Jump to content

Lil Wayne


Lord of War

Recommended Posts

Lil' Wayne (Lil Weezy voor vrienden) groeide op in de Hollygrove-achterbuurt van New Orleans en moest al op zeer jonge leeftijd zijn best doen om de verleiding van de misdaad te weerstaan. Hij luisterde veel naar de plaatselijke raphelden UNLV en Pimp Daddy en begon zijn eigen rapteksten te schrijven. Zijn droom om zelf rap-artiest te worden kwam uit toen een vriend hem voorstelde aan Cash Money-bazen Bryan 'Baby' Williams en Ronald 'Slim' Williams begon, niet geheel toevallig het label van zijn muzikale helden. Tijdens een signeersessie van Wayne's wijkgenoot Lil' Slim kreeg Wayne het visitekaartje van Baby Williams. Lil' Wayne begon meteen met een telefoonterreur om zijn voet tussen de deur te krijgen bij Cash Money. Na veel aandringen mocht Wayne lid worden van de kortstondige groep The B.G.'s, waar ook ene Lil' Doogie (later bekend als B.G.) lid van was. In 1993 verscheen het underground album 'True Story' maar al gauw werd deze groep weer opgedoekt.

In 1997 voegden Wayne en B.G. zich bij Juvenile en Young Turk als de Hot Boys, dat zou uitgroeien tot een supergroep. Het debuut 'Get It How U Live' verkocht 400.000 keer en bezorgde Cash Money een distributiedeal met Universal. Daarna volgde een aardige reeks plaatselijke hits, totdat de soloplannen de overhand kregen. In 1999 brachten Juveline en B.G. hun eigen soloalbums uit, wat resulteerde in de hits 'Back That Azz Up' voor Juveline en 'Bling Bling' voor B.G.. Eind dat jaar was het de beurt aan Lil' Wayne om een solodebuut uit te brengen. De single 'The Block is Hot' van het gelijknamige album werd een dikke hit en in 2000 verscheen zijn tweede album 'Lights Out'.

Daarna bleek de populariteit van de Cash Money-artiesten over het hoogtepunt heen en al gauw werd Hot Boys opgedoekt en konden Juvenile, B.G. en Tuur op zoek gaan naar een nieuw platenlabel. Cash Money besloot echter wel door te gaan met Lil' Wayne - met succes. In 2002 kwam zijn derde album '500 Degreez' uit. Mede door het succes van de single 'Way of Life' was het album een verkoopsucces. In 2004 verschijnt Wayne's vierde album 'Tha Carter'.

--------

Ik vind Lil Wayne één van de beste rappers van het moment. Zijn Album Tha Carter II is echt geweldig! Wat vinden jullie van deze rapper?

Link to comment
Delen op andere websites

Gaat wel.

Samen met Birdman doet hij het beter.

Vooral op We Takin Over.

Make It Rain Remix

enz.

Hij heeft wel skills.

En hij heeft nu beef met Fat Joe.

Young Buck en Wayne zijn weer vriendjes.

Dus diss die dikke Joe maar.

Want met disses is hij op zijn best

Link to comment
Delen op andere websites

Lil Wayne vind ik niet zo hele goede rapper. Ik vind hem echt een hele vervelende stem hebben. Zijn style is wel aardig goed te noemen. Het nummer Fireman vond ik echt slecht. Andere nummers gaan wel ! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind 'm niks, er gingen geruchten dat hij een Ghostwriter had (Eerst waren z'n teksten klote als 'k weenie wat, en toen waren ze ineens de bom) en daarnaast zit hij ook nog een beetje mannen te zoenen..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind 'm niks, er gingen geruchten dat hij een Ghostwriter had (Eerst waren z'n teksten klote als 'k weenie wat, en toen waren ze ineens de bom) en daarnaast zit hij ook nog een beetje mannen te zoenen..

Dat zag er best goor uit idd. Maar ik vind em ook niet echt goed, hij heeft wel een paar goede nummers maar ook een paar hele slechte.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...