Jump to content

backdoor

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo ik heb pas mijn spywarescanner laten scannen.

Nu heb ik een backdoor aangetroffen en er stond gevaarniveua hoog. (heb verwijderd natuurlijk)

Maar wat is een backdoor?

En kan dit virus te maken hebben met het slecht opsarten van de computer?

Alvast bedankt als iemand deze vragen kan beantwoorden!

:cya: MVG: Nasdreas.

Geplaatst:

"Backdoor (achterdeur)

Een backdoor wordt door hackers gebruikt voor een aantal zaken. Oorspronkelijk was een backdoor letterlijk een achterdeur in een computerprogramma, met opzet door de programmeur gemaakt. Door zo'n achterdeur kan een programmeur altijd in de door hem ontwikkelde programmatuur komen, ook als deze op andere computers geïnstalleerd is. De term backdoor wordt nu ook gebruikt voor een programma dat buiten medeweten van een computergebruiker op zijn of haar computer geïnstalleerd wordt, waarna aanvallers van buitenaf later toegang hebben tot de computer."

[bron] Waarschuwingsdienst.

Geplaatst:
"Backdoor (achterdeur)

Een backdoor wordt door hackers gebruikt voor een aantal zaken. Oorspronkelijk was een backdoor letterlijk een achterdeur in een computerprogramma, met opzet door de programmeur gemaakt. Door zo'n achterdeur kan een programmeur altijd in de door hem ontwikkelde programmatuur komen, ook als deze op andere computers geïnstalleerd is. De term backdoor wordt nu ook gebruikt voor een programma dat buiten medeweten van een computergebruiker op zijn of haar computer geïnstalleerd wordt, waarna aanvallers van buitenaf later toegang hebben tot de computer."

[bron] Waarschuwingsdienst.

Nou lekker is dat, gelukkig heb ik hem verwijderd!

maar nu weet ik wat het is eindelijk!

Maar heeft dit programmaatje/virus te maken met het slecht opstarten van de pc.

Geplaatst:

Het kan wel als diegene echt in je computer heeft gezten!

I zou toch maar een goeie firewall/ant-virus/spyware gaan instaeren!

comodo (firewall)

AVG (antivirus)

spybot (antispyware)

zijn de beste gratis progjes. voor dat soort dingen.

Geplaatst:

Het kan wel als diegene echt in je computer heeft gezten!

I zou toch maar een goeie firewall/ant-virus/spyware gaan instaeren!

comodo (firewall)

AVG (antivirus)

spybot (antispyware)

zijn de beste gratis progjes. voor dat soort dingen.

Ik weet nu vrijwel zeker dat er iemand in me pc heeft gezeten, mij pc start nu gewoon normaal op etc.

Alleen nog ff een vraag over die firewall, die zit toch gewoon op windows xp SP2?

Geplaatst:
Ik weet nu vrijwel zeker dat er iemand in me pc heeft gezeten, mij pc start nu gewoon normaal op etc.

Alleen nog ff een vraag over die firewall, die zit toch gewoon op windows xp SP2?

Het zit er wel, maar als je wilt dat het werkt, zul je hem moeten inschakelen. Ga daarvoor naar Configuratiescherm > Beveiligingscentrum > Windows Firewall > Algemeen (tabblad). Hier kun je de firewall van Windows inschakelen. Ga naar het tabblad Uitzonderingen om programma's toe te staan om via internet te communiceren. Succes :bier:

Geplaatst:

Het zit er wel, maar als je wilt dat het werkt, zul je hem moeten inschakelen. Ga daarvoor naar Configuratiescherm > Beveiligingscentrum > Windows Firewall > Algemeen (tabblad). Hier kun je de firewall van Windows inschakelen. Ga naar het tabblad Uitzonderingen om programma's toe te staan om via internet te communiceren. Succes :bier:

Bij mij stond de firewall al aan, dan zou die backdoor wel met een programma zijn meegekomen.

Geplaatst:

Bij mij stond de firewall al aan, dan zou die backdoor wel met een programma zijn meegekomen.

een firewall is een programma dat als programmas het internet op proberen te komen dat ie ze dan tegen houdt als deze geen toestemming krijght een virus die kan met een vertrouwd programma mee komen en via de toestemming van dat programma het internet op. je firewall houd geen downloads tegen van virussen dat doet (als je een goede viruscanner hebt) je virus scanner

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...