-->nick<-- Geplaatst: 29 juni 2007 Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 Ik heb nou een paar dagen SimCity 4 en begin met bouwen maar maak altijd minder winst dan dat ik uitgeef en kom ik dus telkens rood te staan. Weet iemand hoe dit komt ik bouw gewoon industrie woonwijken en winkels. Reageren
Rullez Geplaatst: 29 juni 2007 Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 Ik heb nou een paar dagen SimCity 4 en begin met bouwen maar maak altijd minder winst dan dat ik uitgeef en kom ik dus telkens rood te staan. Weet iemand hoe dit komt ik bouw gewoon industrie woonwijken en winkels. Krijgen je bedrijven woonwijken enz ook stroom water genoeg wegen; Sluit desnoods water contracten en stroom contracten met je buren. Water moet trouwens door een pomp uit een meer worden gehaald Stroom moet uit een fabriek worden gehaald. Je kan ook bij de bank trouwens lenen. Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 (bewerkt) Ik heb nou een paar dagen SimCity 4 en begin met bouwen maar maak altijd minder winst dan dat ik uitgeef en kom ik dus telkens rood te staan. Weet iemand hoe dit komt ik bouw gewoon industrie woonwijken en winkels. Krijgen je bedrijven woonwijken enz ook stroom water genoeg wegen; Sluit desnoods water contracten en stroom contracten met je buren. Water moet trouwens door een pomp uit een meer worden gehaald Stroom moet uit een fabriek worden gehaald. Je kan ook bij de bank trouwens lenen. Ik haal altijd water uit een water tank en hoe sluit je contracten. en als stroomfabriek heb ik windmolens en zo'n aardgascentrale. Bewerkt: 29 juni 2007 door -->nick<-- Reageren
Rullez Geplaatst: 29 juni 2007 Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 Ik heb nou een paar dagen SimCity 4 en begin met bouwen maar maak altijd minder winst dan dat ik uitgeef en kom ik dus telkens rood te staan. Weet iemand hoe dit komt ik bouw gewoon industrie woonwijken en winkels. Krijgen je bedrijven woonwijken enz ook stroom water genoeg wegen; Sluit desnoods water contracten en stroom contracten met je buren. Water moet trouwens door een pomp uit een meer worden gehaald Stroom moet uit een fabriek worden gehaald. Je kan ook bij de bank trouwens lenen. Ik haal altijd water uit een water tank en hoe sluit je contracten. en als stroomfabriek heb ik windmolens en zo'n aardgascentrale. Is die watertank wel vol. Zorg dat er water leidingen naar de buren lopen. En energi masten naar de buren lopen. Zo krijg je vanzelf een contract aangeboden. Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 (bewerkt) Ik heb nou een paar dagen SimCity 4 en begin met bouwen maar maak altijd minder winst dan dat ik uitgeef en kom ik dus telkens rood te staan. Weet iemand hoe dit komt ik bouw gewoon industrie woonwijken en winkels. Krijgen je bedrijven woonwijken enz ook stroom water genoeg wegen; Sluit desnoods water contracten en stroom contracten met je buren. Water moet trouwens door een pomp uit een meer worden gehaald Stroom moet uit een fabriek worden gehaald. Je kan ook bij de bank trouwens lenen. Ik haal altijd water uit een water tank en hoe sluit je contracten. en als stroomfabriek heb ik windmolens en zo'n aardgascentrale. Is die watertank wel vol. Zorg dat er water leidingen naar de buren lopen. En energi masten naar de buren lopen. Zo krijg je vanzelf een contract aangeboden. Ja de watertank is vol. Ik heb trouwens ook altijd dat er staat dat ik een tekort aan winkel gebied en industrie heb terwijl van al het industrie en winkels er maar een klein gedeelte egt bebouwd wordt. Bewerkt: 29 juni 2007 door -->nick<-- Reageren
Jowx Geplaatst: 29 juni 2007 Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 Topic verplaatst naar Overige Games. Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 (bewerkt) Topic verplaatst naar Overige Games. Waarom is het verplaatst dit is toch een fts >>> Door Jowx: Het is een Simulation Game, daarbij het verzoek om in het vervolg zulke dingen via PB te vragen. <<< Oh sorry. >>> Door Jowx: Maakt niet uit hoor! <<< Bewerkt: 29 juni 2007 door Jowx Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 29 juni 2007 Rapport Geplaatst: 29 juni 2007 Toevallig speel ik dit spel nu ook, erg leuk allemaal. Op zich is het niet zo moeilijk om veel winst te maken, absoluut niet. Op zich heb je enkel electriciteit nodig. Gewoon allemaal gebieden toewijzen, en hup, alles groeit. Je geeft alleen geld uit aan (de) centrale (s) en een kelin beetje aan wegenonderhoud. Maar ja, dan heb je wel winst, maar ja, je stad wordt veel te arm. Geen scholen en ziekenhuizen, dus geen rijkere mensen. De manier om een goede, winstgevende stad te hebben is dit: -Begin met een heel groot gebied. Trek vervolgens in een plus hoofdstraten over het gebied door het midden. -Zet in het midden bijvoorbeeld een monument neer, dit trekt van alles en nogwat aan. -Bouw om het midden heen commercieele gebieden, NIET TE GROOT (zo groot als in een keer kan is genoeg). -Ik bouwde vervolgens in het zuiden een industriegebied, ver weg van mijn huizen. -In het noorden bouw je steeds wijken precies even groot als je in een keer kunt toewijzen. Rustig, niet 10 wijken tegelijk, begin met 1 of 2 (allebei aan andere kant van hoofdstraat, eraan gelegen uiteraard). -In het midden van ELKE wijk zet je netjes neer wat ze nodig hebben, dus: Basisschool, kliniek, politiepost, kleine branweerkazerne. NIET MEER. -In de wijken die verder van het centrum afliggen is het ook handig om een blok in de wijk te veranderen in commercieel gebied, zodat ze ook daar kunnen werken. -Leg water aan. -Nu worden er normaal gesproken in elke wijk in het midden modale en daaromheen povere woningen gebouwd. Maar ja, je wilt ook luxe huizen (en bedrijven). Leg in de twee wijken het dichtst bij het centrum wat meer dingen aan, begin met een middelbare school. En zet veel kansgebouwen neer dichtbij (niet in) deze wijken. Vooral een universiteit (het kansgebouw, NIET de stadsuniversiteit) doet het erg goed. -Er zullen villa's gebouwd worden, en zodra je meer woonwijken hebt gebouwd met meer mensen, zullen er luxe woontorens worden gebouwd. Als dat gebeurt gaat het goed! -Ook zullen je bedrijven steeds luxer worden. Steeds mooier. En als je een gigantisch luxe commercieel flatgebouw hebt, dan heb je het helemaal gemaakt! -Oh ja, de industrie. Misschien merk je dat er zich geen hightech industrie ontwikkelt. Geen zorgen, kijk maar een in de statistieken voor aantrekkelijkheid van de HT industrie. Dan zie je dat het industriegebied fel rood is, slecht dus! Het is het beste het gewoon pal naast/in een woonwijk te zetten. Aangezien het HT industrie is zal er nauwelijks vervuiling komen, en het schept vele banen! -En je geld? Ach... Als je het bovenstaande doet komt dat ook wel goed! Wat? Lukt het niet? Dan zijn er nog enkele dingen die je kunt proberen: -Gemeen zijn. Wees meedogenloos. Torenhoge belastingen! Laat ze maar betalen! MWUAHAHAHAHA! -Besparen. Scholen? BAH! Platgooien! Zet er maar een mooie stinkende fabriek voor in de plaats, verdien je nog eens wat! Geldt natuurlijk ook voor andere openbare voorzieningen...(Wgen?!? Weg ermee! Ga maar lopen!) -En als het echt niet lukt lekker oneerlijk doen... CHEATEN! Helaas werkt de geldcheat niet erg snel... Je moet hem vele malen intoetsen, maar dit is de snelste manier: Druk ctrl+x in. Een tekstbalkje verschijnt. HOUD NU SHIFT DE HELE TIJD INGEDRUKT! Typ in: WEAKNESSPAYS (zwakheid betaalt...) Druk op enter. De balk blijft staan als je shift in hebt gehouden. Houd hem ingedrukt, druk nu pijltje omhoog. Weaknesspays komt weer te staan in de balk, druk op enter. Herhaal nu de twee voorgaande stappen. Nou, nu moet het lukken, toch? Mocht je mijn stad willen zien als voorbeeld, post het maar, dan plaats ik hem hier wel. Succes! Reageren
AwiVC Geplaatst: 30 juni 2007 Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 Ik wil hem wel graag zien Als het niet te veel moeite is =] Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 Toevallig speel ik dit spel nu ook, erg leuk allemaal. Op zich is het niet zo moeilijk om veel winst te maken, absoluut niet. Op zich heb je enkel electriciteit nodig. Gewoon allemaal gebieden toewijzen, en hup, alles groeit. Je geeft alleen geld uit aan (de) centrale (s) en een kelin beetje aan wegenonderhoud. Maar ja, dan heb je wel winst, maar ja, je stad wordt veel te arm. Geen scholen en ziekenhuizen, dus geen rijkere mensen. De manier om een goede, winstgevende stad te hebben is dit:-Begin met een heel groot gebied. Trek vervolgens in een plus hoofdstraten over het gebied door het midden. -Zet in het midden bijvoorbeeld een monument neer, dit trekt van alles en nogwat aan. -Bouw om het midden heen commercieele gebieden, NIET TE GROOT (zo groot als in een keer kan is genoeg). -Ik bouwde vervolgens in het zuiden een industriegebied, ver weg van mijn huizen. -In het noorden bouw je steeds wijken precies even groot als je in een keer kunt toewijzen. Rustig, niet 10 wijken tegelijk, begin met 1 of 2 (allebei aan andere kant van hoofdstraat, eraan gelegen uiteraard). -In het midden van ELKE wijk zet je netjes neer wat ze nodig hebben, dus: Basisschool, kliniek, politiepost, kleine branweerkazerne. NIET MEER. -In de wijken die verder van het centrum afliggen is het ook handig om een blok in de wijk te veranderen in commercieel gebied, zodat ze ook daar kunnen werken. -Leg water aan. -Nu worden er normaal gesproken in elke wijk in het midden modale en daaromheen povere woningen gebouwd. Maar ja, je wilt ook luxe huizen (en bedrijven). Leg in de twee wijken het dichtst bij het centrum wat meer dingen aan, begin met een middelbare school. En zet veel kansgebouwen neer dichtbij (niet in) deze wijken. Vooral een universiteit (het kansgebouw, NIET de stadsuniversiteit) doet het erg goed. -Er zullen villa's gebouwd worden, en zodra je meer woonwijken hebt gebouwd met meer mensen, zullen er luxe woontorens worden gebouwd. Als dat gebeurt gaat het goed! -Ook zullen je bedrijven steeds luxer worden. Steeds mooier. En als je een gigantisch luxe commercieel flatgebouw hebt, dan heb je het helemaal gemaakt! -Oh ja, de industrie. Misschien merk je dat er zich geen hightech industrie ontwikkelt. Geen zorgen, kijk maar een in de statistieken voor aantrekkelijkheid van de HT industrie. Dan zie je dat het industriegebied fel rood is, slecht dus! Het is het beste het gewoon pal naast/in een woonwijk te zetten. Aangezien het HT industrie is zal er nauwelijks vervuiling komen, en het schept vele banen! -En je geld? Ach... Als je het bovenstaande doet komt dat ook wel goed! Wat? Lukt het niet? Dan zijn er nog enkele dingen die je kunt proberen: -Gemeen zijn. Wees meedogenloos. Torenhoge belastingen! Laat ze maar betalen! MWUAHAHAHAHA! -Besparen. Scholen? BAH! Platgooien! Zet er maar een mooie stinkende fabriek voor in de plaats, verdien je nog eens wat! Geldt natuurlijk ook voor andere openbare voorzieningen...(Wgen?!? Weg ermee! Ga maar lopen!) -En als het echt niet lukt lekker oneerlijk doen... CHEATEN! Helaas werkt de geldcheat niet erg snel... Je moet hem vele malen intoetsen, maar dit is de snelste manier: Druk ctrl+x in. Een tekstbalkje verschijnt. HOUD NU SHIFT DE HELE TIJD INGEDRUKT! Typ in: WEAKNESSPAYS (zwakheid betaalt...) Druk op enter. De balk blijft staan als je shift in hebt gehouden. Houd hem ingedrukt, druk nu pijltje omhoog. Weaknesspays komt weer te staan in de balk, druk op enter. Herhaal nu de twee voorgaande stappen. Nou, nu moet het lukken, toch? Mocht je mijn stad willen zien als voorbeeld, post het maar, dan plaats ik hem hier wel. Succes! Ok bedankt. Ik zal het proberen en ik zou jouw stad best eens willen zien Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 1 juli 2007 Rapport Geplaatst: 1 juli 2007 Ok bedankt. Ik zal het proberen en ik zou jouw stad best eens willen zien Hier is de stad: http://rapidshare.com/files/40434291/Fronteira.rar.html Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 8 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2007 Hier is de stad:http://rapidshare.com/files/40434291/Fronteira.rar.html Waar moet je daar op klikken om hem te zien? Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 16 juli 2007 Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 Waar moet je daar op klikken om hem te zien? Hey, de stad heet Claro que city. Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 16 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2007 (bewerkt) Hey,de stad heet Claro que city. Maar hoe open je dat bestand via dat rapidshare Dus waar moet je op klikken? Bewerkt: 16 juli 2007 door Jowx Quotepiramide verwijderd. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.