Jump to content

Blauw scherm na 10 seconden

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had een tijdje geleden GTA Vice City geinstalleert , en toen ik een new game starte , crashte na 1 minuut de game en kreeg ik een zogenaamde BSod (Blue Screen of Death) te zien.

Ik heb later GTA San Andreas opnieuw geinstalleert , omdat ik wou weten of die het wel deed maar het was zelfs nog erger.

De introductie filmpje van een nieuwe game, duurt 2 seconden , je ziet dan waar je moet gaan beginnen en dan crasht de game en zie ik die zelfde BSoD. Weet iemand waar het aan ligt , ik heb al geprobeert GTA.SET te verwijderen , maar zonder succes. Ligt het misschien aan mijn video kaart , ik heb nVidea GFORCE 6200 SE TurboCache™.

Hier de foto van de BSOD

DVC00131.jpg

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

dit is een zware fout in windows, heb ik ergens opgevat. Voor zover ik weet is er nog geen oplossing gevonden.

Normaal moet je pc als hij terug opstart, een melding weergeven dat windows hersteld is van een zware fout.

Kijk eens bij je apparaatbeheer of alle hardware de vereiste basiscertificaten hebben.

De fout die zich voordoet is een conflict tussen verschillende hardware.

Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden, al heeft microsoft zelf (NOG ALTIJD :zz: ) geen oplossing.

Geplaatst:

Ik ga binnekort naar de lokale computer zaak , misschien dat ze daar een oplossing hebben want ik zelf kan niks vinden :duh: Alle Hardware centificaten zitten er volgens mij bij.

Nog iets , bij Systemequirementslab kunnen ze niet eens uit alles halen of hij GTA SA aankan , dat bewijst dat er toch iets niet helemaal geod zit zeg maar.

Geplaatst:

ik denk niet dat ze in de comuterzaak je probleem kunnen oplossen.

Volgens mij is er een soort interactie tussen software waardoor bepaalde gegevenswerking trager gaat, en daardoor je systeem laat vastlopen. Maar dit is slechts een gok.

Geplaatst:

BTW het is een zaakje die computers repareren etc. dus proberen kan geen kwaad. Ik had windows al een keertje opnieuw geinstalleert + de drivers maar het mocht niet baten.

Geplaatst:

nee, windows herinstalleren help idd niet.

Het is ergens een foutje dat windows activeert dmv een update dat microsoft enkele maanden geleden uitbracht.

Tot hiertoe zijn er nog geen oplossingen gebonden.

Ik had dit vroeger ook voor, en ik heb het grotendeels kunnen oplossen door SRS Adio Sandbox uit te schakelen.

Dit is een stukje software dat hardware "manipuleerd" voor het geluid aan je pc.

Soms krijg ik nog wel zo'n blauw scherm, maar niet meer zo vaak als vroeger.

Dus als jij dergelijk software hebt lopen, probeer die uit te schakelen en kijk voor verdere info op volgende sites.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455 (legt uit hoe je het verder aan banden kan leggen!!)

http://support.microsoft.com/kb/307128 (uitleg over de meest voorkomende variant van het probleem)

• 3 weken later...
Geplaatst:

nog bedankt voor die sites , was ff dit topic vergeten. Hellaas staat mijn probleem niet bij mijn foutmelding dus das wel jammer maar ja het is niet anders. De andere link over het meest voorkomende probleem heb ik op een andere pc ook gehad , dat is bijna een jaar geleden dus sinds een jaar zijn ze al aan het aanmodderen daar bij microsoft :zz:

Geplaatst:
De andere link over het meest voorkomende probleem heb ik op een andere pc ook gehad , dat is bijna een jaar geleden dus sinds een jaar zijn ze al aan het aanmodderen daar bij microsoft :zz:

inderdaad, microsoft heeft nog steeds geen oplossing hiervoor (volgens mij)

de enige manier om de fout uit te schakelen, is door eventuele drivers te herinstalleren(diegene die foutmelding geven)

ik heb het probleem opgelost door SRS Adiosandbox te verwijderen.

nu zie ik dat er in de derde laatste zin iets staan van een programma. (xxx.sys)

probeer te achterhalen van welk programma dat bestand is. Als het geen noodzakelijk programma is (zoals bij mij die AdioSandbox), verwijder het dan.

Probeer ook eens een virusscan, spywarescan en defragmentatie van al je harde schijven.

Mvg

Geplaatst:

Het kan ook zijn dat je voeding niet meer goed is, dat je gwn een nieuwe moet nemen, Minimaal 350 watt

en anders zitten er veel fouten in je HD.. of te weinig geheugen

en voor de zekerheid voor dit..

Alle drivers opnieuw instaleren maar dan bedoel ik ook echt ALLE drivers

grtzzz

Geplaatst:
Het kan ook zijn dat je voeding niet meer goed is, dat je gwn een nieuwe moet nemen, Minimaal 350 watt

en anders zitten er veel fouten in je HD.. of te weinig geheugen

en voor de zekerheid voor dit..

Alle drivers opnieuw instaleren maar dan bedoel ik ook echt ALLE drivers

grtzzz

Dat van die voeding weet ik niet, maar het kan zeker!

controleer je HD ook eens op fouten. ik denk niet dat het iets te maken heeft met geheugen, want dan sluit het programma af met de melding onvoldoende virtueel geheugen, en krijg je geen stopfout.

Je laatste tip is zonder enige twijfel de beste. :tu:

Geplaatst:

mijn tip, breng em naar zown computer winkel!

en leg je probleem uit hun kijken hem dan na

en zullen vast het probleem herstellen

Geplaatst:
mijn tip, breng em naar zown computer winkel!

en leg je probleem uit hun kijken hem dan na

en zullen vast het probleem herstellen

dat kan je idd proberen, maar ik denk niet dat ze veel meer zullen doen dan alle drivers opnieuw installeren.

Geplaatst:

en er is dan kans dat ze niks weten maar je bent wél veel geld kwijt aan uur loon en onderzoeks kosten. nee , dat gaan we maar eens niet doen :duh: Toch bedankt voor het idee , het is handig als je geld op je rug heb groeien :7

Geplaatst:
en er is dan kans dat ze niks weten maar je bent wél veel geld kwijt aan uur loon en onderzoeks kosten. nee , dat gaan we maar eens niet doen :duh: Toch bedankt voor het idee , het is handig als je geld op je rug heb groeien :7

thehe :puh:

eigelijk moet ik je gelijk geven, pc winkels zijn goed als je er echt nx van af weet en n geld te veel hebt :puh:

heb je nu nog steeds dat probleem, of is het van de baan?

Geplaatst:

ik ben er nog niet echt mee bezig geweest , zit meer GTAIII te modden. misschien dat ik morgen ff naar zo'n pc zaakje ga om 'info' te vragen :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...