Flitskikker Geplaatst: 30 juni 2007 Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 Hallo allemaal, Ik ben van plan een nieuwe DVD brander te kopen, maar er zijn twee versies van: een IDE versie en een ATA/ATAPI-7 versie. Wat is hier het verschil tussen? Ik heb een pc uit 1999 (Compaq Deskpro EN). Daar zit nu nog een simpele cd-rom station in, maar ik weet dus niet of ik IDE of ATA/ATAPI nodig heb. Ik denk IDE want ik denk dat ATA/ATAPI nieuw is . Als het bijvoorbeeld IDE is, kan ik dan die CD-ROM speler eruit halen en die kabels gebruiken voor mijn brander? Of gaat voor mij het hele feest niet door omdat het tegenwoordig anders is? Ik heb deze brander op het oog: PIONEER DVR-112D De gewone versie is IDE en de bulk versie is ATA/ATAPI-7. Alvast bedankt voor jullie reacties! Mvg, Flitskikker Reageren
ifc3 Geplaatst: 30 juni 2007 Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 Hallo allemaal,Ik ben van plan een nieuwe DVD brander te kopen, maar er zijn twee versies van: een IDE versie en een ATA/ATAPI-7 versie. Wat is hier het verschil tussen? Ik heb een pc uit 1999 (Compaq Deskpro EN). Daar zit nu nog een simpele cd-rom station in, maar ik weet dus niet of ik IDE of ATA/ATAPI nodig heb. Ik denk IDE want ik denk dat ATA/ATAPI nieuw is . Als het bijvoorbeeld IDE is, kan ik dan die CD-ROM speler eruit halen en die kabels gebruiken voor mijn brander? Of gaat voor mij het hele feest niet door omdat het tegenwoordig anders is? Ik heb deze brander op het oog: PIONEER DVR-112D De gewone versie is IDE en de bulk versie is ATA/ATAPI-7. Alvast bedankt voor jullie reacties! Mvg, Flitskikker IDE is ATA en ATAPI is Advanced Technology Attachment Packet Interface, dus een uitbreiding van ATA. Die brander kan dus gewoon in jouw computer.. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 (bewerkt) Is het dan verstandig om de IDE of de ATA/ATAPI te nemen. Ze zijn even duur dus dat maakt niet uit. Ik wil het dus wel zeker weten, want stel dat de ATAPI versie niet werkt, zijn 33 eurootjes naar de gallemiezen. Mvg, Flitskikker Bewerkt: 30 juni 2007 door Flitskikker Reageren
Schno009 Geplaatst: 30 juni 2007 Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 Een kort antwoord; het is hetzelfde. De CD-rom speler die je er nu in hebt zitten is ook een ATAPI apparaat. Het is gewoon de manier van aansturen. (bijna, muv. de SCSI's en de SATA's) Alle CD-rom/dvd-rom drives zijn ATAPI. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 Nog een paar vraagjes dan(, Schnoo009): Dus mijn oude bak ondersteunt beide? Is er ook nog snelheidsverschil? Waarom doen ze dan een bulk (ATAPI) versie en een normale (IDE) versie? Mvg, Flitskikker Reageren
Schno009 Geplaatst: 30 juni 2007 Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 Dus mijn oude bak ondersteunt beide? Zoals het zou moeten; jaIs er ook nog snelheidsverschil? is niet de bedoeling Waarom doen ze dan een bulk (ATAPI) versie en een normale (IDE) versie? dat is ook niet uit de context op te maken van die website, maar voor de zekerheid zou ik de IDE nemen. De hele site vind ik ook wat briek met "dvd Graveerder". Het kan maar zo zijn dat ze met 'atapi' SATA ofzo bedoelen... Reageren
Flitskikker Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2007 (bewerkt) Ik zie nu ook op google staan van verschillende PIN IDC ofzo 40 PIN IDC, 44 PIN IDC etc. Heeft dat er ook nog mee te maken? BTW wou ik hem ook niet van die site kopen, mijn oom koopt hem bij www.opus.nl en dan de bulk versie omdat ATAPI volgens jou hetzelfde is. Die IDE op die ene site is wel na omrekening 10 euro duurder dus dat is zonde. Bij opus is wel 7 dagen niet goed geld terug garantie dus kan ik het altijd nog terugsturen. Mvg, Flitskikker Ik heb trouwens nog een screen, kan dat helpen? (Windows XP met vista skin) Oeps, dat was dus niet de Edit knop. Kan een mod dit samenvoegen? >>> Door Preddy: Fixed<<< Bewerkt: 2 juli 2007 door Preddy Reageren
Schno009 Geplaatst: 2 juli 2007 Rapport Geplaatst: 2 juli 2007 Rofl, er staat zelfs bij Apparaatbeheer IDE ATA/ATAPI controller . ATA= Harddisk ATAPI= Optische drive Meer kan ik er niet over zeggen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.