Jump to content

Videokaart

Pennywise The Clown

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb de afgelopen maanden offertes laten maken, en heb er nu eentje die me erg aanspreekt. Ik ben over alle onderdelen tevreden, alleen weet ik niet zeker of ik wel een geschikte videokaart heb. Ik wil gamen, de nieuwste games, en de games die nog moeten gaan komen wil ik hiermee goed tot normaal mee kunnen spelen. De offerte bevat nu de ASUS EN8600GT/2DHT/256MB. Wat mij hiervan niet duidelijk is is de betekenis van de dikgedrukte delen, en of deze videokaart het waard is om de games van nu en van de toekomst goed op te kunnen spelen.

Geplaatst: (bewerkt)

Dat 2DHT zie je alleen bij Asus. Het betekend gewoon dat hij 2 DVI uitgangen heeft.

EN dat is gewoon een ander woord voor Geforce, ook wat Asus-specefieks.

Bewerkt: door Schno009
Geplaatst:

Wat die dikgedrukte delen betekenen weet ik ook niet, maar ik weet wel dat dit geen goede kaart is voor moderne games. Hij werkt prima voor games van nu zolang je maar op een lage resolutie speelt en geen AA gebruikt, maar als je echt spellen van nu goed (gemiddelde instellingen) wil spelen heb je een GTS nodig (of evt een ATi Radeon HD 2600 XT GDDR4). Als je de spelen van nu op hoge instellingen wil spelen en aan het eind van jaar ook nog goed wil kunnen spelen raad ik je een 8800 GTS (640) aan of e.v.t. een Radeon HD 2900 XT. Het enige nadeel van die twee is dat ze twee PCI-sloten in beslag nemen en dat ze veel energie gebruiken (2900 XT gebruikt 200W).

Geplaatst:

Je kan ook een 8800GTS 320MB nemen, k heb dan OC versie is toch ietjses beter, ze tot 15% minder dan de 640mb versie, maar die 15% geld pas op hoge resoluties;)

Geplaatst: (bewerkt)
Je kan ook een 8800GTS 320MB nemen, k heb dan OC versie is toch ietjses beter, ze tot 15% minder dan de 640mb versie, maar die 15% geld pas op hoge resoluties;)
Je moet dan niet een OC nemen, want die snelheden kan je makkelijk zelf halen (zelfs hoger). Op de site van nVidia kan je zelf zo'n programma downloaden. ATi heeft daar ook iets handigs voor: ATi Tray Tool. Die werk ook gewoon voor nVidia kaarten en zorg er voor dat je kaart zich aanpast aan elk programma. Hij haalt er het beste uit zonder dat je artifacts krijgt (overclockt automatisch).

Ik zou je zelf een 640 MB versie aanraden van ASUS (€350). Waarom?

• Die kan je erg goed overclocken (volgens reviews), dus verspil je geld niet aan zo'n factory overclocked kaart. Je kan deze kaart namelijk zelf naar GTX prestatie's clocken.
  • Die extra 320 MB heb je nodig, want onder hoge resolutie's gaan ze al uit van 1280x1024 en hoger.
  • Gaat langer mee, want de volgende stap van minimale eisen zal 512 MB of hoger worden.

Kan je hier trouwens ook even de specificaties van die PC zetten, dan kan je zien of zo'n kaart geen overkill is (te veel van het goede vergeleken de rest) en zet er ook meteen de resolutie van je monitor bij. Kunnen we ook eventueel zeggen of je een goede deal hebt.

Wat is trouwens het lemiet (€) voor het hele systeem?

-------------------------------------------------------------------------

EDIT: De kaart:

Asus EN8800GTS/HTDP ( is niet de goedkoopste: de winkel)

jbxvga.jpg

Je krijgt bij deze kaart ook veel extra's:

- GRAW (spel)

- GTI Racing (spel)

- 3dMark 06 (volledige licentie)

- 3 Jaar garatie (van ASUS zelf)

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Geplaatst:

FF dat je het weet overclocken dan is garantie weg, dus daarom heb ik maar een factory oc kaart genomen, en IPB gehuegen maakt niet zo denderend veel uit, je kan een 512MB kaart hebben, maar dat zegt niet hoe goed die is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...