kippet Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 hey allemaal ik mod al heen hele tijd maar een ding lukt me steeds niet en ik kan nergens daar help voor vinden.om goed met coll ddf en txd een nieuwe auto te maken en die dan op een oude zetten, over een oude auto heen te zetten weet ik wel. en dan nog een kleure schema en handling erbij weet ik ook nog. maar met coll, dff en txd in harmonie samen.... help!!!!!!!!!!!!!!!!!dus kunnen een paar mensen of een iemand daar effe aandacht aan te besteden. Reageren
Rivel Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Check even de MTL die vind je bovenaan dit forum, daar staat wel een tut. hierover in! Reageren
Wazuup Geplaatst: 24 juni 2007 Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 Ik neem aan dat je de standaard dingen weet, als het te snel gaat geef je het maar aan. Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Open je model en importeer dus de desbetreffende dff met de scripts van KAM in 3dsmax en Move je model opzei. Importeer hem voor een tweede keer, zodat je 2 dezelfde auto's hebt. Doe nu 'Graph Editors> New Scematic view". Selecteer nu één van de hierarchy's (voledige auto met dummy's) en klik op het "Unlink Selected" icoontje. Deze auto zal je gebruiken voor dummy onderdelen en onderdeel namen. Attach/Detach nu alle delen van jou auto (niet de geimporteerde) zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef alle delen zijn eigen naam, Zoals de originele geimporteerde auto. Plaats alle dummy's op hun plaats. Link ze nu netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat (je kan bij de originele, nog hele auto zien hoe). Hoe moet je linken: Nu kun je gaan exporteren, dus open de DFF IO en ga naar het tabblad ''export''. Selecteer alle delen en klik op ''collision base''. Open nu de orginele dff van de auto die je gaat vervangen. Klik als laatste op ''export dff'' en je auto dff word geexporteerd. Speed Tutorial Auto's Texturen: Alle textures voor op auto's moeten GTA Material zijn. Dit kun je doen door in the material editor op ''standard'' te klikken en GTA material uit het rijtje te kiezen. Deze staat er alleen als je de scripts van KAM hebt geinstalleerd in 3dsmax. Voor een normale bmp texture, klik je op ''none'' achter color en vervolgens bitmap. Deze kun je op het moddel gooien zoals je gewend bent. * Dan nu de bodycolour, met reflecties en dergelijke. Ook hier gaan we naar een bolletje, en zetten we hem naar GTA material. Maar inplaats van dat we een bitmap selecteren, klikken we op SA Vehicle Default (om het makkelijk te houden). Er veranderen nu wat waarden, dat is oke. Klik nu op het vakje achter color, en verander de kleur naar welke kleur jij ook wilt. Nu komt een belangrijk gedeelte, namelijk de color guide. Laat je deze op none staan, dan zal de kleur die jij gekozen hebt altijd ingame zo zijn. Maar zet je hem op primary, dan zal de kleurkeuze geheel ''random'' zijn. Wil je twee verschillende random kleuren, zet die tweede material dan op ''secondary''. Let op: de kleur veranderd automatisch wanneer je een andere colour guide dan none neemt. Overigens is dit een simpele manier van texturen, je kunt zelf nog veel meer uitproberen met reflectie en dergelijke. Kams script (helaas werkt deze niet meer op 3DS Max 9): Kams Script voor 3DS Max. Vriendelijke groeten, Wazuup Reageren
kippet Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juni 2007 bijde beankt voor de moeite en rivel er staat wel een paar maar niks waar ik iets mee kan voor dit maar was wel een goede (helaas wist ik het al mij schuldt dus maar ga vooral zo door) en wazuup aan jou heb ik wat (rivel niks tegen jou hoor jij ook zo doorgaan) en mensen die er nog komen tips tips heel veel tips zijn handig met de beste groeten van kippet Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.