Jump to content

Logitech G15 Toetsenbord

Recommended Posts

Geplaatst:

aangezien je hier wat gadgets kan posten plaats ik mijn nieuwste aanwinst, Namelijk:

Het Logitech G15 toetsenbord.

Hij ziet er zo uit:

g15-700665.jpg

Het LCD scherm:

Het eerste dat opvalt is het LCD scherm. Hier kan je volgens Logitech "Crusiale game informatie" vanaf lezen. Het is dan wel jammer dat Logitech zelf aan vrij weinig games ondersteuning geeft. Het leuke is dan wel weer dat mensen zelf plugins maken om de informatie af te lezen. Zo is het LCD scherm te gebruiken als RSS reader, Mediaspeler maar ook gewoon informatie op te zoeken over bijv. je downloadsnelheid en hoeveel je processor gebruikt word. Onder het schermpje zitten media toetsen, waarmee je het volume harder of zachter kan zetten, volgende nummer kiezen en afspelen. Er zitten ook 5 kleine toetsen. Deze worden de "softkeys" genoemd. Met de meest linkse ronde knop kun je kiezen tussen alle plugins die jij heb geinstalleerd. Met de 4 andere kan je wisselen tussen verschillende vensters uit een plugin. Bijv. knop 1: Equaliser, knop 2: Tracklist, knop 3: Volume en knop 4: instellingen

Backlight:

Naast de mediatoetsen zit het backlight knopje. Hiermee kan je licht achter de toetsen laten branden, waardoor de toetsen in het donker beter zichtbaar zijn. Er zijn 3 standen: uit, zacht aan en vol aan. bij mij staan ze altijd op vol aan omdat ik het dan het beste kan zien. Er zijn plugins die gebruikmaken van de backlight. Zo zijn er plugins die reageren op muziek; het toetsenbord word dan een disco. Dit is wel soms hinderlijk.

Macrotoetsen:

Links naast het middenblok toetsen zitten de G- en macro toetsen. Er zijn 18 G toetsen en 3 macro toetsen.

De G toetsen kan je binden bijv. instellen om programma's op te starten, een actie in een game uit te voeren of gewoon wat te zeggen. Met de macro toetsen kan je tussen de G toetsen switchen. Zo kun je dus 54 toetsen instellen. de MR knop is om macro's op te nemen. Zo kan je dus voorgeprogrammeerde teksten erin stoppen. Maar deze MR toets gebruik ik eigenlijk nooit.

Gameswitch:

Links naast de mediatoetsen zit een schuifknop. Als je een game opstart kan je deze toets uitzetten en dan word de windows toets uitgeschakeld. Je hebt dus nooit meer dat je perongeluk op de windowstoets druk waardoor je uit het spel gaat en word neergeschoten. Een leuke extra die ook best zinvol is.

USB hub en kabel goten:

Links en rechts naast het LCD scherm zitten USB aansluitingen. je kan dus bijv. even je camera of mp3 speler aansluiten, zodat je niet achter je systeemkast hoef te kruipen om hem er even in te pluggen. Onder het toetsenbord zit een kabel goot. je kan daardoor bijvoorbeeld je muis op een andere plek uit laten komen. De goten werken echter niet zo lekker. ze zijn vrij klein en ondiep. Ook blijft je kabel niet goed zitten op het einde.

Conclusie:

Het toetsenbord heeft leuke extra's en sommige zijn handig. Als je de doos open maakt vind je daar in een driver cd, een aansluitings handleiding, wat veiligheids maatregelen en een pols steun. De polssteun zit niet zo heel erg goed vast onder het toetsenbord en valt er dus gemakkelijk vanaf. Wat ik echt mis is een handleiding. Je moet zelf maar uitvinden hoe alles werkt en waar alle toetsen voor zijn. Dit is een minpunt.

De scores:

+ LCD scherm

+ Backlight

+ Andere leuke gadgets

- Geen handleiding

- Weinig games die ondersteunt worden

Geplaatst:

Leuk 'gadget' een vriend van me heeft hem 2 weken geleden ook aangeschaft en ik ben van plan hem ook aan te schaffen.

Maar hoeveel kost dit ding eigenlijk? Ik neem aan dat het wel wat meer kost dan een standaard toetsenbord.

Geplaatst:

Niet mijn ding....

Ik ben niet zo'n grote gamer, dus zo'n toetsenbord ben ik niet nodig. Dat neemt niet weg dat het grafische lcd een mooi effect geeft. Je nummers in Winamp komen erin te staan, evenals de hoeveelheid gebruike processorkracht. Alleen om hier even 80 euro voor neer te tellen. Kom op zeg, om het te maken kost het maar een tientje. Nouja, dat gaat toch op voor elk component wat in je pc zit. :S

Nee, ik beun zelf wel wat in elkaar als ik graag een lcd'tje aan de computer wil...

En al die macrotoetsen, ik onthoud de toetsencombo's beter dan welk toetsje waaraan zit... Dan ga ik weer stickers plakken.

Verder is dit toetsenbord voor de nachtgamer (wat ik dus al hélemaal niet ben) ontworpen, de toetsen zijn verlicht...

Kortom; Mooi ding, voor de fervente gamer, maar de prijs/prestatie vind ik matig... De USB hubs die erin zitten accepteren ook al niet zoveel....

Geplaatst:

Kben wel gamer, je betaald zeker te weten zowiezo 20 euro meer voor zijn klein kut lcd ding waar je helemaal niks aan heb, het is gewoon dom, waarom naar je toetsenbord kijken als je het toch al op je scherm ziet. Het enigste belangrijke bij gamen vind ik de muis, de rest mag zo oud als het maar mag wezen, want je gaat er toch niet op voor of op achteruit. Maar dat is mijn mening.

Geplaatst:

Ik vind het wel een cool toetsenbord, die G15. Misschien ga ik het zelf ook nog wel eens aanschaffen. Het enig wat een beetje tegen zit is de prijs.

Maar Backsmash, is het dan zo dat zoals je op de plaatjes van de G11 ziet (zie link van Froop) dat maar de helft van het toetsenbord verlicht wordt, of hebben alle toetsen gewoon backlight?

:bier: Nuke[NL]

Geplaatst: (bewerkt)

Alle toetsen hebben backlight. Dat is alleen om het effect te accentueren.

En zoals Bear ook al zei; waarom moet op dat LCD'tje komen te staan wat ook al op je scherm staat? Gat in de markt? Dacht het niet, eerder een gat in de (zwitserse) kaas.

EDIT: het TB'tje is ook niet zo portable, hij weegt een flinke 2 kilo ongeveer. Niet iets wat ik mee zou willen nemen naar een LAN (als ik daar al heen zou gaan...)

Bewerkt: door Schno009
  • 1 maand later...
Geplaatst:

ding kost in de 90/100 euro ofzo

ik zelf heb pas geleden een logitech media keyboard elite aangeschaft

en zon ''gaming'' toetsenbord is echt niet beter ofzo dan een normaal toetsenbord alleen wat andere gadgets en allemaal zon onzin die je geeneens nodig heb.

Geplaatst:

Ik wilde zo'n zonder LCD schermpje voor mijn verjaardag vragen, maar ben toch voor het geld gegaan.

En zoveel heb je niet aan dat schermpje, want meestal tijdens het gamen kijk je naar je scherm. :7

Geplaatst:

ja zijn allemaal zon nutteloze snufjes

net zoals al die shortcuts

dat je op een knop drukt bijv G1 ofzo en je dan MSN laat opstarten ofzo

daar hebben ze een bureaublad voor uitgevonden en snelkoppelingen.

• 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

maar die nieuwe is eigenlijk wel veel lelijker dan de eerste.

t lijkt wel of logitech gigantisch fan is van battlefield 2142. Eerst maken ze zon special bf2142 edition van de g5 muis,

Daarna maakten ze zon buitenaards uitziende g9 muis en uiteindelijk ook nog een nieuwe g15 die er ook al zo space uit ziet.

Bewerkt: door Backsmash
  • 4 maanden later...
Geplaatst:

JIPPIE!! :dans::dans: De prijs van de 'oude' G15 is gezakt naar 50 eurootjes!! Ik ga hem natuurlijk kopen!!

Supertoetsenbord, veel dingen die je er mee kan doen. Hij is dan misschien niet de ideaal voor LAN party's, maar het is wel een goede shower voor je vrienden. (Als je dan misschien naar de LAN party met de auto gaat, is zoon 2 kilo toch helemaal niets?) In ieder geval dat is dan mijn mening!!

Hij krijgt van mij een 9.

JOMAN!!!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...