Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

metallicacopyqi9.png

Rate's and comments?

(nieuwe sig van Metallica in aanmaak ;) )

IB

Bewerkt: door ICE BANANA
Geplaatst:

Schaap gaat weer eens raten :7

Ik ben allereerst een fan van de band, dus dat is al een plusje. Verder vind ik de render mooi verwerkt in de achtergrond, al wordt het geheel wel wat somber zo. Natuurlijk wordt hard-rock meestal in verband gebracht met zwart en duister maar ikzelf wordt altijd er vrolijk van deze muziek. Die witte kringeltjes zijn mijn smaak niet maar passen er toch wel bij. Enige wat écht niet mooi is (vind ik) is de tekst Metallica. De arm van de bassist loopt rond naar beneden en dan zouden de letters de ronding moeten volgen feitelijk. Je zou de letters wel langs de hals van de gitaar kunnen zetten wellicht. Al met al wel een goeie signature dus een 8/10 :Y

Je huidige signature vind ik trouwens prachtig _O_

Edit: trek je van mijn rates niet teveel aan want ik kan alleen beslissen over mooi/lelijk en her en der een aandachtspuntje. Matthijs hieronder heeft er veel en veel meer verstand van :Y

Geplaatst:
Rate's and comments?

(nieuwe sig van Metallica in aanmaak ;) )

IB

Volgens mij was je nog een beginner op het gebied van PS, dus ik zal zoveel mogelijk de kritiekpunten noemen, zodat je daar aan kan werken. Als ik de signature in zijn geheel bekijk dan zie ik direct 3 soort effecten. Van links naar rechts zijn dat: motion blur, patchwork en een ripple. Als beginnend photoshopper gebruikte ik deze effecten ook erg vaak, daar is niets mis mee. Punt alleen is dat ze naast elkaar niet echt staan. Patchwork bijvoorbeeld past niet echt naast een ripple, of althans, het is niet mijn smaak. De zwarte vlinders zijn leuk bedoeld, maar ze verpesten de achtergrond een beetje. De kleur is te sterk, vergeleken met de rest. Of je moet ze verwijderen, of wat opacity verlagen en er een leuk effect overheen gooien, iets met de Gradient Tool bijvoorbeeld. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de shape(s) links. Op zich is de style shape erg goed gekozen, maar de kleur ervan niet. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Je moet het zo maken dat het én opvalt én goed past. Nu valt het enkel op, maar het past niet. Aan de tekst kan tot slot ook nog wel wat veranderd worden. Zo vind ik een 'outer glow' niet echt mooi, en vind ik de plaats en het soort font niet echt mooi. Misschien kun je het font van Metallica downloaden, als die überhaupt beschikbaar is. Al met al is het een keurige siganture voor een beginnend iemand, ik begon slechter. Ik probeer je alleen de punten te laten zien die je kan verbeteren, zodat je signatures nóg mooier worden. :tu:

Overigens, nog een leuke tip: Merge alles even, en ga naar 'image > apply image'. Gooi er dan een gradient map overheen, en zet hem dan op een mooie blendmode. De kleur moet je zelf even bepalen, wat jij het mooiste vind passen. Desnoods doe je het meerdere keren. Dit is erg simpel, maar het kan een siganture qua effecten zoveel mooier maken, dus probeer het eens. Je vindt de optie overigens op je layer schermpje.

Geplaatst: (bewerkt)

Dankje Sheep voor de rate ^_^

Volgens mij was je nog een beginner op het gebied van PS, dus ik zal zoveel mogelijk de kritiekpunten noemen, zodat je daar aan kan werken. Als ik de signature in zijn geheel bekijk dan zie ik direct 3 soort effecten. Van links naar rechts zijn dat: motion blur, patchwork en een ripple. Als beginnend photoshopper gebruikte ik deze effecten ook erg vaak, daar is niets mis mee. Punt alleen is dat ze naast elkaar niet echt staan. Patchwork bijvoorbeeld past niet echt naast een ripple, of althans, het is niet mijn smaak. De zwarte vlinders zijn leuk bedoeld, maar ze verpesten de achtergrond een beetje. De kleur is te sterk, vergeleken met de rest. Of je moet ze verwijderen, of wat opacity verlagen en er een leuk effect overheen gooien, iets met de Gradient Tool bijvoorbeeld. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de shape(s) links. Op zich is de style shape erg goed gekozen, maar de kleur ervan niet. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Je moet het zo maken dat het én opvalt én goed past. Nu valt het enkel op, maar het past niet. Aan de tekst kan tot slot ook nog wel wat veranderd worden. Zo vind ik een 'outer glow' niet echt mooi, en vind ik de plaats en het soort font niet echt mooi. Misschien kun je het font van Metallica downloaden, als die überhaupt beschikbaar is. Al met al is het een keurige siganture voor een beginnend iemand, ik begon slechter. Ik probeer je alleen de punten te laten zien die je kan verbeteren, zodat je signatures nóg mooier worden.

Overigens, nog een leuke tip: Merge alles even, en ga naar 'image > apply image'. Gooi er dan een gradient map overheen, en zet hem dan op een mooie blendmode. De kleur moet je zelf even bepalen, wat jij het mooiste vind passen. Desnoods doe je het meerdere keren. Dit is erg simpel, maar het kan een siganture qua effecten zoveel mooier maken, dus probeer het eens. Je vindt de optie overigens op je layer schermpje.

Tjah je hebt gelijk, Dit was de eerste keer dat ik eigelijk een normale signature maakte, "bijna" al de andere zijn gebaseerd op je vector Tut's (Handige krengen ;) ). Anywaays, ik hoor over Gradient map? Zal ik zeker proberen, je hoort nog van me ^_^

IB

Bewerkt: door ICE BANANA

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...