Jump to content

Afbeelding in design

Recommended Posts

Geplaatst:

Dag,

Ik zit met een probleempje. Hoe moet ik een render toevoegen aan het design? Het lukt me echt nooit.

Ik ben nog maar een beginneling ;)

Geplaatst: (bewerkt)

je hebt je achtergrond(design)

en dan kopier je je render naar je design (kopieren +plakken)

en dan staat ie in je achtergrond en dan plaats je hoe je hm wil hebben.

en dan zie je rechts ergens layer staan (als het goed is) :puh:

daar zie je ook normal staan en dan ga je naar beneden

en dan verandert je render vanzelf een keer:

hier een voorbeeld:

klik hier

1x klikken om in te zoomen dan word ie scherp.... :D

gr S()nny

Bewerkt: door s()nny

Ja heb ik gedaan, maar daarmee ben ik nog nergens, ik begrijp je post niet goed ook :puh:

je het je achtergrond(design)

en dan kopier je je render

en dan zie je rechts ergens layer staan (als het goed is)

en dan verandert je render vanzelf een keer

?

IB

Bewerkt: door ICE BANANA

Stappen

- Open PS

- Ga naar je bestand

- Dan via File naar Place

- Vergroot of verklein het plaatje na het openen

Extra Stappen

- Daarnaast kan je dan nog met de Magic Eraser Tool de achtergrond kleur weghalen

- Je kan ook de layers samenvoegen door op de layer boven de layer te zetten die je bij elkaar wilt 'lassen'. Dan rechtermuisknop en klik op Merge down.

Ik hoor het wel of het gelukt is! :tu:

Bewerkt: door Grove St.
Ja heb ik gedaan, maar daarmee ben ik nog nergens, ik begrijp je post niet goed ook :puh:
je het je achtergrond(design)

en dan kopier je je render

en dan zie je rechts ergens layer staan (als het goed is)

en dan verandert je render vanzelf een keer

?

IB

Ik neem aan dat je met Photoshop werkt? Ik zal het even uitleggen met behulp van een paar plaatjes. Eerst open je de achtergrond met Photoshop (of zoals jij het noemt: het design). Dat doe je als volgt: File --> Open, en dan open je je achtergrond. Dit hoeft natuurlijk niet als je achtergrond al in Photoshop staat. Dit is mijn achtergrond:

achtergrond1ig4.png

Naast de achtergrond zelf zie je het zogenaamde 'Layer Palet' staan. Als jij deze niet ziet, klik dan even op: Window --> Layers.

Oke, nu ga je je render openen met Photoshop. Klik op File --> Open, en open je render. Dit hoeft natuurlijk niet als je render al in photoshop staat. Dit is mijn render:

render1up9.png

Nu staan als het goed is je render en je achtergrond in Photoshop, maar ze staan beide in een ander bestand. Jij wilt dat ze in hetzelfde bestand komen te staan. Dat is heel simpel: Verklein het bestand van je achtergrond en verklein het bestand van je render. Plaatje:

verkleinenvh5.png

Nu kun je als het goed is je achtergrond en je render zien in één scherm, dan heb je zoiets als op dit plaatje:

bijelkaarns0.png

Oke, pak nu de 'Move Tool'. Plaatje:

movetoolyg6.png

Houd nu de Move Tool ingedrukt op je render, en sleep de render naar het bestand van je achtergrond. Nu heb je zoiets:

slepenpo0.png

En voilà, je render en je achtergrond staan in hetzelfde bestand. :) Zorg er nog even voor dat in het Layer Palet de layer van de render boven de layer van de achtergrond staat, zoals je op het plaatje hierboven ook ziet. Nu kun je de achtergrond en de render verder gaan bewerken. :)

Nog veel succes en plezier met Photoshoppen. :sigaar:

Bewerkt: door BaasB
Geplaatst:

_O_ Dankesheun BaasB Het is nu gelukt om de render erin te krijgen, nu nog uitzoeken hoe je hem verkleint :)

Dankje!

IB

Geplaatst:
_O_ Dankesheun BaasB Het is nu gelukt om de render erin te krijgen, nu nog uitzoeken hoe je hem verkleint :)

Dankje!

IB

Dan zorg je ervoor dat je op de layer van je render staat, en dan doe je CTRL+T. Dan druk je Shift in, en dan verschuif je het kleine witte blokje links boven of rechtsboven naar beneden. Als je Shift niet indrukt, gaat het niet gelijkmatig. Veel succes! :Y

Geplaatst:

Nog 1 tip:

Als je zeker wilt zijn dat de render netjes vloeit in de achtergrond, ga er dan rond met de selectie tool, ga dan naar select => Feather => 20 Pixels. En dan naar Layer => Layer Mask => Reveal Selection, nu krijg je een vervaagde rand, wat goed past bij de sig. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...