Jump to content

Bass Opvoeren

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi ik heb sindskort een 2.1 boxensetje voor me pc..

(Weet dat het niet veel is maar goed)

Nou zit de bass mij wat tegen zou ik die ook kunnen opvoeren ???

zit geen knop op de bass

het is en set van labtec..

Mvg

Geplaatst:

schaf een logitec aan!!! die zijn de beste! En de bass kan je in de pc regelen met het prog. Soud Effect manager (zit standaard op de meeste pc´s)

Geplaatst:
Nou zit de bass mij wat tegen zou ik die ook kunnen opvoeren ???

Realtek HD-audio manager....

Ps: en Creative maakt volgens mij beter setjes dan Logitech....

Geplaatst: (bewerkt)

Labtec.... Echt het goedkoopste wat je kunt krijgen op 2.1 gebied. Uit zo'n 10 centimeter woofertje kun je gewoonweg geen zware bassen krijgen. Besteed je geld aan een Logitech Z3 ofzo, dan heb je zware bassen. Of nog beter, schaf een Syrincs setje aan. Met die 6th orde bandpass behuizing heb je de diepste bassen die je je kunt bedenken.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195

Wellicht íets buiten het budget van de gemiddelde forumbezoeker :D

@ifc: alle jappen zijn slecht. Maar logitech is qualitatief het beste, qua geluid neig ik ook richting creative. Maar ik heb het al meerdere malen meegemaakt dat Creative de goedkoopste potmeters in hun setjes zetten. Soms vallen de onderdelen gewoon van de printplaat af (!) door slechte solderingen.

Bewerkt: door Schno009
Geplaatst:
@ifc: alle jappen zijn slecht. Maar logitech is qualitatief het beste, qua geluid neig ik ook richting creative. Maar ik heb het al meerdere malen meegemaakt dat Creative de goedkoopste potmeters in hun setjes zetten. Soms vallen de onderdelen gewoon van de printplaat af (!) door slechte solderingen.

Bij mij niet. Mischien omdat ik een iets duurder setje heb ofzo?

Geplaatst:

goh , 220 watt RMS , dat is echt enorm vergeleken met mijn toch al niet misselijke 50 watt RMS.

Helaas staat er geen maximum vermogen maar dat zal ook wel hoger zijn als mijn 500 watt PMPO.

Ik zelf zou overigens gewoon Logitech of Creative.

Geplaatst:
PMPO

Peak Marketing Power Output

Hele rare afkorting die NIETS betekend. Gewoon een willekeurig getal.

http://sound.westhost.com/power.htm

Ook nog een interessant artikel over de 'power race' van de japanse audiomerken.

Vermogen maakt geen reet uit. Als je speakers hebt met een rendement van 80db/1w/1M, dan ben je al 100 watt versterkervermogen nodig dan als je een 90db/1w/1m speaker met 10 watt instuurt, om hetzelfde geluidsniveau te krijgen. Ik heb een setje PA speakers met een gevoeligheid van ongveer 100db, die knallen op 50 watt RMS (kan ik zien op m'n versterker) al ZO verschrikkelijk hard, dat je je oren liever dicht stopt. Kun je nagaan wat er gebeurd als je ze op de maximale 500 watt aanstuurt. Dan heb je geen oren meer aan je kop.

Het is 100% waar dat Logitech geweldige setjes maakt. Je ziet het gewoon al als je de stekker van een X-230 ofzo eruit trekt. Het lampje op de set blijft even branden, om daarna langzaam uit te gaan. (dat duidt dus op grote afvlakcondensatoren, wat een stabiele voeding geeft) Bij al die andere jappenrotzooi die schakelende voedingen (klinkt slecht als ze goedkoop zijn) gebruiken, gaat het lampje direct uit. De versterkers erin zijn ook goed, je voelt hem warm worden, dus niet van die goedkope klasse TD dingetjes erin.

Soms zie je het ook wel bij van die zielige setjes dat bij elke bassslag (die 3e s hoort er echt) het lampje knippert; dat duid ook op goedkoopheid.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...