Cosmo Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Hoi ik heb sinds een maandje een thrust stuur Nu wijkt hij tijdens het rijden vervelend af naar rechts Ik kalibreer hem altijd goed steeds maar merk niet echt verschil... het stuur zelf wijkt niet af maar alleen in het spel gaat die naar rechts zomaar :S Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Welk spel speel je, Heb je bij controls in plaats van Toetsenbord, stuurtje neer gezet? Reageren
Galiorix Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Misschien even uit de USB aansluiting halen en er weer opnieuw in doen. Als dat niet lukt even de drivers opnieuw instaleren met het stuur er in. Anders ligt het aan het spel. Maar daar kan je weinig mee natuurlijk. Hopelijk heb je hier iets aan! Greetz Galiorix Reageren
Jorge_F Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik had ook een racestuur en dit is ook bij mij een bekend fenomeen. Toen ik hem kocht ging ie na een dag al afwijken, ook naar rechts toevallig, ik ging terug naar de winkel en kreeg een nieuwe. Deze ging na een of twee maanden afwijken, ook naar rechts. Als ik het goed heb ligt dat aan de veer in je stuur die ervoor zorgt dat hij weer terug op positie komt. Ik denk dat deze veer verdraaid, of lam word of wat dan ook. In ieder geval ben je geen uitzondering en is het enige wat je kan doen is dat ding terug sturen naar de fabriek of terug gaan naar de winkel als je je bonnetje nog hebt. Ik had geen zin meer om terug te gaan naar de mediamarkt dus had hem maar weggeflikkerd. Racesturen zijn gewoon kudt... Reageren
Galiorix Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik zou gewoon een beetje heen en weer bewegen en kijken of het dan verbeterd. Ook kan je een kijkje binnen in het stuur nemen , maar dit raad ik af als je echt niet technisch aangelegt ben , je bent dan meestal nog verder van huis Of je brengt hem terug naar waar je hem gekocht heb en vraagt of ze hem kunnen repareren. Ik had BTW eerst ook een Thrust Stuur (Thrust Formula master 1 of iets dergelijks), maar die was dus kapot omdat hij geen verbinding had met de axel en ik dus al niet kon sturen. Aleen dat hebben ze nooit geweten. Reageren
Schno009 Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik heb tot nu toe alleen maar ellende gehad met Trust racesturen. Na de aankoop van een degelijke Logitech (die al heel wat marteling heeft ondergaan) heb ik nooit geen problemen gehad. Sorry voor mijn kort-door-de-bochtheid, maar IMHO is (bijna) alles van Trust kut. Ik koop ook nooit meer iets van trust. Dan maar een extra centje uitgeven. In moderne Force-feedback systemen zit geen 'centereerveer' meer. Dat is gewoon opgelost met een servomotortje. Elke fout hierin is softwarematig. En daar kun je zelf niets aan veranderen. Reageren
ifc3 Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik heb tot nu toe alleen maar ellende gehad met Trust racesturen. Na de aankoop van een degelijke Logitech (die al heel wat marteling heeft ondergaan) heb ik nooit geen problemen gehad. Sorry voor mijn kort-door-de-bochtheid, maar IMHO is (bijna) alles van Trust kut. Ik koop ook nooit meer iets van trust. Dan maar een extra centje uitgeven. In moderne Force-feedback systemen zit geen 'centereerveer' meer. Dat is gewoon opgelost met een servomotortje. Elke fout hierin is softwarematig. En daar kun je zelf niets aan veranderen. Mijn logitech stuur (wel van 2 jaar oud, niet zoveel gebruikt) stuurt soms zomaar naar links en dan naar rechts of stuurt op een bepaald deel naar links als ik naar rechts stuur en allemaal van dat soort dingen. Hoe zit dat dan? Reageren
Schno009 Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 (bewerkt) Slijtage... Alles kan kapot gaan. In élk stuur met force feedback kan het gebeuren dat de motordriver (of zelfs de controller zelf) fouten begint te vertonen. Dit kan komen door slijtage in de positiemeter (meestal een potentiometer) of een simpel condensatortje wat de stress niet meer kon hebben. Stof kan ook rare dingen doen. Vooral in potmeters Ohja, het leest wat prettiger als je i.p.v. de quote gewoon de 'plaats reactie' knop onder aan de pagina gebruikt. Ik gebruik de quote alleen als er een post tussen is gekomen... Bewerkt: 24 juni 2007 door Schno009 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.