Jump to content

18+?

Dastard

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zat bij de screencaps van de 2de trailer van GTA IV te kijken in de galerij.Toen kwam ik dit tegen:Klik

Ik heb dit niet gezien in de trailer? Wie wel?

Geplaatst:

Raar,en op de website van gta 4 (www.rockstargames.com/iv/) als je de trailer ziet, zie je nergens een 18+ logo.

Geplaatst:

Is dit misschien de oplossing?

De site van Rockstar is internationaal. Elk land heeft egen instanties die een leeftijdsrating geven aan bepaalde games. Als je het van een nationale mirror afhaalt in plaats van van een internationale site, wordt de nationale rating dus wel weergegeven. Dit is voor elk land verschillend, dus zie je het niet op internationale sites.

Geplaatst:
Raar,en op de website van gta 4 (www.rockstargames.com/iv/) als je de trailer ziet, zie je nergens een 18+ logo.

dat komt omdat dat niet hoeft. de tweede trailer word namelijk niet zichtbaar als je 17 hebt ingevoerd, wat genoeg was voor trailer 1. je moet dus al hebben bevestigd dat je 18+ bent voor dat je de trailer kan zien op de rockstar site. en via mirrors en xbox live e.d. hoef je dat niet, dus zijn ze verplicht die waarschuwing te geven aan het begin van het filmpje.

Geplaatst:

Je ziet op de Europese versie al 18+ staat omdat de bedrijven zelf aan de hand van een systeem zelf de rating mogen bepalen en op het product plaatsen (dit wordt zover ik weet wel later door PEGI gechecked). Het PEGI systeem is dus meer een systeem vanuit de branch zelf.

ESRB komt zover ik weet ook voort uit de gamebranch maar daar wordt alles getest door ESRB zelf zodra de game af is en er dus een rating op komt. Als je dus de officieele ESRB rating weet dan weet je ook dat de game zo goed af is terwijl de PEGI rating dus al lang door de makers er zelf kan zijn opgeplakt.

De versie die wij hebben gekregen van Take Two is dus de Europese versie van de trailer. Behalve het PEGI logo aan het begin is er verder geen verschil.

Geplaatst:

Ik denk dat het verschil in leeftijdsgehalte (en waarschuwing) zit in het feit dat in de tweede trailer geweld zit, en in de eerste niet. Hier word er natuurlijk weer geschoten en gescheurd met auto's.

Geplaatst:

De eerste Europese versie heeft ook gewoon een PEGI 18+ logo alleen bij de eerste zit hij aan het eind.

Indien je RP (Rating Pending) ziet staan is dat dus de Amerikaanse versie.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...