karamanci Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 hoi,, wie kan mij een foto of een filmpje geven waaraan ik kan zien wat de verschillen zijn,,???? alvast bedankt. Reageren
ifc3 Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 hoi,, wie kan mij een foto of een filmpje geven waaraan ik kan zien wat de verschillen zijn,,????alvast bedankt. Geen. Reageren
Boris H. Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 hoi,, wie kan mij een foto of een filmpje geven waaraan ik kan zien wat de verschillen zijn,,????alvast bedankt. Ik maak wel even foto's voor je van T.V.'s hier in huis. Dit is een normale 4:3 T.V. van de voorkant. Dit is een normale 4:3 T.V. van de zijkant. Dit is een LCD T.V. LCD T.V.'s zijn vaak breedbeeld. Onze is ook nog een HDTV, dat betekent dat je een betere beeldkwaliteit hebt. Zoals je ziet is een LCD T.V. platter dan een normale 4:3. 4:3 gaat trouwens over de beeldverhouding. Je hebt ook LCD T.V.'s die 4:3 zijn. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! Groetjes, Boris H. Reageren
karamanci Geplaatst: 28 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 hoi,, wie kan mij een foto of een filmpje geven waaraan ik kan zien wat de verschillen zijn,,????alvast bedankt. Ik maak wel even foto's voor je van T.V.'s hier in huis. Dit is een normale 4:3 T.V. van de voorkant. Dit is een normale 4:3 T.V. van de zijkant. Dit is een LCD T.V. LCD T.V.'s zijn vaak breedbeeld. Onze is ook nog een HDTV, dat betekent dat je een betere beeldkwaliteit hebt. Zoals je ziet is een LCD T.V. platter dan een normale 4:3. 4:3 gaat trouwens over de beeldverhouding. Je hebt ook LCD T.V.'s die 4:3 zijn. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! Groetjes, Boris H. ik weet heus wel wat voor tv ze zijn maar ik wil alleen een vergelijking bijv. xbox360 games tegen ps3 games maar ik wil : 4:3 tegen LCD thanks anyway >>> Door Preddy: Gelieve de plaatjes niet mee te quoten<<< Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 4:3 is een beeldverhouding en LCD is een techniek om tv's te maken. Dat kan je niet met elkaar vergelijken (appels en peren vergelijken). Als je 4:3 vergeleken met 16:9/16:10 bedoelt: PC monitoren: TV's: Als je CRT vergeleken met LCD bedoelt: Vergeleken met één van de schermen hierboven (16:9 - 4:3) Reageren
Schno009 Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 Maar wat voor verschil wíl je erin zien. Beeldkwaliteit kan gewoon niet op een filmpje zichtbaar worden. En het beeld van een CRT tv is véle malen helderder en scherper dan dat van een LCD tv, het contrast is ook veel hoger. LCD tv's zijn gewoon nog in het begin van de ontwikkeling. CRT's worden al zowat 100 jaar gemaakt. Geen wonder dat daar de meeste kwaliteit zit. De resolutie van een gewone PAL tv is alleen lager. CRT's hebben ook geen last van 'ghosting' (dus geen reactietijd). Het is een kwestie van eigen preferatie, wil je ruimtebesparing of wil je geweldig beeld? Reageren
karamanci Geplaatst: 1 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2007 Maar wat voor verschil wíl je erin zien. Beeldkwaliteit kan gewoon niet op een filmpje zichtbaar worden.En het beeld van een CRT tv is véle malen helderder en scherper dan dat van een LCD tv, het contrast is ook veel hoger. LCD tv's zijn gewoon nog in het begin van de ontwikkeling. CRT's worden al zowat 100 jaar gemaakt. Geen wonder dat daar de meeste kwaliteit zit. De resolutie van een gewone PAL tv is alleen lager. CRT's hebben ook geen last van 'ghosting' (dus geen reactietijd). Het is een kwestie van eigen preferatie, wil je ruimtebesparing of wil je geweldig beeld? ik wil eigenlijk een vergelijking zijn op een film bijv. ps3 game op de 4:3 en LCD naast lkaar in een film Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 1 juli 2007 Rapport Geplaatst: 1 juli 2007 (bewerkt) Begrijp je het nu nog steeds niet??! JE KAN 4:3 NIET MET LCD VERGELIJKEN!!! LCD een techniek om een scherm te produceren en 4:3 is de verhouding (breedte:4x, hoogte:3x). Wat bedoel je nou eigenlijk: CRT/Plasma - LCD of 16:9 - 4:3 Voordat je weet iets in dit topic plaatst, kijk dan eerst hier even; Beeldtechnieken: LCD, CRT Beeldformaten: 4:3 en 16:9 EDIT: Ik heb een een plaatje gemaakt waardoor je het misschien wel begrijpt: Je kan alleen horizontaal met elkaar vergelijken Bewerkt: 1 juli 2007 door Insanity Prawn Boy Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.