Schno009 Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 (bewerkt) Voor al jullie naïvelingen; de MSN Messenger versie 8.8 die in omloop is, is een Virus. Ik kreeg het zonet toegezonden op MSN, maar omdat ik het niet vertrouwde, en een tijdje ernaar had gezocht bij Microsoft, scande ik het even met McAffee. Hij had direct de file verwijderd omdat er een Trojan in zat; namelijk: New Malware.d Om het nog even duidelijker te maken, het is een installatiebestandje van 80 KB Dit virus zorgt voor: -opening van onbekende internetpoorten -opening van onbekende processen -vertraging van het systeem Oppassen dus! Schno009 Bewerkt: 28 juni 2007 door Schno009 Reageren
Thundercover Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 (...)-vertraging van het systeem (...) Mijn systeem kan niet nog trager worden, dan staat het stil Maar handig om te weten Wat is op dit moment de nieuwste (veilige) versie van MSN? Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 (...)-vertraging van het systeem (...) Mijn systeem kan niet nog trager worden, dan staat het stil Maar handig om te weten Wat is op dit moment de nieuwste (veilige) versie van MSN? 8.1/8.2 naar mijn weten, Microsoft heeft wel laten weten dat er een nieuwe versie komt, versie 8.5, deze is te downloaden maar wel een Beta versie, daarom ook daar mee oppassen. Reageren
Schno009 Geplaatst: 28 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 De huidige 8.1 is volgens mij de stabielste en de veiligste. Binnekort komt 8.5. Daarom vertrouwde ik 8.8 ook niet. Reageren
ikt Geplaatst: 28 juni 2007 Rapport Geplaatst: 28 juni 2007 (bewerkt) Maar vind je het dan niet raar dat het 80kb is ipv 15 mb ofzo? Want normaal is WLM 15 MB ofzo Bewerkt: 28 juni 2007 door ikt Reageren
Vinewood Geplaatst: 29 juni 2007 Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 8.5 Beta is ook veilig. Ik heb hem gescant met Nod32 en Symantec en ze geven niks aan. En heb er ook nog geen problemen mee gehad. Reageren
Schno009 Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 Maar vind je het dan niet raar dat het 80kb is ipv 15 mb ofzo? Want normaal is WLM 15 MB ofzo Ik zei ook dat ik het verdacht vond Zo'n klein bestandje, dat kán gewoon niet anders als een virus zijn, want zelfs de downloaders (van IE bijvoorbeeld) zijn rond de 200-500KB En er zijn genoeg mensen die dit soort dingen willen 'hacken', er zijn nou eenmaal veel mensen die hierin geloven, en 'de nieuwste msn' op de computer willen hebben. Schno009 Reageren
da Sexbomb Geplaatst: 29 juni 2007 Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 8.5 Beta is ook veilig.Ik heb hem gescant met Nod32 en Symantec en ze geven niks aan. En heb er ook nog geen problemen mee gehad. hoe weet je dan dat het veilig is? Symnantec sucks! NOD32 is wel goed, maar niet goed geboeg vind ik om zomaar te kunnen dat als de instal door hetscan process heen is om te zeggen dat het veilig is hooor Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 29 juni 2007 Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 Maar vind je het dan niet raar dat het 80kb is ipv 15 mb ofzo? Want normaal is WLM 15 MB ofzo Het had ook een Installer via Internet ofzow kunnen zijn he, dat hij het download via dat programmatje (al is dit nooit zo met MSN d8 ik) dus het is niet altijd zo dat zoiets kleins gevaarlijk hoeft te zijn (meestal wel) Reageren
Schno009 Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 hoe weet je dan dat het veilig is? Omdat het een Officiele Beta release van Microsoft zelf is. Die stoppen geen virussen in hun programma's. En die internetinstallers, van microsoft, zijn rond de 200-500 Kb, daarom vond ik de file van 80 kb nogal verdacht. En inderdaad, MSN word geïnstalleerd óf met een Java script op internet, óf door de volledige file (van ongeveer 10-20 Mb) te downloaden. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 30 juni 2007 Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 8.5 Beta is ook veilig.Ik heb hem gescant met Nod32 en Symantec en ze geven niks aan. En heb er ook nog geen problemen mee gehad. 8.5 beta van een officiële site van Microsoft of een betrouwbare site, kan inderdaad veilig zijn, van niet vertrouw bare sites zoals: Warez community's en dergelijke kan je nog al eens op problemen stuiten, scannen heeft vaak geen nut als er in de nieuwste software 1 van de nieuwste virussen zit. De nieuwste virussen worden ontdekt door dat een PC geïnfecteerd word, zo worden Virus Definities ontwikkeld en maakt je virusscanner up to date. Wanneer een virus niet bekend is leest je scanner er gewoon over heen, want die virus is niet ''herkenbaar als een virus''. Oppassen dus. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.