Jump to content

Tijdelijke objecten

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoe kan je objecten tijdelijk in VC laten staan...Net zoals de blokkedes die ervoor zorgen dat je niet naar level 2 kan gaan.

Want ik wil namelijk koophuizen in mijn mod zetten maar je mag pas bij de items (wapens, wagens enz) komen als je het huis hebt gekocht.

p.s. Ik weet al hoe je objecten in kan voegen door een regel in de MAIN te zetten

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb eens in de MAIN regel zien staan

comgate1 open
comgate1 closed

msschien dat het zi iets is?

edit ik ben juist nog even gaan cheke en dit stond er dus

DEFINE OBJECT COMGATE1OPEN                ; Object number -31
Bewerkt: door marco vercetti
Geplaatst:

Je hebt het oven twee verschillende dingen:

* Objecten die door de scm script worden geplaatst verwijderd, hierbij moet je denken aan hekken, deuren, roadblocks. Met deze objecten kun je eigenlijk niets, behalve dat ze de spelen tegenhouden. Dit zijn zoals marco al gevonden had, de objecten die in de "OBJECTS" lijst boven in de scm file staan. Deze plaats je in het spel met de opcode "init_object" (029B), en kun je later weer weghalen met opcode "destroy_object" (0108).

* wapen, en andere pickups

Het geheim om deze niet altijd aanwezig te laten zijn, is het vinden van de juiste plek om deze opcodes te plaatsen. Als je b.v. wilt dat je eerst een bepaalde missie moet hebben gedaan, dan kun je deze objecten/pickups plaatsen of verwijderen in het stuk code dat de text "mission passed" weergeeft voor de betreffende missie.

waar je het prrecies moet plaatsen, en of je er extra code voor nodig hebt, is afhankelijk van wat je precies wilt.

Geplaatst:

ja dat met die pickups lijkt me wel de juiste oplossing...maar moet ik dan gewoon na de zin "mission passed" al mijn pickup neerzetten?

of moet ik in het begin van de missie ook nog iets plaatsen?

Geplaatst:
ja dat met die pickups lijkt me wel de juiste oplossing...maar moet ik dan gewoon na de zin "mission passed" al mijn pickup neerzetten?

of moet ik in het begin van de missie ook nog iets plaatsen?

nee, gewoon ergens toevoegen achter de "mission passed" en voor de volgende "return".

Als je in de bestaande code kijkt, zul je hier genoeg voorbeelden van vinden.

Vaak worden cargen's aangezet, of objecten aan-en uitgeschakeld, of nieuwe threads gestart,

Geplaatst:

het is me gelukt...maar nu nog over de hekken die je tijdelijk kan laten staan

Ik snap dat je op dezelfde plek als de items (auto's e.d.) ook moet zetten dat hij een hek moet verwijderen.

Maar waar moet je de code zetten in de MAIN dat hij er van begin af aan al in de game staat?

Geplaatst:

Die kun je het beste in het eerste stuk van de main.scm zetten, nadat de player is gemaakt.

b.v. bij de "init_object" die de DTN_STADDOORA maakt.

Vergeet niet ook een

01C7: remove_object_from_mission_cleanup_list $ARENA_DOOR_1

toe te voegen.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...