Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:
kan je met sami san andreas mod installer ook wapens instaleren?

Nee, SAMI is eignlijk specifiek gericht op voertuigen. Wapens, maps en andere mods moeten helaas handmatig geïnstalleerd worden. Overigens is het installeren van wapens ook niet zo moeilijk, ik zal het even uitleggen.

Wapens bestaan uit 2 soorten bestanden meestal, een '.DFF' bestand en een '.TXD' bestand. Stel je voor, je download een mod die de AK47 vervangt. De bestanden die zich in de mod bevinden zijn dan 'AK47.dff' en 'AK47.txd'. Deze twee bestanden staan ook in de GTA3.img. Jij moet ervoor zorgen dat je de originele bestanden vervangt met die van je mod. Hoe je dat doet wordt hier uitgeleged. Als voorbeeld wordt een voertuig genomen, maar het installeren van wapens gaat op dezelfde manier. Let er wel op dat je de meest recente IMG Tool download.

Geplaatst:
kan je met sami san andreas mod installer ook wapens instaleren?

Nee, SAMI is eignlijk specifiek gericht op voertuigen. Wapens, maps en andere mods moeten helaas handmatig geïnstalleerd worden. Overigens is het installeren van wapens ook niet zo moeilijk, ik zal het even uitleggen.

Wapens bestaan uit 2 soorten bestanden meestal, een '.DFF' bestand en een '.TXD' bestand. Stel je voor, je download een mod die de AK47 vervangt. De bestanden die zich in de mod bevinden zijn dan 'AK47.dff' en 'AK47.txd'. Deze twee bestanden staan ook in de GTA3.img. Jij moet ervoor zorgen dat je de originele bestanden vervangt met die van je mod. Hoe je dat doet wordt hier uitgeleged. Als voorbeeld wordt een voertuig genomen, maar het installeren van wapens gaat op dezelfde manier. Let er wel op dat je de meest recente IMG Tool download.

is er geen mod die specifiek op wapens instaleren is gericht?

Geplaatst:
is er geen mod die specifiek op wapens instaleren is gericht?

Nee, deze is er voor zover ik weet nog niet. SAMI is naar mijn weten de enigste automatische installer op dit moment. Het moet gewoon handmatig, anders lukt het je niet. Zie mijn uitleg in het andere bericht, waarin alles staat wat je moet weten. Als je het door hebt, dan is het in één minuutje gebeurd. Net zo snel als een normale installer dus.

Geplaatst:

Een klein vraagje dat nauw verband houdt met dit topic:

Hoe 'mod' je dan de afbeelding in de HUD? Is er een soort van HUD.txd waar die plaatjes in staan?

Geplaatst:
Een klein vraagje dat nauw verband houdt met dit topic:

Hoe 'mod' je dan de afbeelding in de HUD? Is er een soort van HUD.txd waar die plaatjes in staan?

De afbeelding van de mod zit er altijd bij.

Geplaatst:
De afbeelding van de mod zit er altijd bij.

Wat bedoel je precies? Waarbij zit altijd 'de afbeelding van de mod'? Ik heb het namelijk over zelf wapens modden en niet over klakkeloos dingen downloaden van internet. Volgens mij wijzigt de HUD zich niet automatisch als ik een wapen mod. Hoe krijg ik dit wel voor mekaar?

Geplaatst: (bewerkt)

Als het goed is vind je in Models een hud.txd. Als je daar een beetje naar de textures zoekt zal je je zeker de wapens ook vinden. voor dit soort ongein raad ik overigens TXDWorkshop aan , mocht je die nog neit hebben.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Nou in deze hud.txd staan wél de iconen voor op de minimap, de weaponafbeelding 'fist' en een 'arrow' voor als je op de kaart kijkt in het menu. Alle andere wapenafbeeldingen zie ik hier toch echt nergens bij staan...

Geplaatst:
Nou in deze hud.txd staan wél de iconen voor op de minimap, de weaponafbeelding 'fist' en een 'arrow' voor als je op de kaart kijkt in het menu. Alle andere wapenafbeeldingen zie ik hier toch echt nergens bij staan...

De huds van de wapens staan namenlijk gewoon in de TXD van het wapen. Deze heet iets van "Wapenicon". En er zit ook een alpha bij. Deze heet "Wapenicona".

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...