Jump to content

Videokaart?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, sinds kort heb ik spiderman3 gekocht, en er staat dat je radion x1300 series nodig hebt om te spelen.

Maar ik heb x600? En mijn 2de vraag. Waar kan je zien wat voor videokaart je hebt? Ik heb 7300 256mb nodig.

En ik wil even zoeken welke ik nodig heb. Alvast bedankt :cya:

• Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ifc3

7

• Insanity Prawn Boy

7

• Bigstijn

4

• Big-Bear

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik snep het niet hoor.

Je zegt dat je een Radeon X600 hebt, maar je wilt weten wat voor videokaart je hebt? De X600 is dan je videokaart, lijkt mij.

En je hebt een Geforce 7300 256 MB nodig? Ja? Dan moet je die kopen? Of hoger natuurlijk.

:?:?:?

Geplaatst:

Nee :puh: Ik bedoel dat ik een radion x600 serie heb, het heeft iets met het beelscherm te maken. En ik heb x1300?

Dus ik wil vragen wat betekent dit?

En ik weet niet NVIDIA® 7300 256 MB en beter betekent. Dat zijn mijn vragen ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Laat eerst maar is zien wat voor pc je hebt:

Ga naar start > open configuratiescherm > ga naar: systeem en onderhoud > open apparaatbeheer.

Klik nu de zelfde vakjes aan als in het plaatje hieronder:

appui2.jpg

Hier zie je wat voor grafische kaart je hebt (in mijn geval X1300 Pro) en je processor (in mijn geval Athlon X2 5600+). Die processor moet je ook weten voor je een grafische kaart koopt, want als je kaart in verhouding met de rekenkracht van je processor veel meer kracht heeft, heb je er weinig aan.

EDIT: Als je dat gedaan hebt, druk dan ook even op PrintSreen en plaats hier dan even je plaatje van apparaatbeheer. (www.imageshack.us)

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy

Dit zat gewoon al bij mijn computer toen ik hem kocht:

naamloosjs4.png

Radeon X600 series dus.

En dat andere weet ik niet. Want er staat niks van + bij.

Bewerkt: door Bigstijn

OK, je hebt dus een X600 en hebt een X1300 of beter nodig. Aan je processort te zien moet je dus niet een al te dure kaart nemen, want dan scheelt dat maar een klein beetje op een goedkopere kaart (zonde van je geld dus). Als je slim bent neem je ook niet die X1300, maar iets beters. Het minimale is namelijk meestal niet goed genoeg om ook echt te kunnen spelen.

Hieronder zie je een aantal kaarten die mij wel goed voor je lijken:

€50-€100 : Radeon X1650 pro (€89)

€100-€150 : Radeon X1950 Pro (€129)

€150-€200 : GeForce 7900 GS OC (€169)

Let wel op, want dit is niet de goedkoopste winkel.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Geplaatst:

Ik denk dat ik voor de €50-€100 : Radeon X1650 pro (€89) ga. Aangezien die de goedkoopste is.

En er al goed mee kan gamen. Maar hoe meetje deze videokaarten installeren? Acherop men computer zit wel zon lucht filtertje en ik denk dat je dat open moet schroeven. Maar kan iemand mij hier mee verder helpen?

Geplaatst:

Hoe je em er in moet zetten staat in de gebruiksaanwijzingen van de kaart, maar hier heb je een link naar een tutorial van Schno009 (let op: dit is geen grafische kaart!).

Je moet trouwens voordat je die kaart gaat kopen eerst weten of je een PCI-E of een AGP kaart nodig hebt (aansluiting). Hoe je daar achter komt weet ik ook niet, maar het is wel belangrijk om te weten, want anders gaat je kaart er misschien wel helemaal niet in.

Geplaatst:

Lal offtopic: eeen amd 5600+ X2 en een 1300, jij kan goed pc's samensetllen-.-

Je kan ook een 8600GT of 8600GTS, zijn niet zo supergoede dx10 kaarten, maar wel genoeg voor jou.

Geplaatst:
Lal offtopic: eeen amd 5600+ X2 en een 1300, jij kan goed pc's samensetllen-.-

Die moet ik nog vervangen: Ik had meteen een nieuwe PC nodig en kon em niet bestellen met de goede grafische kaart omdat die nog niet uit was (en nu geschrapt is), dus had ik toen maar de goedkoopste die er te krijgen was genomen.

En over die 8... series van nVidia: Daar heeft hij niets aan, want hij heeft toch geen vista.

Geplaatst:
En over die 8... series van nVidia: Daar heeft hij niets aan, want hij heeft toch geen vista.

Leve OpenGL!!!

Geplaatst:

Hier lopen kennelijk niet de grootste techneuten rond.

Bigstijn: ik zou een ati x1950 halen als ik jou was. Het kost je ongeveer 100-120 euro als je goed shopt, en dan kan je weer even voort; de x1650 begint nu ook alweer uit de mode te raken en de x1950 is tenminste nog een heel stuk sneller.

Geplaatst:

Bigstijn: ik zou een ati x1950 halen als ik jou was. Het kost je ongeveer 100-120 euro als je goed shopt, en dan kan je weer even voort; de x1650 begint nu ook alweer uit de mode te raken en de x1950 is tenminste nog een heel stuk sneller.

Dan kun je denk ik beter een nVidia Geforce 8600GT(S) nemen.

Geplaatst:

Dan kun je denk ik beter een nVidia Geforce 8600GT(S) nemen.

Gekwoot van GoT forum waar de x1950 zijn eigen topic heeft, dat inmiddels aan deel 3 toe is. De 8600 heeft bij lange na geen eigen topic.

Welkom in het topic over een kaart die menig AGP systeem een 2e en misschien wel 3e game leven geeft. Zware games als Oblivion, Company of Heroes, Battlefield 2142 en Test Drive Unlimited doen het met de X1950 Pro AGP bijzonder goed, met medium en zelfs high settings.

Daarnaast is de kaart door o.a. Club3D en PowerColor standaard voorzien van een stille Accelero X2 cooler waardoor hoge temperaturen van de GPU en RAM tot het verleden behoren. Ook de kaarten van HIS hebben een indrukwekkende cooler, zoals je hierboven kunt zien. De inmiddels bekende problemen met oververhitte spanningsregelaars (VRM's) doen zich nog steeds voor, al lijkt het er steeds meer op dat vooral de PCI-e versie daar echt last van heeft. Mocht het zich bij de AGP versie voordoen dat is het vaak eenvoudig en goedkoop te verhelpen door er een paar ram-heatsinks op te plakken. Een klusje waar een tweaker normaal gesproken geen enkele moeite mee heeft.

Kortom, de X1950 Pro AGP blijft een beest van een kaart die voor een uiterst scherpe prijs een flinke performance boost aan je PC geeft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...