Jump to content

Dell tft scherm voor mijn X360.

Recommended Posts

Geplaatst:

Dag mensen,

Ik ben van plan om een scherm voor mijn X360 te kopen omdat ik nu op een 6 jaar oude 16 inch crt monitor game. Mijn budget is erg klein(ik ga van de zomer ook een brommer en andere dingen kopen/doen). Mijn budget is maximaal 200 euro. Nu had ik het volgende scherm van Dell op het oog;

Het scherm van Dell.

Mijn vraag aan jullie is; is dit een beetje een goed scherm om te gamen? Hij heeft een redelijk snelle responstijd(5ms) maar is hij qua alle andere specs geschikt om hem op mijn X360 te gebruiken? Ik wil wel een scherm van Dell en geen andere als deze slecht is want als ik hem bij Dell bestel gaat de belasting eraf(pa met een eigen bedrijf. :D)

Ik wacht de reacties af. :)

Boris H.

Geplaatst:

Naar mijn idee is het een hartstikke goed scherm, zelf game ik nu op 'deze' TV, en ik heb geen aanmerkingen op het beeldkwaliteit. Jou kleuren zullen wat scherper zijn, aangezien ik een contrast heb van 600:1, wat inhoud dat er 600 stappen tussen zwart en wit zitten, waardoor kleuren dus redelijk helder zijn. Jij hebt, als je die monitor koopt natuurlijk, 1000:1, wat veel helderder is. Jou 'candela-waarde' licht net zo hoog als die van mij, 600 cd/m². Waar ik totaal geen klachten over heb.

Over de responstijd heb ik niks terug kunnen vinden, waardoor ik voor mezelf geen goeie vergelijking heb. Maar 5 ms is inderdaad een nette tijd, al zou 2 ms toch echt optimaal zijn.

Aangezien je graag een Dell wilt, heb ik geen betere monitoren voor dezelfde prijs kunnen vinden, dit is dus denk ik het beste wat je voor dat geld kan krijgen, bij Dell. :) Je kan dus met een gerust hard die monitor aanschaffen. :puh: Alleen zou ik eerst nog 'dit' lezen, want dat kan voor veel opheldering zorgen. :)

Geplaatst:
Dag mensen,

Ik ben van plan om een scherm voor mijn X360 te kopen omdat ik nu op een 6 jaar oude 16 inch crt monitor game. Mijn budget is erg klein(ik ga van de zomer ook een brommer en andere dingen kopen/doen). Mijn budget is maximaal 200 euro. Nu had ik het volgende scherm van Dell op het oog;

Het scherm van Dell.

Mijn vraag aan jullie is; is dit een beetje een goed scherm om te gamen? Hij heeft een redelijk snelle responstijd(5ms) maar is hij qua alle andere specs geschikt om hem op mijn X360 te gebruiken? Ik wil wel een scherm van Dell en geen andere als deze slecht is want als ik hem bij Dell bestel gaat de belasting eraf(pa met een eigen bedrijf. :D)

Ik wacht de reacties af. :)

Boris H.

Voor hetzelfde geld kun je een LG kopen met 2ms reactietijd en een contrast van 2000:1 (heb ik maar dan met 5ms reactietijd). Een LG L196WTQ-SF.

Geplaatst:

Ik heb net even gespeeld op het scherm van mijn vader wat volgens mij wel een beetje gelijk is(iets slechter. :puh:) en de beeldkwaliteit beviel goed! Zeker op wat hogere resoluties was het beeld superscherp! Ik ga mijn scherm vanavond bestellen.

Bedankt voor de hulp!

Boris H.

Geplaatst:
Ik heb net even gespeeld op het scherm van mijn vader wat volgens mij wel een beetje gelijk is(iets slechter. :puh:) en de beeldkwaliteit beviel goed! Zeker op wat hogere resoluties was het beeld superscherp! Ik ga mijn scherm vanavond bestellen.

Bedankt voor de hulp!

Boris H.

Ik vind hem qua prijs/kwaliteit wel wat te duur, maarja, als jij persee die wil...

Geplaatst:

Ik heb het scherm besteld. :) Ik heb er 200 euro voor moeten betalen en hij wordt binnen 2 weken thuisbezorgd.

Groetjes, :cya:

Boris H.

Geplaatst:
Ik heb het scherm besteld. :) Ik heb er 200 euro voor moeten betalen en hij wordt binnen 2 weken thuisbezorgd.

Boris H.

Dat is de prijs die ik voor mijn LG betaalde incl. BTW een half jaar geleden........ (met een heel hoog contrast :D :D :D :D 2000:1)

>>> Door Preddy: Ok, you've made your point ;)<<<

Geplaatst:

Boris H.

Dat is de prijs die ik voor mijn LG betaalde incl. BTW een half jaar geleden........ (met een heel hoog contrast :D :D :D :D 2000:1)

>>> Door Preddy: Ok, you've made your point ;)<<<

Ondersteunt jouw scherm dan ook HDCP? Dit is namelijk wel nodig als je HD-DVD's of Blu-ray films wil kijken. Die van mij ondersteunt het wel. Ik krijg mijn scherm trouwens vandaag binnen. :D

:cya:

Boris H.

Geplaatst:
Dat is de prijs die ik voor mijn LG betaalde incl. BTW een half jaar geleden........ (met een heel hoog contrast :D:D:D:D 2000:1)
Je vergeet wel één klein dingetje: Dat is dynamisch contrast. Bij tv's is het dynamisch contrast ongeveer 3 tot 5 keer zo hoog als het ware contrast. Voor monitoren is dat wel het zelfde, dus dat wil zeggen dat die van jou dus rond de 650:1 heeft.

Ik heb zelf een Dell 2007FPW (800:1) en vergeleken met een 22" Samsung (3000:1 dyn.) en mijn Dell heeft toch echt beter beeld.

Geplaatst:
Dat is de prijs die ik voor mijn LG betaalde incl. BTW een half jaar geleden........ (met een heel hoog contrast :D:D:D:D 2000:1)
Je vergeet wel één klein dingetje: Dat is dynamisch contrast. Bij tv's is het dynamisch contrast ongeveer 3 tot 5 keer zo hoog als het ware contrast. Voor monitoren is dat wel het zelfde, dus dat wil zeggen dat die van jou dus rond de 650:1 heeft.

Ik heb zelf een Dell 2007FPW (800:1) en vergeleken met een 22" Samsung (3000:1 dyn.) en mijn Dell heeft toch echt beter beeld.

Vegeleken met de LG van mijn ouders heeft een gelijkgeprijsde Dell een heel slech beeld (als het nacht is in SA zie je bijna niets op die dell).

Geplaatst:

Vegeleken met de LG van mijn ouders heeft een gelijkgeprijsde Dell een heel slech beeld (als het nacht is in SA zie je bijna niets op die dell).

Dan is dat wel een heel erg slecht beeld. Ik heb op mijn PC een 17" tft van Dell die ongeveer 2 jaar oud is en bij deze zie ik in SA 's nachts alles prima hoor! Deze monitor heeft een contrast van 800:1 dus zo slecht is dat niet.

Geplaatst: (bewerkt)

Dan is dat wel een heel erg slecht beeld. Ik heb op mijn PC een 17" tft van Dell die ongeveer 2 jaar oud is en bij deze zie ik in SA 's nachts alles prima hoor! Deze monitor heeft een contrast van 800:1 dus zo slecht is dat niet.

Maarja in begin 2006 kreeg je nog geen Dell TFT voor 100 euro (nieuw)...., dus moest je wel een CRT nemen...

EDIT: Die LG is een 17¨ TFT... LG Flatron L1717S.. en Mijn LG heeft ook een redelijk dunne rand (1cm), is licht (4 kg) en de beeldkwaliteit hangt ook af van je instellingen, videokaart , drivers, type paneel en OS.

Edit2: en het gaat er gewoon om dat je voor 14 euro meer een 22¨ Iiyama ProLite E2200WSV-B1 hebt met een contrast van 1000:1 en een resolutie van 1680x1050....

Bewerkt: door ifc3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...