen,dan Kopieer je savegames en je steekt ze in een savegame,verwijder je spel op Configuratiescherm en dan op "Software" en als je het icon ziet van Gta San Andreas, klik erop en dan klik je op verwijderen,dan ijs hij verwijdert. Nu moet je gewoon je spel opnieuw installeren en dan je Savegames die je in een apart mapje hebt gestoken op "Gta San Andreas Users Fils" en het gewoon "plakken" in die map. Helaas, ik gebruik GEEN mods... topic-starter Lobster ook niet? (ik denk van niet) Ik ben er nu achter dat de filmpjes ter inleiding van missies alleen werken als ik het spel pas heb opgestart. Niet echt verhelderend, want aan de snelheid of virtueel geheugen kan het niet liggen. help! het is nu zelfs zo erg: bij de missie "555 we tip", gaat cj gekleed in picolo jasje. Bij aankomst bij het hotel, zouden 2 andere piccolos moeten staan, maar die ontbreken. Na 3 keer opnieuw zie ik ze staan, maar arriveert de verwachte auto niet (15 minuten gewacht). Na 7 keer ofzo kwam de auto eindelijk aan. Missie gedaan, bij eindfilmpje (gast wordt opgepakt) loopt de animatie vast! (dit gebeurt ongeveer zo: geluid loopt niet meer synchroon met beeld. Beeld blijft hangen. gaat verder beetje geluid, staat stil, uiteindelijk geen beweging meer..) nogmaals; HELP! Reageren
Lobster Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juni 2007 Ik gebruik ook geen mods, dus dat is het niet. Het probleem wat mijn voorganger nu verteld had ik ook. Ik ben inmiddels wel verder in het verhaal maar niet met plezier. Ik zit nu bij missie "Pier 69" en dat slaat alles. Ik sta dus op het dak met mijn snipergeweertje, zodra ik de mensen neer moet schieten van T-bone (de missie start dus) is het al te laat. Het gesprek met Cesar is afgelopen en dan moet je dus schieten, maar de missie eindigd daar al omdat iedereen al dood is. Ik heb het idee dat mijn videokaart niet helemaal correct is aangezien het tijdsbestek versnelt en vertraagt. De seconden vliegen soms voorbij met 5 tegelijk (5 naar 10 idee) een draaiende camera versnelt en vertraagt duidelijk zichtbaar. Het loopt gewoon niet soepel, de tijd loopt niet geleidelijk af / op. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 26 juni 2007 Rapport Geplaatst: 26 juni 2007 Ik gebruik ook geen mods, dus dat is het niet.Het probleem wat mijn voorganger nu verteld had ik ook. Ik ben inmiddels wel verder in het verhaal maar niet met plezier. Ik zit nu bij missie "Pier 69" en dat slaat alles. Ik sta dus op het dak met mijn snipergeweertje, zodra ik de mensen neer moet schieten van T-bone (de missie start dus) is het al te laat. Het gesprek met Cesar is afgelopen en dan moet je dus schieten, maar de missie eindigd daar al omdat iedereen al dood is. Ik heb het idee dat mijn videokaart niet helemaal correct is aangezien het tijdsbestek versnelt en vertraagt. De seconden vliegen soms voorbij met 5 tegelijk (5 naar 10 idee) een draaiende camera versnelt en vertraagt duidelijk zichtbaar. Het loopt gewoon niet soepel, de tijd loopt niet geleidelijk af / op. En toch lijkt me je videokaart goed genoeg. Ik heb een klein tijdje terug een videokaart van een soortgelijke categorie gehad, en ik had daar geen enkel probleem mee. Echter kan het wel zo zijn dat er iets niet meer goed functioneert. Dan kun je nog wel een driver downloaden, maar dat zal de zaak denk ik niet veranderen. Kijk overigens eens verder dan GTA alleen, doet hij bij andere spellen ook vaag bijvoorbeeld. Ik raad je anders toch even aan je videokaart eens te bekijken. Ga er eens mee naar een winkel en vraag of hij bijvoorbeeld kapot is, dat kost je geen geld. Reageren
headhunterke Geplaatst: 26 juni 2007 Rapport Geplaatst: 26 juni 2007 wees er zeker van dat je de instelling niet te hoog hebt gezet. Vooral Drawing Distance en iets met die driehoekjes op je scherm (kan er even niet opkomen hoe het heet ) Als je die té hoog zet, hapert je spel. En zet de gfx setting ook op laag, aangezien er weinig verschil is tussen maximum en minimum Reageren
Lobster Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juni 2007 Andere games hebben geen last, behalve STALKER (inmiddels al tijdje van de pc af) had een knal gele lucht ipv een grijze lucht. Ik was al van plan om met de videokaart terug te gaan... ik hoop dat daar het probleem ligt, anders snap ik er niks van. Een nieuwe kaart kost tegenwoordig ook niet zoveel meer... dus als het nodig is stop ik er wel een nieuwe in. Verder heb ik allerlei combies van settings al geprobeerd en daar ligt het duidelijk niet aan. Ik heb de laagste mogelijkheid geprobeerd en de hoogste en voor zover ik weet alle mogelijkheden daar tussen ook. Aangezien mijn oude videokaart het wel normaal aankon (Nvidia 5200) zou deze kaart het zeker aan moeten kunnen. Toch zit er een probleem. Iig bedankt voor de hulp tot nu toe, ik ga eens kijken wat de leverancier mij kan zeggen over de videokaart. Als het daar niet aan ligt kom ik weer terug voor hulp Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.