Boris H. Geplaatst: 1 juli 2007 Rapport Geplaatst: 1 juli 2007 Dag mensen, Ik heb een probleem met mijn PC. 2 Dagen geleden was ik aan het photoshoppen, muziek luisteren en MSNnen. Toen ik in photoshop wat plaatjes samenvoegde was hij erg lang aan het laden en de fans in mijn PC gingen enorm hard draaien. De fans maakten een enorme herrie, ik had nog nooit gehad dat ze zo hard draaiden. Sindsdien draaien ze af en toe ineens zo hard maar dat is het probleem niet. Het probleem is als volgt: Als ik mijn PC aanzet krijg ik na het laadbalkje van windows XP zo'n 3 minuten een zwart scherm. Daarna kan ik inloggen op mijn account en start windows XP. Als windows dan start zie ik alleen maar mijn bureaublad achtegrond. Ik zie geen taakbalk, bureaubladpictogrammen o.i.d. Als ik dan naar taakbeheer ga met ctrl+alt+del en iexplore.exe start met "nieuwe taak" opent mijn internet explorer en heb ik alle balken en bureaubladpictogrammen terug. Wat kan mijn probleem zij? En vooral, wat kan ik eraan doen? Alvast bedankt, Boris H. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 1 juli 2007 Rapport Geplaatst: 1 juli 2007 Ermmm, als je processor oververhit is, zal die op een gegeven moment doorbranden, en dan doet je pc niks meer. Als je hem aflsuit zou die weer moeten afkillen. Je kan fftjes op google zoeken naar speedfan, daarmee kan je je temps van je cpu meten, moet je ff kijken hoe warm die word als die stressed is. Het kan ook iets anders zijn, maar als die lang oververhit is brand je processor door, en als je pech heb ook je mobo, en dan kan je die 2 vervangen. Dan nog 2 vraagjes hoeveel casefans heb je, en wat voor merk cpu (amd of intel) Reageren
Boris H. Geplaatst: 1 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2007 (bewerkt) Ik heb een Pentium IV processor @2.80 Ghz van het merk Intel. Verder de fans enzo weet ik niet. Ik heb deze PC 2 jaar geleden bij dell gekocht. Maar als het niet aan de Processor ligt wat kan mijn probleem dan zijn? ------------------------------------------------------------------------ 1 Jul 2007, 18:54 Het opstartprobleem is nu opgelost. Ik had in een USB ingang van mijn scherm een cardreader zitten. Nu hij er uit is start windows weer normaal op. Over het probleem met de harddraaiende fan: Ik heb mijn PC opengemaakt en al het stof weggeblazen. Ik heb nu minder last van het probleem, maar af en toe draait de fan toch weer zo hard. Kan dit kwaad of zal ik het zo laten? Groetjes, Boris H. Bewerkt: 1 juli 2007 door Boris H. Reageren
Schno009 Geplaatst: 1 juli 2007 Rapport Geplaatst: 1 juli 2007 Over het probleem met de harddraaiende fan: Ik heb mijn PC opengemaakt en al het stof weggeblazen. Ik heb nu minder last van het probleem, maar af en toe draait de fan toch weer zo hard. Kan dit kwaad of zal ik het zo laten? Uit-de-doos pc's zijn toch altijd zo verschikkelijk hyperactief met die fans. Ik heb m'n pc zelfgebouwd, en de drempeltemperatuur van m'n CPU fan in de bios hoger gezet. Wellicht kun je dit ook proberen. Verder kan het geen kwaad, de drempeltemperatuur is gewoon wat lager ingesteld, is zelfs beter. Reageren
Murk Geplaatst: 4 juli 2007 Rapport Geplaatst: 4 juli 2007 Download speedfan om je ventilatoren van snelheid te veranderen; je kan speedfan dit ook automatisch laten doen zodat je cpu niet overhit wordt. Reageren
Boris H. Geplaatst: 11 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juli 2007 Download speedfan om je ventilatoren van snelheid te veranderen; je kan speedfan dit ook automatisch laten doen zodat je cpu niet overhit wordt. Bedankt maar dat laat ik toch aan mijn PC zelf over. Straks heb ik ze te sloom staan en raakt mijn PC oververhit. Boris H. Reageren
ifc3 Geplaatst: 11 juli 2007 Rapport Geplaatst: 11 juli 2007 Download speedfan om je ventilatoren van snelheid te veranderen; je kan speedfan dit ook automatisch laten doen zodat je cpu niet overhit wordt. Bedankt maar dat laat ik toch aan mijn PC zelf over. Straks heb ik ze te sloom staan en raakt mijn PC oververhit. Boris H. Intel heeft een systeem dat zorgt dat de cpu niet veel te heet wordt volgens mij... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.