Jump to content

Wat is het verschil tussen HTML en HTM ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hee,

Ik was juist bij freewebs bezig en ik zag dat je ook HTML pagina's kon maken, maar wat is nu het verschil tussen HTML en HTM ?

Alvast bedankt,

Woetsha.

Geplaatst:

Niks. HTM is een extensie, en die werkt precies hetzelfdee als HTML. Ik zou er gewoon niet op letten, dat ene lettertje maakt in dit geval geen verschil.

Geplaatst:
Niks. HTM is een extensie, en die werkt precies hetzelfdee als HTML. Ik zou er gewoon niet op letten, dat ene lettertje maakt in dit geval geen verschil.

Is het echt helemaal hetzelfde ? Of is er iets anders ? En wat bedoel je met extensie, of beter wat is extensie ?

Geplaatst:

Extensie betekent: het gene dat achter een bestandsnaam staat. Bijv. index.php. .php geeft aan wat het is in dit geval is dat dus Hypertext Preprocessor. index.fla (flash) betekent dat het in verband staat met flash. Ik hoop dat je er wat aan hebt ;). En tussen HTM en HTML zit voor zover ik weet geen verschil.

Geplaatst:
Extensie betekent: het gene dat achter een bestandsnaam staat. Bijv. index.php. .php geeft aan wat het is in dit geval is dat dus Hypertext Preprocessor. index.fla (flash) betekent dat het in verband staat met flash. Ik hoop dat je er wat aan hebt ;) . En tussen HTM en HTML zit voor zover ik weet geen verschil.

Oké, bedankt !

Als er iemand denkt dat er toch nog verschillen zijn post het hier maar ! :Y

Geplaatst: (bewerkt)
Webpagina's worden op het internet gepubliceerd als .html bestanden bijvoorbeeld index.html. Een publicatie vanuit Microsoft Frontpage levert echter .htm bestanden op bijvoorbeeld index.htm.

Er zijn geen verschillen tussen beide bestandstypen en het is eenvoudig de naam index.htm te wijzigen in index.html en omgekeerd.

Het is wel van belang te weten met welk type u te maken heeft. In veel serverinstellingen wordt de index.html als eerste getoont als u een website oproept. Een frontpage website met een index.htm levert dan een foutmelding op.

Bron: Klik

Er zijn dus geen verschillen zoals eerder genoemd (Dit is ter bevestiging).

Bewerkt: door Jarno

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...