Clowntje_93 Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 (bewerkt) Jayceon Terrell Taylor (Geboren te Compton, Los Angeles op 27 november 1979), beter bekend als The Game is een Amerikaanse rapper. Hij heeft zijn naam te danken aan zijn oma. Zij noemde hem zo omdat hij toen hij klein was overal voor te vinden was of zoals de Engelstalige spreuk luid: "He was always game for anything". Hij groeide op in Compton, een achterstandswijk in Los Angeles, Californië, de geboorteplaats van Gangsta rap. Hij groeide op in een pleeggezin en vond zijn weg tot de criminaliteit toen hij uit Washington State University gezet werd voor het dealen van drugs op school. Zijn halfbroer Big Fase 100 bracht hem in de beruchte Bloods bende en leerde hem te overleven in de straten van Compton. Toen een mislukte drugsdeal uitdraaide in een schietpartij waarbij hij vijfmaal werd geraakt, belandde hij in een coma. Eén van die vijf kogels raakte hem in zijn hart. Wanneer hij uit de coma ontwaakte, besloot hij zijn leven aangrijpend te veranderen, zoals hij beschrijft in het nummer Dreams (Geproduceerd Kanye West). Geïnspireerd door de grootste rappers (onder andere 2Pac en Eazy-E) maakte hij onder leiding van Dr. Dre zijn debuut-album The Documentary. Hij kreeg een contract bij het platenlabel van mentor Dr. Dre, Aftermath Records. Hij scoorde meteen hits met How We Do (Featuring 50 Cent), Hate It Or Love It (Featuring 50 Cent) en Put you on the game. Op dit album hoor je andere grootheden zoals Eminem, Nate Dogg, Busta Rhymes en Mary J. Blige. The Game maakte deel uit van de groep G-Unit. Na een ruzie tussen The Game en andere G-Unit leden, verlaat the Game halverwege 2005 de groep. De ruzie kwam doordat 50 Cent beweerde dat hij de meeste teksten van The Documentary had geschreven. Maar The Game ontkende dit en schreef alles toe aan de jaloezie van 50 Cent op zijn enorme succes. The Game bracht een enorme reeks diss tracks uit gericht aan G-Unit, waarvan de beruchtste 300 Bars and runnin is, die maar liefst 15 minuten duurt. De ruzie escaleerde toen Dr. Dre bekend maakte dat hij aan de nieuwe album van The Game ging werken. Door deze ruzie ging de samenwerking tussen The Game en zijn mentor Dr. Dre echter niet door en in het najaar van 2006 verliet The Game de platenmaatschappij Aftermath Records. Vlak hierna kreeg hij een contract bij Geffen, waar onder andere ook Snoop Dogg en Mary J. Blige gecontracteerd zijn. De platen die door Dr. Dre waren gemaakt op Doctor's Advocate werden geschrapt en het album kwam uiteindelijk in November 2006 uit. De ruzie met 50 Cent bracht de G-Unot campagne tot leven, een engagement van The Game om de carrière van alle G-Unit leden te vernietigen. Eén van de vele mixtapes waarop hij G-Unit uitscheld is genaamd: Stop Snitchin Stop Lyin. Waarin hij 50 Cent beschuldigt van het voorliegen van zijn fans en het aangeven van criminelen, een volgens de straatcode oneervolle zaak. Hier is ook een DVD van gemaakt waar ongeveer 1.3 miljoen exemparen van verkocht zijn. The Game heeft ook een eigen schoenlijn uitgebracht genaamd Hurricanes. De schoenen verkopen erg goed in de Verenigde Staten en de rest van de wereld. The Game is enorm bekend in de Verenigde Staten maar ook in Europa scoort de rapper. Zo had hij in Frankrijk een samenwerking met de rapper Rohff en is hij meermaals op tour geweest doorheen Europa. The Game bracht zijn tweede album uit op 14 november 2006 genaamd Doctor's Advocate, ook dit album verkoopt goed en kwam binnen op nummer 1 in de Amerikaanse album chart door 365.000 exemplaren te verkopen in de eerste week. Dit was volgens The Game een teken dat hij ook zonder de tracks van zijn mentor Dr. Dre en zonder de hulp van 50 Cent een goed album kon samenstellen. Doctor's Advocate heeft tot nu toe 1.500.000 albums verkocht wereldwijd en wordt gezien als het beste hiphop album van het jaar 2006. Bewerkt: 24 juni 2007 door Clowntje_93 Reageren
Da Phoenix Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 ehm. Wat moeten we met de biografie van The Gayme? Reageren
Clowntje_93 Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Iedereen maakt een topic over zijn/haar favoriete artiest. Ik doe mee met de trend. Reageren
Blue Yoshi 97 Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Vertel meer over die schietpartij Reageren
Gtaboy107 Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Luister maar naar Dreams, daar rapt ie over zijn coma bij de schietpartij, wel lekker nummer. Bling is ook een fan van hem! Reageren
Da Phoenix Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 (bewerkt) Hij kan rappen dat geef ik toe. alleen hij had meer respect moeten geven aan G-Unit. Young Buck had een tijdje geleden hetzelfde. op randje van gekickt worden. alleen hij had respect voor G-Unit. Netzoals Spider Loc, Die komt op voor G-Unit. Hij heeft het succes van The Documentary te danken aan Dr. Dre & 50 Cent. De beste nummers van dat album waren: Westside Story (Ft. 50 Cent), How We Do (Ft. 50 Cent), Hate It Or Love It (Ft. 50 Cent), We Ain't (Ft. Eminem), Dreams (Produced by Dr. Dre). Hij had meer respect moeten hebben en dan was hij ook succesvol geworden. Hij is nu alleen succesvol geworden door de G-Unot campagne. G-Unot heeft 50 Cent nu trouwens als merk gekocht zodat Gayme dat niet meer kan gebruiken.' Edit @ Clowntje : dan ga ik dat toch ook doen Bewerkt: 24 juni 2007 door Da Phoenix Reageren
Blue Yoshi 97 Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Kennen jullie die ringtone reclame van 'G-Unit Versus The Game?' Die is zo nep Want bij beide hoor je drie ringtones, bij The Game zijn dat 'Dreams, How We Do, en Hate It Or Love It (geloof ik)' En dan hoor je bij het fragment van Hate It Or Love It en How We Do hoor je alleen 50 cent rappen Tja ik wou het ff zegge want ik vind het erg nep @ Da Phoenix: Dan ga ik het ook doen!! Reageren
Da Phoenix Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Kennen jullie die ringtone reclame van 'G-Unit Versus The Game?'Die is zo nep Want bij beide hoor je drie ringtones, bij The Game zijn dat 'Dreams, How We Do, en Hate It Or Love It (geloof ik)' En dan hoor je bij het fragment van Hate It Or Love It en How We Do hoor je alleen 50 cent rappen Tja ik wou het ff zegge want ik vind het erg nep @ Da Phoenix: Dan ga ik het ook doen!! Ik heb G-Unit gedaan Reageren
Blue Yoshi 97 Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Kennen jullie die ringtone reclame van 'G-Unit Versus The Game?'Die is zo nep Want bij beide hoor je drie ringtones, bij The Game zijn dat 'Dreams, How We Do, en Hate It Or Love It (geloof ik)' En dan hoor je bij het fragment van Hate It Or Love It en How We Do hoor je alleen 50 cent rappen Tja ik wou het ff zegge want ik vind het erg nep @ Da Phoenix: Dan ga ik het ook doen!! Ik heb G-Unit gedaan Zal ik het misschien wel over Roc-A-Fella doen Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik heb Dries Roelvink gekozen. Reageren
Ritchie_Phoolie Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik vind The Game echt geweldig man. Vooral Hate it ore Love it en Let's Ride. In mijn ogen doet ie niet veel onder voor 'Pac en Biggie. Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik vind z'n muziek echt relaxt! Alleen als persoon vind ik 'm een raar mannetje.. Eerst beef zoeken, dan weer goed maken, en dan weer dissen. (??) Maar verder vind ik zijn muziek Reageren
Juju Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik vind z'n muziek echt relaxt! Alleen als persoon vind ik 'm een raar mannetje.. Eerst beef zoeken, dan weer goed maken, en dan weer dissen. (??)Maar verder vind ik zijn muziek Enne, geen Game hater meer? Ik vind The Game altijd al relax, hij heeft 'n goeie rap stem en n lekkere flow. Beste nummers vind ik: - 300 Bars: neem de tijd, deze duurt 18 minuten - Put you on The Game: Zwaar chill nummer, lekker harde beat en chill refrein - Let's Ride: Chille beat, en weer Game met z'n chille flow. - Compton: Dikke Old Skool, mijn stijl dus. - Hate It Or Love it: Dit vind ik nog steeds Game's beste nummer. - Powerhouse: Nieuw nummer, chille melodie en beat. Reageren
Eros Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik heb Dries Roelvink gekozen. Jij hebt al voor Tokio Hotel gekozen, en je mag maar één keer kiezen. En The Game heeft wel relaxte nummers, verder boeit heel die beef me niet veel. Reageren
Da Phoenix Geplaatst: 25 juni 2007 Rapport Geplaatst: 25 juni 2007 Hij heeft talent. alleen is de verkeerde persoon. Ik vind We Aint en Higher de beste Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.