Jump to content

video kaart overklocken

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb vandaag eindelijk mijn Nvidia Geforce 7100GS kunnen gebruiken want mijn PC is nu gemaakt.

Maar nou staat er op die doos van de Vga kaart dat je hem kan overklocken.

Dat klopt want toen ik de drivers had geinstalleerd toen zag ik ook software om hem te overklocken.

Maar nu is mijn vaag:

de 3D klock en de 2D klock staan nu allebij op 350 Mhz

en de memory klock staat op 1332 Mhz. :)

nu kan ik de 3D klock tot 700 Mhz doen en de 2D klock tot 600 Mhz de memory klock kan tot 20000 Mhz

maar de kan ik eigenlijk mijn Vga kaart allemaal op zijn hoogst overklocken ?? want de video kaart word maar gekoeld door een passief koelblokje en ik zat te denken als ik hem hoog overklock dan moet er wel een Fan op anders verbrand die kaart. als ik het goed heb dan.

maar heeft het eigenlijk wel nut om dat ding over te klocken en bestaan er speciale coolers die je zo aan je Vga kaart kan bevestingen ? zodat hij gekoeld kan worden?? :Y

Alvast bedankt :cya:

Geplaatst:

EEN 7100??? in een nieuwe computer?

Da's het toppunt van verouderd....

Ik zou niet teveel moeite aan die kaart verspillen, en gelijk een betere kopen, deze heeft de goede shaders niet, om games toch goed te draaien.

En je geheugen overklokken tot 20000 Mhz is fysisch onmogelijk, dan zaten we nu allemaal op een 40 Ghz pc te tikken. 700 Mhz is ook wat optimistisch, daar een 8800GTX een clock van 580 Mhz heeft...

Geplaatst: (bewerkt)
EEN 7100??? in een nieuwe computer?

Da's het toppunt van verouderd....

Ik zou niet teveel moeite aan die kaart verspillen, en gelijk een betere kopen, deze heeft de goede shaders niet, om games toch goed te draaien.

En je geheugen overklokken tot 20000 Mhz is fysisch onmogelijk, dan zaten we nu allemaal op een 40 Ghz pc te tikken. 700 Mhz is ook wat optimistisch, daar een 8800GTX een clock van 580 Mhz heeft...

verouderd :?

en de 6150 is dan zeker beter ? achjah hij koste ook maar 35 euro. :Y maar het is wel de 7 series dus hoe kan het veroudert zijn.

maar ik vond het ook al vaag dat hij zoveel Mhz kan hebben. maar mijn PC zelf is ook niet de nieuwste hoor.

tenminste er zit een AMD Sempron 3000+ en 512 mb geheugen.

maar bestaan er wel coolers die je op je kaart kan zetten ?

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst:

Nou, ik zou met dat passieve koelblokje niet verder gaan als 20-50 Mhz boven de originele snelheid. Geheugen zelfde verhaal.

Dit is een kaart die goed genoeg is, als je maar niet gaat gamen. Daar schiet hij echt tekort voor. Als je serieus games wilt gaan spelen, zit je te kijken naar 100-200 euro voor de videokaart. Maar dan is de processor weer de bottleneck, dan moet daar ook weer een andere in om het aan te vullen.

Geplaatst:

ik wist zelf ook al dat het niet de beste kaart zou zijn voor 35 euro _O_

maar ik ben toch geen hardcore gamer.

het gaat er mij gewoon dat hij Rollercoaster tycoon 3, Gta Sanandreas en The Movies enz. knap kan draaien.

en dat ik 3ds max kan doen.

maar misschien volgend jaar ofso als ik Vista neem dat ik dan een Geforce 8500 neem ofso.

alleen een vraagje? ik kijk bij GPU core en ik neem aan dat dat de Vga kaart is.

die was 63 graden :? klopt dat ??

Geplaatst:

Kan best hoor, mijn GPU core is nu ook rond de 60 graden.

Toch is het niet het allerbeste voor je kaart, om zo heet te zijn, maar dat is ook 'bij de prijs inbegrepen'. Je koelblok is gewoon te klein om goed te kunnen koelen. Ook zo bij mijn 7600gt, dat koelblok is ook véél te klein. En slecht ontworpen... Ik zou er persoonlijk een kilo aluminium tegenaangooien, zodat hij niet warmer als 20 graden word, maar ja, wie ben ik :puh:

Als je kaart al zó warm word, zou ik hem zeker niet gaan overklokken.

Schno009 ;)

Geplaatst:

Ik weet het niet :$

Ik heb net ongv 4 uurtjes lang rollercoaster tycoon 3 zitten spelen. en toen ik het spel afsloot toen ging ik kijken hoe warm hij was en weet je hoe wam..... 80 graden :cry:

wanneer gaat z,n ding stuk ??? bij 90 graden ofso

en hij begint gelijk af te koelen nu staat hij 5 minuten zonder spel. en hij is nu 72 graden.

maar dit is niet goed he?? en kan ik er misschien een fan tegenaan gooien... :puh:

Geplaatst:
Ik weet het niet :$

Ik heb net ongv 4 uurtjes lang rollercoaster tycoon 3 zitten spelen. en toen ik het spel afsloot toen ging ik kijken hoe warm hij was en weet je hoe wam..... 80 graden :cry:

wanneer gaat z,n ding stuk ??? bij 90 graden ofso

en hij begint gelijk af te koelen nu staat hij 5 minuten zonder spel. en hij is nu 72 graden.

maar dit is niet goed he?? en kan ik er misschien een fan tegenaan gooien... :puh:

Jawel hoor. Kan een GPU makkelijk aan. Zelfs boven de 100 graden gaan ze nog niet kapot (ook al moet je dit niet proberen te bereiken). Als 'ie te warm wordt houd 'ie er ook van zelf mee op, voordat er iets kapot gaat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...